• Porozmawiajmy o autyzmie. Przewodnik dla rodziców i specjalistów

Porozmawiajmy o autyzmie. Przewodnik dla rodziców i specjalistów

  • Autor: Bill Nason
  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • ISBN: 978-83-233-4228-1
  • Data wydania: 2017
  • Liczba stron/format: 448/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 59.00 zł

    54.87 zł

  • 7% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Ta książka przyda ci się niezależnie od tego, czy jesteś rodzicem, nauczycielem, specjalistą, czy osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Autor przedstawia wnikliwe spojrzenie na podstawowe problemy osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: trudności sensoryczne, poznawcze, społeczne i emocjonalne. Przekazuje też konkretne informacje oraz szczegółowe wskazówki umożliwiające pomoc dzieciom z zaburzeniami rozwojowymi. Nie jest to jednak typowy poradnik, lecz raczej zbiór wypowiedzi o różnorodnym charakterze, które mają ułatwić czytelnikom „wejście” do świata osób z autyzmem. Lektura tej książki pozwoli ci zrozumieć, jak dzieci z ASD postrzegają świat i przetwarzają bodźce z otoczenia oraz dlaczego zachowują się w określony sposób.

„Odkrycie strony Autism Discussion Page stanowiło przełomowy moment moich wysiłków zmierzających do zrozumienia, jak funkcjonują osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i jakiej pomocy potrzebują. Bill Nason przekazuje informacje zwięźle i zrozumiale, a jednocześnie proponuje konkretne sposoby ich wykorzystania, które ułatwiają mi współpracę z nauczycielami przy ustalaniu odpowiednich planów edukacyjnych”.
Erika Flesher, psychoterapeutka i mama dziecka z autyzmem

„Dzięki postom Billa Nasona, pełnym praktycznych i łatwych do wykorzystania wytycznych, mogłam sobie uświadomić problemy sensoryczne mojego syna oraz dowiedzieć się, jak pomóc mu w samoregulacji, która zmniejszyła jego niepokój”.
Amy Bonacorsi Zoque, mama dziecka z autyzmem

Bill Nason, amerykański psycholog i psychoterapeuta z ponadtrzydziestoletnim doświadczeniem w dziedzinie zaburzeń rozwojowych. Specjalizuje się w pomaganiu osobom z poważnymi problemami behawioralnymi. Nadzoruje pracę konsultantów w społecznym ośrodku pomocy w Flint, w stanie Michigan. Prowadzi także zajęcia sportowe dla dzieci z autyzmem organizowane we współpracy z centrum badań nad autyzmem Uniwersytetu w Oakland.

Podziękowania      7
Wprowadzenie      9

Część I. Akceptacja i zrozumienie

Rozdział 1. Akceptacja i zrozumienie     19

Część II. Problemy poznawcze osób z autyzmem

Rozdział 2. Problemy z przetwarzaniem informacji   47
Rozdział 3. Nauka myślenia dynamicznego    77
Rozdział 4. Funkcje wykonawcze    96
Rozdział 5. Sztywne, nieelastyczne myślenie    122

Część III. Problemy sensoryczne osób z autyzmem

Rozdział 6. Główne problemy sensoryczne       149
Rozdział 7. Dwa światy sensoryczne      182
Rozdział 8. Samostymulacja      206

Część IV. Problemy społeczne osób z autyzmem

Rozdział 9. Integracja społeczna      231
Rozdział 10. Nauka tworzenia relacji       272
Rozdział 11. Zabawa z rówieśnikami i włączenie do społeczności  304

Część V. Emocje osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Rozdział 12. Rozpoznawanie, nazywanie i kontrolowanie emocji   329
Rozdział 13. Zawieszenie się i załamanie   363

Część VI. Podsumowanie

Co dalej?      409

Aneks A. Ocena wrażliwości sensorycznej     413
Aneks B. Sposoby regulacji sensorycznej      419
Aneks C. Kwestionariusz zaangażowania społecznego     424
Aneks D. Uczucia – schematy      428
Aneks E. Kruchy świat osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu     432
Aneks F. Techniki głębokiego nacisku       436
Aneks G. Ocena głównych deficytów      438
Aneks H. Profil stref komfortu    442

Bibliografia       447
 

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane