Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Poradnik pomocny w budowaniu autorytetu nauczyciela, ustalaniu zasad współpracy z uczniami i rodzicami oraz zarządzaniu emocjami. Książka jest pierwszą pozycją na rynku przekładająca wiedzę biznesową z zakresu budowania zespołu i zarządzania zasobami ludzkimi na grunt szkolny. Idea książki zakłada, że nauczyciel może zbudować w klasie silny zespół wykorzystując potencjał i zasoby uczniów, swoje umiejętności przywódcze i w sposób atrakcyjny sprzedać wiedzę i zaszczepić chęć do nauki. Książka ma być pomocna w budowaniu autorytetu nauczyciela, ustalania zasad współpracy z uczniami i rodzicami i zarządzaniu emocjami. Dzisiaj nauczyciele wychodzą ze studiów nieprzygotowani do rozmów z rodzicami, trudnych sytuacji z uczniami, nie są wyposażeni w umiejętności trenerskie pozwalające im prowadzić lekcje w atrakcyjny sposób, co pozwoliłoby zwiększyć wyniki edukacyjnie uczniów. Poradnik zawiera rozmaite case study i narzędzia zaimplementowane ze świata biznesu, ułatwiające motywację uczniów, wyrabianie dobrych nawyków, radzenie sobie w trudnych sytuacjach – np. niechęć zdolnego ucznia do nauki.Patronat:
Spis treści:Wstęp1. Menedżer, mentor, przywódca czy sprzedawca – jaką rolę przyjmujesz w klasie?2. Zbuduj swój wizerunek i zadbaj o pozycję eksperta3. Zbuduj solidny zespół4. Zarządzaj emocjami i ucz efektywnie5. Rozwiązuj trudne problemy, kiedy są jeszcze małe6. Zwiększ zaangażowanie uczniów – naucz ich odpowiedzialności7. Sprzedawaj wiedzę – wzbudź chęć do nauki8. Motywuj – zbuduj wizję końca9. Zorganizuj rozwój swoich uczniów – ustal cele i priorytety10. Słuchaj – obecność coachingowa kluczem do poznania swoich uczniów11. Skrzynka z narzędziami – to ci się przyda12. Biblioteczka nauczyciela mentoraZakończeniePodziękowaniaBibliografia
Zbuduj swój wizerunek i zadbaj o pozycję eksperta
Barbara Lew
mgr Filologii Angielskiej (specjalność nauczycielska), dyplomowany coach, stanowisko zawodowe: nauczyciel języka angielskiego, wychowawca i trener kompetencji miękkich w liceum ogólnokształcącym. https://babownia.pl/
Marzena Kud Trener mentalny, dyplomowany coach, menedżer z dziesięcioletnim doświadczeniem w budowaniu efektywnych zespołów bijących rekordy sprzedażowe. Współautorka książek Wychowanie do osobistego rozwoju oraz Nauczyciel Mentor ? zbuduj klasę marzeń, dziennikarka StressFree. Autorka bloga www.fitspirit.pl , gdzie pisze o zarządzaniu osobistą energia, neuroprzywództwie, wydajności umysłu, motywacji do zmian. Współautorka marki MentalSpa, gdzie wspólnie z instruktorką jogi dba kompleksowo o ciało, ducha i umysł.
Bibliografia4 osobowości, 4 motywacje, czyli model DISC, [http://hrpress.pl/].Beverly S., Ładunek Pozytywny. Sześć pozytywnych składników sukcesu. Warszawa 2005, Network Twenty – One Sp. z o.o.Bolstad R., Komunikacja Transformująca podręcznik metody Transforming Communication z ćwiczeniami, Metamorfoza, Wrocław 2013.Bradberry T. The power of emotional intelligence, TEDxUCIrvine, 2017,[https://www.youtube.com/watch?v=auXNnTmhHsk] (dostęp: 12.10.2017).Canfield J., Zasady Canfielda , Rusz się stąd, gdzie jesteś i idź tam, gdzie chcesz być!, Studio Emka, Warszawa 2009.Cechy osób o wysokiej inteligencji emocjonalnej, 2017, [https://charaktery.eu/artykul/cechy-osob-o-wysokiej-inteligencji-emocjonalnej] (dostęp: 12.02.2018).Connors R. Smith T. Hickman C., Zasada Oz, MT Biznes, Warszawa 2017. Co to jest DISC, [http://effectiveness.pl/].Covey St. R., 7 nawyków skutecznego działania, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2017Cuddy A., 2012, Amy Cuddy TED talk-Your body language may shape who you are [https://www.ted.com/] (dostęp: 17.07.2017).Denny R., Sztuka mówienia i porozumiewania się kluczem do sukcesu w pracy”, Wydawnictwo Amber.https://fris.pl/poznaj (dostęp: 12.02.2018).https://fris.pl/style-dzialania (dostęp: 12.02.2017).http://www.midnightangel308.com/some_people.htm (dostęp: 12.02. 2018).http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2011/K_005_11.PDF (dostęp: 01.01.18).Haman W. Gut. J, Coaching narzędziowy, HELION, Gliwice.Holewa A., Powiedz mi, jak mi ufasz? Jak wyglądają zebrania Twojego zespołu. http://aleksandraholewa.com/blog/wp-content/uploads/2014/09/dysfuncje.jpg (5.01.18).Kamiński M., Alfabet, Wydawnictwo G+J RBA, Warszawa 2013.Kupaj L., Krysa W., Kompetencje coachingowe nauczycieli, Jak rozwijać potencjał ucznia w szkole, ABC Wolters Kluwer business, Warszawa 2014.Kazimierski L.L., Sztuka wystąpień publicznych, Samo Sedno Edgard, Warszawa 2013.Kłosiński B., Jak tworzyć Mapy Myśli według Tony’ego Buzana, https://jaksieuczyc.pl/jak-tworzyc-mapy-mysli/ (dostęp: 16.01.18).Kotwica, Dorota, 2015, Jaka jest najważniejsza cecha dobrego nauczyciela i wybitnego wykładowcy [https://www.hiszpanskinaluzie.pl/] (dostęp: 25.10.2017).Kud M., Odkryj swój talent – scenariusz lekcji, http://www.fitspirit.pl/odkryj-swoj-talent-scenariusz-lekcji-nr-2/ (dostęp: 03.03.18).Kud M., Dlaczego znów nie zrealizujesz swoich postanowień noworocznych, http://www.fitspirit.pl/zdradze-ci-dlaczego-znow-nie-zrealizujesz-postanowien-noworocznych/ (2.02.2018).Lencioni P, Pięć dysfunkcji pracy zespołowej, Opowieść o przywództwie, MT Biznes, Warszawa 2011.Maxwell J.C., 21 cech skutecznego lidera, jak stać się osobą, za którą pójdą inni, Studio Emka, Warszawa 2012.Majewska-Opiełka I., Wychowanie do szczęścia, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2010, s. 50–53.Mentoring, Wikipedia, https://pl.wikipedia.org/wiki/Mentoring (dostęp: 22.02.18).Murray K., cyt za: Szkoła Mentorów, S. Błaszczak, J. Santorski, Kto zasługuje na to, by być mentorem?, Coaching Focus.Naharvard.pl. Mapy Myśli, http://www.naharvard.pl/mapy-mysli.html (dostęp: 04.01.18).Oleksa K., Inteligencja emocjonalna-sprzymierzeniec w pracy nauczyciela, Głos Pedagogiczny, grudzień 2016, s. 18–21; Pedagogiczny, grudzień 2016.Pasterski M., 2008, Jak stawiać sobie cele, które osiągniesz? (Cz.2), [http://michalpasterski.pl/], (dostęp: 24.01.18).Pasterski M., Ucz się pozytywnie, Emocje i Pamięć, http://michalpasterski.pl/2009/03/ucz-sie-pozytywnie-emocje-i-pamiec/ (dostęp: 2.02.2018).Pasterski M.: michalpasterski.pl/2009/03/poznaj-swoje-wartosci/ (2.02.2018)Płuska K., 2017, Czy potrafisz słuchać aktywnie? 5 technik+TEST, [https://www.katarzynapluska.pl/pot rafisz-sluchac-aktywnie-5-technik-test/ (dostęp: 12.02.2018).Podział emocji, http://emocje.arct.pl/podzial_emocji.html (dostęp: 24.02.2018)Portmann R., Gry i zabawy kształtujące pewność siebie, Wydawnictwo Jedność, Kielce 2001.Sallee B., Ładunek pozytywny. Sieć pozytywnych składników sukcesu, Network Twenty – One Sp. z o.o., Warszawa 2005.Skolimowska K., [http://www.inspiracjedlaszkoly.pl/] (dostęp: 23.02.2018).Skolimowska M., Poczuj swoją wartość – scenariusz lekcji nr 1, http://www.inspiracjedlaszkoly.pl/wychowanie-do-osobistego-rozwoju/praktycznie/scenariusze/item/257-poczuj-swoja-wartosc-scenariusz-lek-cji (dostęp: 13.02.2018).Skolimowska K., Kud M., Wychowanie do osobistego rozwoju, Pomysły na lekcje wychowawcze rozwijające kompetencje miękkie i umiejętności osobiste wśród dzieci i młodzieży, Difin, Warszawa 2018.Skolimowska K., Wywiad z Kamilą Rowińską, http://www.inspiracjedlaszkoly.pl/inspiracje/inspirujace-osobowosci/item/303-posiadajac-umiejetnosci-sprzedazowe-jestesmy-w-stanie-zafascynowac-naszych-uczniow-wywiad-z-kamila-rowinska (dostęp: 15.02.18).Skolimowska M., Poczuj swoją wartość – scenariusz lekcji nr 1, http://www.inspiracjedlaszkoly.pl/wychowanie-do-osobistego-rozwoju/prak-tycznie/scenariusze/item/257-poczuj-swoja-wartosc-scenariusz-lekcji (dostęp: 13.02.2018).Szkoła Mentorów, S. Błaszczak, J. Santorski, Kto zasługuje na to, by być mentorem?, Coaching Focus.Test inteligencji emocjonalnej, [https://www.iqelite.com/eq-emotional-intelligence-test/,] (dostęp: 11.02.2018).Tracy B. Motywowanie, MT Biznes, Warszawa 2014, s. 34–36.Tracy B, Negocjowanie, MT Biznes, Warszawa 2014, s. 10.Test inteligencji emocjonalnej, [https://www.iqelite.com/eq-emotional-intelligence-test/,] (dostęp: 11.02.2018).Urban M., Niekonwencjonalne metody szkoleniowe, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.Whitworth L., Kimsey-House K..Kimsey-House H., Sandahl P., Coaching koaktywny umiejętności wspierające sukces klienta, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2010.Wilczyńska M., Nowak M, Kućka J., Sawicka J., Sztajerwald K.: Moc coachingu, Poznaj narzędzia rozwijające umiejętności osobiste i kompetencje miękkie, Onepress, Gliwice 2001.What is disc?, [https://discprofile.com/what-is-disc/overview/].Zych R., Przywództwo to proces. Jak zaangażować zespół do wspólnej pracy nad wyzwaniami w organizacji. [https://kontraktosh.pl/] (dostęp: 11.01.2018).Życie jest śmieszne, http://zyciejestsmieszne.pl/metoda-lustra/ (dostęp: 24.02.18).Żylińska M., Neurodydaktyka, Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Zarządzanie w kryzysie wizerunkowym to pierwsza publikacja na polskim rynku wydawniczym która zawiera wiele nowych (nigdzie niepublikowanych) modeli zarządzania w obszarze ochrony i budowania wizerunku z uwzględnieniem kryzysów wizerunkowych. W książce zaprezentowano autorskie, zweryfikowane empirycznie modele. W sposób kompleksowy przedstawiono cały proces począwszy od przygotowania na wypadek wystąpienia perturbacji wizerunkowych poprzez rozwiązywanie problemów, aż po działania koniecz..
Książka skierowana jest do nauczycieli języka polskiego, zawiera zbiór 30 scenariuszy z kartami pracy czy prezentacjami. Dodatkowo, przy każdej epoce, znajduje się sprawdzian (można go zastosować również jako ćwiczenie lub pracę domową) i podsumowanie do matury – z zaznaczonymi nawiązaniami z innych okresów literackich. W sprawdzianach dominują pytania otwarte i raczej problemowe – zawsze po to, by zmotywować ucznia do samodzielnego myślenia. Z drugiej strony wprowadzono także typowe egzami..
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
Książka przedstawia najnowszą wiedzę o mózgu, zanalizowaną w kontekście psychoterapii i odpowiada na pytania: czy psychoterapia zmienia mózg oraz które z metod i technik terapii najskuteczniej aktywizują mózg, mogąc być tym samym efektywnymi „leczniczo”. Jest to drugie, uzupełnione wydanie cieszącej się dużym zainteresowaniem czytelników książki z 2016 roku. Książka składa się z dziesięciu rozdziałów, dotyczących kolejno: neuroplastyczności mózgu i j..
70.20 zł 78.00 zł Cena netto: 66.86 zł
Układ podręcznika oparty został na obowiązującym programie nauczania przedmiotu Reklama dla szkoły średniej, rozszerzonym o zagadnienia występujące w programie szkół policealnych o profilu reklamowym, a także treści uzupełniające. Podręcznik składa się z jedenastu rozdziałów. Podręcznik dopuszczony do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania. Nr dopuszczenia 24/06..
24.30 zł 27.00 zł Cena netto: 23.14 zł