Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Książka zawiera komentarz do przepisów ustawy z dnia 19 grudnia 2008 roku o partnerstwie publiczno-prywatnym po jej nowelizacji mocą ustawy z dnia 5 lipca 2018 roku o zmianie ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym oraz niektórych innych ustaw. Omówienie poszczególnych przepisów ustawy odnosi się zarówno do kwestii praktycznych, jak i naukowych podstaw zawartych w jej konstrukcji. Wykorzystano najnowsze orzecznictwo sądowe, dorobek literatury zagranicznej oraz raporty międzynarodowych instytucji zajmujących się partnerstwem publiczno-prywatnym. Książka adresowana jest do praktyków, przedstawicieli sektora publicznego planujących wykorzystanie PPP, instytucji kontrolujących, jak również studentów kierunków prawniczych oraz ekonomicznych.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Przepisy ogólne
Art. 1. Zakres przedmiotowy, pojęcie partnerstwa publiczno-prywatnego Art. 2. Definicje ustawowe Rozdział 1a. Ocena efektywności realizacji przedsięwzięcia Art. 3a. Ocena efektywności realizacji przedsięwzięcia w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego Art. 3b. Fakultatywna opinia ministra właściwego ds. rozwoju
Rozdział 2. Wybór partnera prywatnego
Art. 4. Wybór przepisów dotyczących wyboru partnera prywatnego Art. 5. Informacja o planowanym partnerstwie publiczno-prywatnym Art. 6. Najkorzystniejsza oferta, kryteria oceny ofert
Rozdział 3. Umowa o partnerstwie publiczno-prywatnym oraz realizacja partnerstwa publiczno-prywatnego
Art. 7. Umowa o partnerstwie publiczno-prywatnym Art. 7a. Umowa zawarta ze spółką córką partnera prywatnego Art. 7b. Ochrona podwykonawców Art. 8. Kontrola i raportowanie w umowie Art. 9. Wkład własny do partnerstwa publiczno-prywatnego Art. 10. Wybór nowego partnera prywatnego Art. 10a. Prawo interwencji podmiotu finansującego Art. 11. Przekazanie składnika majątkowego Art. 12. Prawo pierwokupu Art. 13. Modyfikacja umowy (skreślony mocą ustawy nowelizacyjnej)
Rozdział 4. Partnerstwo publiczno-prywatne w formie spółki
Art. 14. Partnerstwo publiczno-prywatne w formie spółki Art. 14a. Czas trwania spółki Art. 14b. Zbycie akcji lub udziałów po zakończeniu czasu trwania umowy Art. 15. Zgoda wspólników lub akcjonariuszy Art. 16. Prawo pierwokupu akcji lub udziałów
Rozdział 4a. Organ właściwy w sprawach partnerstwa publiczno-prywatnego
Art. 16a. Zadania organu właściwego w sprawach partnerstwa publiczno-prywatnego Art. 16b. Monitorowanie rynku partnerstwa publiczno-prywatnego Art. 16c. Informacje dotyczące realizowanej umowy
Rozdział 5. Przepisy z zakresu finansów publicznych
Art. 17. Kwota zobowiązań Art. 18. Zgoda ministra właściwego ds. finansów publicznych Art. 18a. Wpływ zobowiązań PPP na poziom państwowego długu publicznego
Przepisy przejściowe i końcowe ustawy z dnia 5 lipca 2018 roku o zmianie ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym i niektórych innych ustaw Ustawa o partnerstwie publiczno-prywatnym Bibliografia
Michał Kania
profesor nadzwyczajny w Katedrze Publicznego Prawa Gospodarczego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, stypendysta Fundacji Fulbright (Uniwersytet Jerzego Waszyngtona w Waszyngtonie) oraz Fundacji Deutscher Akademischer Austauschdienst (Uniwersytet Ludwika-Maksymiliana w Monachium), radca prawny, absolwent MBA, pomysłodawca i pierwszy prezes zarządu Fundacji Wsparcie Naukowe PPP, członek Grupy Roboczej przy Ministerstwie Rozwoju ds. Strategii PPP w Polsce i zmian legislacyjnych. Jest autorem ponad 100 publikacji z zakresu publicznego prawa gospodarczego. Od 2005 roku współpracuje z katowickimi i warszawskimi kancelariami prawnymi. W swojej działalności naukowej i praktyce zajmuje się głównie problematyką realizacji inwestycji publicznych.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Zarządzanie w kryzysie wizerunkowym to pierwsza publikacja na polskim rynku wydawniczym która zawiera wiele nowych (nigdzie niepublikowanych) modeli zarządzania w obszarze ochrony i budowania wizerunku z uwzględnieniem kryzysów wizerunkowych. W książce zaprezentowano autorskie, zweryfikowane empirycznie modele. W sposób kompleksowy przedstawiono cały proces począwszy od przygotowania na wypadek wystąpienia perturbacji wizerunkowych poprzez rozwiązywanie problemów, aż po działania koniecz..
Książka skierowana jest do nauczycieli języka polskiego, zawiera zbiór 30 scenariuszy z kartami pracy czy prezentacjami. Dodatkowo, przy każdej epoce, znajduje się sprawdzian (można go zastosować również jako ćwiczenie lub pracę domową) i podsumowanie do matury – z zaznaczonymi nawiązaniami z innych okresów literackich. W sprawdzianach dominują pytania otwarte i raczej problemowe – zawsze po to, by zmotywować ucznia do samodzielnego myślenia. Z drugiej strony wprowadzono także typowe egzami..
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
Książka przedstawia najnowszą wiedzę o mózgu, zanalizowaną w kontekście psychoterapii i odpowiada na pytania: czy psychoterapia zmienia mózg oraz które z metod i technik terapii najskuteczniej aktywizują mózg, mogąc być tym samym efektywnymi „leczniczo”. Jest to drugie, uzupełnione wydanie cieszącej się dużym zainteresowaniem czytelników książki z 2016 roku. Książka składa się z dziesięciu rozdziałów, dotyczących kolejno: neuroplastyczności mózgu i j..
70.20 zł 78.00 zł Cena netto: 66.86 zł
Układ podręcznika oparty został na obowiązującym programie nauczania przedmiotu Reklama dla szkoły średniej, rozszerzonym o zagadnienia występujące w programie szkół policealnych o profilu reklamowym, a także treści uzupełniające. Podręcznik składa się z jedenastu rozdziałów. Podręcznik dopuszczony do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania. Nr dopuszczenia 24/06..
24.30 zł 27.00 zł Cena netto: 23.14 zł