Okoliczności wyłączające bezprawność naruszenia dóbr osobistych przez prasę
- Autor: Krystyna Święcka
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7641-335-8
- Data wydania: 2010
- Liczba stron/format: 364/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
75.00 zł
37.50 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37.50 zł
50% taniej
Publikacja ukazuje różnorodne sposoby naruszeń prawa, których to media w swoich przekazach niekiedy dokonują. Wśród tych naruszeń, problematyka dóbr osobistych (czci, prywatności, wizerunku, tajemnicy korespondencji) w środkach masowego przekazu stanowi istotne zagadnienie prawnej odpowiedzialności dziennikarzy.
Problematyka ta jest bardzo aktualna. Pożądana wolność mediów i swoboda wypowiedzi dziennikarskich koliduje często z ochroną praw innych osób. Obowiązujące w polskim prawie regulacje prawne nie rozstrzygają wszystkich dylematów pojawiających się w tym zakresie. Okoliczność ta stanowi o praktycznej doniosłości badań zawartych w niniejszej monografii. Ich wyniki sprzyjać winny właściwemu rozstrzyganiu przypadków wskazanego konfliktu interesów oraz upowszechnieniu w środowisku dziennikarskim zasad określających granice dopuszczalnego korzystania z wolności wypowiedzi i prawa do krytyki.
Wykaz skrótów
» Wolność mediów a prawa osobiste osób publicznych »
Krystyna Święcka doktor nauk prawnych, zajmuje się problematyką prawa cywilnego, szczególnie w zakresie ochrony dóbr osobistych, jak również prawa autorskiego i prasowego.
Produkty polecane
Etyka dziennikarska
22.50 zł 45.00 zł Cena netto: 21.43 zł
Dziennikarz i doradca public relati...
26.00 zł 52.00 zł Cena netto: 24.76 zł
Przestępstwa zniesławienia i zniewa...
21.00 zł 42.00 zł Cena netto: 20.00 zł
Rodzina w mediach. Media w rodzinie
21.00 zł 42.00 zł Cena netto: 20.00 zł
Rodzice nauczyciele media. Kto pono...
22.50 zł 45.00 zł Cena netto: 21.43 zł
Etyka dziennikarska i dziennikarstw...
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Dziennikarstwo a public relations
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Dozwolony użytek utworów w mediach
29.50 zł 59.00 zł Cena netto: 28.10 zł
Media społecznościowe na rynku międ...
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Media publiczne w Polsce
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł