Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,50 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
W książce zostały przedstawione w sposób przystępny i wszechstronny fundamentalne i specyficzne sfery oraz uwarunkowania zarządzania podmiotem wykonującym działalność leczniczą. Zarządzanie szpitalem, przychodnią, sanatorium, zakładem opieki długoterminowej czy gabinetem lekarskim zostało mocno osadzone w rzeczywistości polskiej ochrony zdrowia. Książkę charakteryzuje wzajemne, interdyscyplinarne przenikanie się kilku dyscyplin wiedzy, takich jak: zarządzanie, finanse, ekonomia i prawo, co odróżnia ją od stereotypowego, jednokierunkowego podejścia do tej jakże różnorodnej tematyki. Autorzy omówili w niej teoretyczne podłoże procesu zarządzania oraz wskazali możliwości praktycznego zastosowania procedur i narzędzi zarządzania. Znalazły się w niej również podstawy prawne i uwarunkowania ekonomiczne działalności leczniczej. Dodatkowo książkę wzbogacają zestawy pytań, jak również ćwiczeń umożliwiających samodzielną naukę i sprawdzenie wiedzy. Publikacja adresowana jest zarówno do osób zarządzających podmiotami leczniczymi, jak i do prowadzących medyczne praktyki zawodowe, a nade wszystko do słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu zarządzania w ochronie zdrowia i studentów kierunków: Zdrowie publiczne oraz Zarządzanie. Lista załączników do pobrania z witryny internetowej wydawnictwa Difin http://www.ksiegarnia.difin.pl/strona/materialy-inne: Załącznik 1. Zarządzanie podmiotami wykonującymi działalność leczniczą. Case study. Odpowiedzi
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
dr, absolwentka prawa i studiów podyplomowych menedżerskich. Nauczyciel akademicki i praktyk, od wielu lat prowadzi wykłady m.in. na kierunku pielęgniarstwo oraz na studiach podyplomowych i specjalizacjach dla personelu medycznego, a także szkolenia z prawa medycznego, m.in. dla pielęgniarek. Obecnie adiunkt na Wydziale Ochrony Zdrowia Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Jarosławiu oraz w Instytucie Ochrony Zdrowia Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Przemyślu. Współpracuje z Okręgową Izbą Pielęgniarek i Położnych w Rzeszowie. Zainteresowania zawodowe koncentruje przede wszystkim wokół zagadnień związanych z prawem i zarządzaniem w ochronie zdrowia, a w szczególności w aspekcie wykonywania zawodów medycznych i praw pacjenta. Autorka ok. 300 publikacji (w tym 13 książek, m.in. Prawo dla pielęgniarek, Zarządzanie działalnością leczniczą. Problematyka prawna, Polski system ochrony zdrowia) dotyczących prawa i zarządzania w ochronie zdrowia. Ekspert serwisu informacji prawnej LEX Ochrona Zdrowia Wolters Kluwer. Współpracownik czasopism branżowych dla ochrony zdrowia.
Spis treści: Wprowadzenie Rozdział 1. Podstawy prawne funkcjonowania podmiotów wykonujących działalność leczniczą dr Małgorzata Paszkowska 1.1. Źródła prawa i podstawowe pojęcia 1.2. Podmioty lecznicze 1.3. Praktyki zawodowe Pytania kontrolne Rozdział 2. Rynek świadczeń zdrowotnych w Polsce dr Tomasz Skica 2.1. Rynek w sektorze opieki zdrowotnej – zagadnienia wprowadzające 2.2. Struktura i wielkość rynku ochrony zdrowia w Polsce 2.3. Analiza ekonomiczna sektora opieki zdrowotnej Pytania kontrolne Rozdział 3. Proces zarządzania i rola menedżerów dr Krzysztof Feret 3.1. Czy organizacja naprawdę potrzebuje menadżerów? 3.2. Proces podejmowania decyzji – na co zwracać uwagę? 3.3. Planowanie – sztuka formułowania celów 3.4. Organizowanie – dlaczego jeden schemat organizacyjny nie występuje dwa razy? 3.5. Kierowanie, czyli kreowanie przestrzeni dla indywidualistów i zespołów 3.6. Kontrolowanie – więcej niż inspekcja Pytania kontrolne Rozdział 4. Zarządzanie prawami pacjenta dr Małgorzata Paszkowska 4.1. Zakres i procedura zarządzania 4.2. Źródła praw pacjenta 4.3. Przedmiotowa treść powszechnych praw pacjenta Pytania kontrolne Rozdział 5. Procesy personalne w ochronie zdrowia dr Agata Szmulik 5.1. Proces doboru kadr 5.2. Motywacja i motywowanie 5.3. Ocena pracownicza Pytania kontrolne Rozdział 6. Komunikacja interpersonalna i praca zespołowa dr Agata Szmulik 6.1. Komunikacja i komunikowanie 6.2. Skuteczna praca zespołowa 6.3. Błędy w relacjach interpersonalnych Pytania kontrolne Rozdział 7. Zarządzanie finansami i controlling mgr Joanna Hady, dr Krzysztof Feret 7.1. Źródła i sposoby finansowania podmiotów leczniczych 7.2. Zastosowanie controllingu w ochronie zdrowia 7.3. Analiza finansowa podmiotów leczniczych 7.4. Zastosowanie metody DEA w badaniu efektywności sektora usług zdrowotnych Pytania kontrolne Rozdział 8. Marketing-mix świadczeń zdrowotnych dr Małgorzata Paszkowska, mgr Aneta Czernicka 8.1. Pojęcie i rodzaje marketingu 8.2. Marketing-mix świadczeń zdrowotnych 8.3. Marketing internetowy w ochronie zdrowia Pytania kontrolne Rozdział 9. Public relations świadczeniodawcy medycznego dr Małgorzata Paszkowska, mgr Aneta Czernicka 9.1. Pojęcie i funkcje public relations 9.2. Public relations a ograniczenia prawne reklamy działalności leczniczej 9.3. Wizerunek podmiotów wykonujących działalność leczniczą 9.5. Wybrane sfery zadaniowe PR w ochronie zdrowia Pytania kontrolne Literatura Spis tabel, rysunków i wykresów Załączniki