• Metoda projektu w doradztwie zawodowym. Scenariusze warsztatów dla dzieci i młodzieży

Metoda projektu w doradztwie zawodowym. Scenariusze warsztatów dla dzieci i młodzieży

  • Autor: Joanna Nawój-Połoczańska
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-326-3
  • Data wydania: 2018
  • Liczba stron/format: 208/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 45.00 zł

    40.50 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h
  • Cena netto: 38.57 zł

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Książka powstała z myślą o tych wszystkich, którzy chcą pomóc uczniom „oderwać się od krzeseł” i wyruszyć w świat, by szukać w nim miejsca dla siebie.

Poradnik zawiera przegląd scenariuszy warsztatów edukacyjnych dla dzieci i młodzieży wraz z przewodnikiem metodycznym i autorskim narzędziem diagnostycznym. Są to rozwiązania metodyczne przygotowane z myślą o pedagogach, nauczycielach i doradcach zawodowych, częścią pracy których jest przygotowanie uczniów do budowania ścieżek edukacyjnych i zawodowych opartych na racjonalnych przesłankach. Mając na uwadze niedoskonałości systemu edukacji oraz zmieniające się wymagania rynku pracy, przygotowano scenariusze warsztatów stanowiące okazję do (samo)poznania, współpracy i zdobywania informacji o zawodach oraz zestaw ćwiczeń niwelujących stresy i silne napięcia okresu adolescencji i towarzyszących mu wyzwań.

Spis treści:

Krótki przewodnik po książce

1. Doradztwo zawodowe zerowych kosztów krańcowych

1.1. Doradztwo zawodowe i edukacja przyszłości w perspektywiekonstruktywistycznej
Doradztwo zawodowe a wszechobecna niepewność W poszukiwaniu alternatyw
Teoria zaplanowanych przypadków
Otwartość na zmiany
Analizuj sytuację na bieżąco
Szczęśliwy splot okoliczności czy zaplanowany przypadek?

1.2. Zawodoznawstwo: od teczek o zawodach do życia na próbę

1.3.  Edukacja równościowa w doradztwie zawodowym i zawodoznawstwie

Słowniczek

2. Metoda projektów

Poza schemat
Metoda projektów wg Michaela Knolla
Kalendarium metody projektu
Zapobieganie cyfrowej demencji – różnorodność sytuacji uczenia się
Klasa jako wspólnota dydaktyczna
Usytuowanie nauczyciela

Część praktyczna

1. Kilka ogólnych uwag o pracy warsztatowej

1.1. Zasady pracy w grupie
1.2. Lista przykładowych zasad organizujących pracę grupy
1.3. Poznajmy się

2. SCENARIUSZE WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW PLANUJĄCYCH PODJĄĆ PRACĘ

2.1. W ogrodzie możliwości – o tym, jak zadbać o siebie podejmując pracę

3. SCENARIUSZE WARSZTATÓW  DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH (16–19 lat)

3.1. Walizka czy plecak – przygotowania do dalszej wędrówki edukacyjnej
3.2. Radzenie sobie ze stresem

4. SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW KLASY VII i VIII SZKOŁY PODSTAWOWEJ (13–15 lat)

4.1. WWW, czyli wiem, wybieram i wygrywam!
4.2.  Mój zawód mechanik

5. SCENARIUSZE WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH (7–12 LAT) I ICH RODZICÓW

5.1. Preorientacja zawodowa z wykorzystaniem dramy
5.2. Rodzice i dzieci – ucząc się od siebie nawzajem
5.3. Wspieranie rodziców jako nieformalnych doradców

6. SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM (3.–6. rok życia)

6.1. Dzieci jako obserwatorzy i uczestnicy świata pracy

Aneks

DIAGNOZA I AUTODIAGNOZA PREDYSPOZYCJI ZAWODOWYCH

Edukacja w zakresie sposobów radzenia sobie ze stresem jako prewencja zachowań autodestruktywnych u adolescentów, Marek Ryży
Metoda dramy, Aleksandra Beżyk
Zawód mechanik, Agnieszka Szoka
Rodzice jako nieformalni doradcy, Dorota Fedoratkin

Bibliografia
Netografia
Spis tabel, rysunków i wykresów

Joanna Nawój-Połoczańska

doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Pedagogiki Ogólnej Uniwersytetu Szczecińskiego. Licencjonowana doradczyni zawodu z wieloletnim stażem w publicznych służbach zatrudnienia. Autorka publikacji na temat doradztwa karier i polityki unijnej w zakresie wspierania realizacji idei Lifelong Learning oraz programów warsztatów edukacyjnych.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane