• Schizofrenik jako błazen. O roli szaleństwa w wyobraźni kulturowej

Schizofrenik jako błazen. O roli szaleństwa w wyobraźni kulturowej

  • Autor: Monika Stasiuk Tomasz Baran
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7930-011-2
  • Data wydania: 2013
  • Liczba stron/format: 148/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 37.00 zł

    33.30 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość na magazynie

W monografii ukazano liczne podobieństwa między kulturowymi figurami - błaznem i schizofrenikiem, a w konsekwencji – także między funkcjami, które pełnią oni w kulturze i podzielanej przez społeczeństwo wizji rzeczywistości. Zarówno schizofrenik jak i błazen są zawsze outsiderami, są inni i obcy.

Książka "Schizofrenik jako błazen. O roli szaleństwa w wyobraźni kulturowej" otrzymała nagrodę Rektora UW »

Spis treści:

Wprowadzenie

Część I. SCHIZOFRENIK I BŁAZEN JAKO FIGURY KULTUROWE

Rozdział 1. Figury kulturowe
Rozdział 2. Błazen
Rozdział 3. Schizofrenia
Rozdział 4. Wspólna historia

Część II. SCHIZOFRENIK JAKO BŁAZEN

Rozdział 1. Outsider
Rozdział 2. Istota sakralna
Rozdział 3. Mieszana natura
Rozdział 4. Wewnętrznie sprzeczni
Rozdział 5. Maska
Rozdział 6. Mediator
Rozdział 7. Burzyciel i twórca

Część III. SCHIZOFRENIK I BŁAZEN W SŁUŻBIE NORMALNOŚCI

Wstęp
Rozdział 1. Piętno
Rozdział 2. Ten, który zdziera maski
Rozdział 3. Postać karnawałowa
Rozdział 4. Śmiech
Rozdział 5. Kozioł ofiarny
Rozdział 6. Schizofrenia a rytuał przejścia

Zakończenie

Aneks

 

Bibliografia

Monika Stasiuk
absolwentka filozofii oraz kulturoznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim, ukończyła także Beijing Language and Culture University (specjalność  - język chiński). Obecnie doktorantka w Zakładzie Filozofii Kultury IF UW. Przygotowuje rozprawę doktorską na temat filozoficznych uwarunkowań psychiatrii egzystencjalnej. Podróżniczka, członek założyciel Stowarzyszenia Podróżników CROTOS, ma za sobą wiele wypraw rowerowych, w tym trwającą pół roku Olimpijską Wyprawę Jedwabnym Szlakiem z Grecji do Chin (Olimpia - Pekin 2008).

Tomasz Baran
adiunkt na Wydziale Psychologii UW. Prowadzi badania naukowe w paradygmacie eksperymentalnej psychologii egzystencjalnej. Równolegle od ponad 17-tu lat związany z branżą badania opinii i rynku. Twórca nowoczesnej platformy do badań naukowych oraz opinii i rynku, a także autor metodologii wdrożonych w panelu badawczym Ariadna (www.panelariadna.pl). Pełnił m.in. funkcję market intelligence director w GG Network S.A., był członkiem Rady Badania oraz członkiem Nadzoru Korporacyjnego Polskich Badań Internetu. Do najważniejszych doświadczeń życiowych zalicza pobyt w klasztorze buddyjskim w Bodhgaja w Indiach.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane