Media publiczne w Polsce
- Autor: Krzysztof Tenerowicz
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-723-0
- Data wydania: 2018
- Liczba stron/format: 292/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
65,00 zł
58,50 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,50 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Publikacja prezentuje normy prawne i organizacyjne oraz realia finansowe, w jakich funkcjonowały polskie media publiczne po 1989 roku. Szczegółowo opisuje przyczyny problemów, w jakich się aktualnie znalazły oraz wskazuje konkretne rozwiązania, jakie zdaniem autora powinny zostać zastosowane w celu odbudowy ich znaczenia i pozycji rynkowej. Kładąc nacisk głównie na wymiar finansowy, książka przedstawia także uwarunkowania rynkowe, organizacyjne, programowe oraz społeczno-polityczne, które wpływają na kształt nadawców publicznych oraz decydują o ich sytuacji na rynku.
Autor książki
Krzysztof TenerowiczSpis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania i rozwoju mediów – podstawy teoretyczne
1.1. Rola państwa w gospodarce – instytucjonalizm
1.2. Teoretyczne podstawy usług medialnych a potrzeby zbiorowe
1.3. Media w Polsce jako przykład dobra społecznego
1.4. Funkcje mediów w życiu społecznym i rozwoju gospodarczym
Rozdział 2. Media jako przedmiot finansowania
2.1. Wpływ państwa na kształtowanie systemu medialnego
2.2. Media publiczne a media komercyjne – różnice i podobieństwa
2.3. Źródła finansowania mediów
2.4. Efektywność ekonomiczna podmiotów systemu medialnego
Rozdział 3. Finansowanie mediów publicznych w wybranych krajach Unii Europejskiej
3.1. Model brytyjski jako przykład klasycznego systemu finansowania mediów publicznych
3.2. Model niemiecki jako przykład mieszanego systemu finansowania mediów publicznych
3.3. Modele włoski i hiszpański jako przykłady systemu śródziemnomorskiego
3.4. Inne wybrane rozwiązania w państwach Unii Europejskiej
Rozdział 4. Organizacja i finansowanie mediów publicznych w Polsce na tle wybranych krajów Unii Europejskiej
4.1. Organizacja i status nadawców publicznych w Polsce
4.2. Model finansowania mediów publicznych w Polsce po 1989 r.
4.3. Finansowanie mediów publicznych w Polsce na tle uregulowań obowiązujących w wybranych krajach Unii Europejskiej
4.4. Analiza przychodów i kosztów polskich nadawców publicznych
Rozdział 5. Koncepcje rozwiązań w zakresie finansowania mediów publicznych w Polsce
5.1. Uwarunkowania finansowania mediów publicznych w Polsce
5.2. Finansowanie mediów publicznych na przykładzie wybranych podmiotów
5.3. Finansowanie działalności mediów ze środków publicznych a misyjność programu
5.4. Finansowanie mediów publicznych na podstawie badań własnych
5.5. Propozycja finansowania nadawców publicznych w Polsce w oparciu o opłatę licencyjną i wnioski z rozprawy
Postscriptum
Konsekwencje kryzysu finansowania nadawców publicznych w Polsce w okresie 2012–2018 i perspektywy na przyszłość
Załączniki
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel