• Komunikacja społeczna a wyzwania współczesności

Komunikacja społeczna a wyzwania współczesności

  • Autor: Dorota Majka-Rostek redakcja naukowa
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-326-6
  • Data wydania: 2010
  • Liczba stron/format: 216/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 40.00 zł

    36.00 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h
  • Cena netto: 34.29 zł

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Książka jest zbiorem artykułów podejmujących problematykę komunikacji społecznej w różnorodnych kontekstach jej funkcjonowania. Ma ona charakter interdyscyplinarny, wśród autorów znajdują się socjologowie, psychologowie oraz specjaliści do spraw zarządzania.

Teksty dotyczą takich obszarów jak: komunikacja intrapersonalna – związana z kreowaniem znaczeń w jednostkowym umyśle i świadomości, komunikacja interpersonalna i grupowa, polegająca na bezpośrednich relacjach międzyludzkich, komunikacja internetowa – będąca konsekwencją postępu technologicznego, komunikacja organizacyjna – dotycząca przed wszystkim współczesnego rynku pracy oraz komunikacja międzykulturowa – podlegająca wpływom zarówno globalizacji, jak i pluralizacji społeczno-kulturowej. Wszystkie artykuły łączy dążenie do uchwycenia związków pomiędzy przedstawianym obszarem komunikacyjnym a specyfiką współczesności i płynącymi z niej wyzwaniami. Owe wyzwania mają różne źródła, lecz najczęściej wywodzą się z niespotykanej we wcześniejszych epokach dynamiki społeczno- kulturowej. Zmiany polityczne, ekonomiczne i kulturowe pociągają za sobą konieczność transformacji funkcjonujących w tych obszarach strategii komunikacyjnych.

Spis treści:

Wprowadzenie

I. Komunikacja intrapersonalna, interpersonalna i grupowa

1. Komunikacja nauczyciela z uczniami dla zachowania dyscypliny w klasie
Jakub Kołodziejczyk
2. Komunikacja w więzieniu jako proces zmiany społecznej
Barbara Pabjan
3. Kompartmentalizacja. O byciu i komunikowaniu w „pokawałkowanym” świecie
Ewa Banaszak, Robert Florkowski

II. Komunikacja internetowa

1. Komunikacja internetowa na początku XXI wieku. Kultura indywidualizmu i narcyzm w mediach społecznych
Marta Klimowicz
2. Blogi i blogosfera w systemie komunikacji politycznej
Irena Wolska-Zogata
3. Społeczne zaplecze „e-programów” dla administracji publicznej
Paweł Trojanowski

III. Komunikacja organizacyjna

1. Internetowe fora pracowników jako zagrożenie dla wizerunku firm
Roman Rostek
2. Employer branding jako nowa forma komunikowania organizacyjnego rozwinięta w odpowiedzi na wyzwania współczesnego rynku pracy
Monika Kantowicz-Gdańska
3. Współczesne wyzwania organizacji w obszarze public relations
Anna Adamus-Matuszyńska

IV. Komunikacja międzykulturowa

1. Kompetencje międzykulturowe jako wymóg współczesnej komunikacji
Dorota Majka-Rostek
2. Komunikacja wewnątrzkulturowa a procesy społecznej pluralizacji
Dorota Majka-Rostek

Noty o autorach

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane