Etyka dziennikarska
- Autor: Jan Pleszczyński
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7251-776-0
- Data wydania: 2007
- Liczba stron/format: 264/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
45,00 zł
22,50 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,50 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
50% taniej
Książka podejmuje szczególnie istotną w ostatnim okresie problematykę etyki dziennikarskiej. Dzięki temu zapełnia wyraźnie odczuwaną lukę, ponieważ do tej pory nie było na rynku podręcznika poświęconego temu zagadnieniu. Etyka dziennikarska jest tu przedstawiona problemowo, w szerokiej filozoficznej perspektywie. Autor – dziennikarz i nauczyciel akademicki – wyraźnie skłania się ku etyce cnót, przypisując mniejsze znaczenie dziennikarskiej etyce normatywnej. Ta pionierska na polskim rynku wydawniczym praca powinna być interesującą lekturą nie tylko dla studentów dziennikarstwa i kierunków pokrewnych, ale również dla dziennikarzy, którzy swój zawód traktują jako misję, a nie tylko jako źródło utrzymania.
Jeśli media stały się czwartą – o ile nie pierwszą władzą społeczną – to ich odpowiedzialność nie może być mniejsza niż władz pozostałych. Tymczasem wśród dziennikarzy dominuje postawa „Wolnoć Tomku w swoim domku”, uzasadniana konstytucyjną klauzulą wolności prasy. Jednak nie ma sprzeczności między wolnością a odpowiedzialnością, tak jak wolność wyboru kierunku jazdy samochodem nie oznacza lekceważenia przepisów drogowych.(...). Aktualna, potrzebna i mądra książka Jana Pleszczyńskiego „Etyka dziennikarska” powinna stać się obowiązkową lekturą dla wszystkich dziennikarzy i ich naczelnych. Skorzystają z niej wiele studenci, praktycy public relations, politycy, a nade wszystko codzienni użytkownicy mediów, czyli my – obywatele.
Autor książki
Jan PleszczyńskiSpis treści:
Wprowadzenie
INDEKS NAZWISK