• Abc eLearningu. System LAMS (learning activity management system)

Abc eLearningu. System LAMS (learning activity management system)

  • Autor: Adam Stecyk
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7251-879-8
  • Data wydania: 2008
  • Liczba stron/format: 192/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 43.00 zł

    21.50 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21.50 zł
  • 50% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Publikacja jest próbą przybliżenia aparatu pojęciowego i istoty zdalnego nauczania. Stawia sobie za cel prezentację platformy eLearningowej umożliwiającej wszystkim uczestnikom procesu dydaktycznego bezpieczne wkroczenie na drogę e-nauczania.

Pierwsza część publikacji została poświęcona przedstawieniu aparatu pojęciowego i istoty elearningu. Część druga zawiera szczegółową charakterystykę wdrożenia i wykorzystania bezpłatnej platformy e-learningu LAMS (Learning Activity Management System). W części trzeciej przedstawiono przykłady wykorzystania systemu LAMS oraz omówiono zasady i możliwości tworzenia elektronicznych materiałów dydaktycznych.

Spis treści:

Wstęp
 
Część I. ELEARNING, CZYLI CHARAKTERYSTYKA NAUCZANIA NA ODLEGŁOŚĆ
 
Rozdział 1. Wprowadzenie do eLearningu
 
1.1. Wstęp do eLearningu
1.2. Istota i funkcje eLearningu
1.3. Kryteria podziału eLearningu
 
Rozdział 2. Typologia systemów eLearningowych
 
2.1. Funkcje systemów LMS
2.2. Funkcje systemów LCMS i LCS
2.3. Architektura systemów eLearningowych
2.4. Przykłady systemów eLearningowych
 
Rozdział 3. Elearning a modele nauczania
 
3.1. Model nauczania 3J
3.2. Paradygmaty metodyczne z pedagogicznego punktu widzenia
3.2.1. Behawioryzm
3.2.2. Kognitywizm
3.2.3. Konstruktywizm
3.3. Standardy eLearningu a tworzenie treści szkoleniowej
 
Rozdział 4 Internetowa sieć wartości – model 5c. Tendencje rozwojowe narzędzi eLearningowych
 
Część II. SYSTEM LAMS
 
Rozdział 1. Wprowadzenie do systemu learning activity management system

1.1. Charakterystyka Systemu LAMS
1.2. Moduł Administracja
1.3. Moduł Autor
1.4. Moduł Monitor i Moduł Student
 
Rozdział 2. Instalacja systemu LAMS
 
Rozdział 3. Szybki start
 
3.1. Uprawnienia Administratora
3.2. Zarządzanie Grupami
3.3. Zarządzanie Użytkownikami
3.4. Opracowanie Przykładowego Kursu
3.5. Przypisanie Kursu do grupy. Uruchomienie Kursu
 
Rozdział 4. Moduł autora
 
4.1. Narzędzia (aktywności) Modułu Autora
4.2. Tablica
4.3. Współdzielone Zasoby
4.4. Forum
4.5. Czat
4.6. Pytanie i Odpowiedź
4.7. Wielokrotny Wybór
4.8. Test
4.9. Ankieta
4.10. Wyślij Pliki
4.11. Notatnik
4.12. Czat i Raport
4.13 Forum i Raport
4.14. Zasoby i Forum
4.15. Grupowanie
4.16. Brama
4.17. Aktywności Opcjonalne
Podsumowanie
 
Rozdział 5. Moduł Monitor
 
5.1. Narzędzia Modułu Monitor
5.2. Tablica. Opcje Dodatkowe dla Aktywności w Module Monitora
5.3. Współdzielenie Zasobów
5.4. Forum
5.5. Chat
5.6. Pytanie i Odpowiedź
5.7. Wielokrotny Wybór
5.8. Test
5.9. Ankieta
5.10. Wyślij Pliki
5.11. Notatnik
5.12. Czat i Raport
5.13. Forum i Raport
5.14. Zasoby i Forum
Podsumowanie
 
Rozdział 6. Moduł studenta
 
6.1. Opcje Modułu Studenta
6.2. Budowa Okna Szkolenia Modułu Student
6.3. Tablica
6.4. Współdzielone Zasoby
6.5. Forum
6.6. Chat
6.7. Pytanie i Odpowiedź
6.8. Wielokrotny Wybór
6.9. Test
6.10. Ankieta
6.11. Wyślij Pliki
6.12. Notatnik
6.13. Czat i Raport
6.14. Forum i Raport
6.15. Zasoby i Forum
Podsumowanie
 
Rozdział 7. Moduł administracja
 
7.1. Zarządzanie grupą
7.1.1. Poziom Systemu
7.1.2. Poziom Grupy
7.1.3. Poziom Podgrupy
7.2. Dodawanie Kursów (lekcji)
7.3. Administracja Systemem
 
Część III. SYSTEM LAMS W PRAKTYCE
 
Rozdział 1. Praktyczne wykorzystanie systemu LAMS. Projekt LAMS WZIEU
 
Rozdział 2. Metodologia opracowania kursów on-line do nauczania w trybie eLearning i blended learning
 
Rozdział 3. Przykłady sekwencji LAMS
 
3.1. Wstęp do podstaw informatyki
3.2. Przygotowanie do analizy Sonetów W. Szekspira – podróż w czasie
3.3. Nauczanie komplementarne (blended learning)
3.4. Komórki roślinne i zwierzęce
3.5. Literatura angielska: Perła
 
Spis ilustracji

Adam Stecyk

jest adiunktem w Katedrze Efektywności Innowacji Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego. Jego zainteresowania naukowe to szero­ko rozumiane wykorzystanie nowoczesnych technologii teleinformatycznych w ekonomii, zarządzaniu i edukacji. Od kilku lat specjalizuje się w tworzeniu, implementacji i wykorzy­staniu narzędzi e-learningu w organizacjach edukacyjnych, przedsiębiorstwach i instytu­cjach administracji publicznej, prowadzi wykłady i laboratoria z zastosowań informatyki i narzędzi teleinformatycznych w ekonomii i zarządzaniu. Jest autorem pierwszego w Polsce wdrożenia systemu LAMS.


Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane