• Uczeń w szkolnej przestrzeni uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych. Tom 1

Uczeń w szkolnej przestrzeni uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych. Tom 1

  • Autor: Elżbieta Stokowska-Zagdan
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8270-311-5
  • Data wydania: 2024
  • Liczba stron/format: 266/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 58,00 zł

    52,20 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52,20 zł
  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Książka analizuje kwestie związane z procesem nauki i edukacją, ze szczególnym uwzględnieniem działań mających na celu wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów. Autorzy przedstawiają różnorodne metody i strategie pedagogiczne, które mogą być stosowane w szkolnej praktyce, aby umożliwić każdemu uczniowi rozwój i realizację jego potencjału. Książka skupia się na tematach takich jak diagnoza potrzeb edukacyjnych, dostosowanie procesu nauczania do indywidualnych umiejętności i możliwości uczniów oraz tworzenie warunków sprzyjających efektywnemu uczeniu się. Autorzy podkreślają także znaczenie współpracy między nauczycielami, rodzicami i innymi specjalistami w obszarze edukacji, by stworzyć kompleksowe wsparcie dla uczniów.

W serii:

        

Recenzja

Prof. dr hab. Joanna Madalińska-Michalak:

Książka Uczeń w szkolnej przestrzeni uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych koncentruje się na różnych aspektach edukacji i roli nauczycieli w kształtowaniu kompetencji uczniów. Ma ona szeroki zakres tematyczny, obejmujący zagadnienia dotyczące m.in. kreatywności, edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami i nauki zdalnej. Publikacja dostarcza zarówno teoretycznych rozważań, jak i praktycznych wskazówek, co może być cenne dla nauczycieli, badaczy i innych zainteresowanych edukacją. (…) Osoby pracujące jako doradcy edukacyjni, psycholodzy szkolni czy pedagodzy szkolni mogą korzystać z tej książki, aby lepiej zrozumieć różne aspekty pracy z uczniami, w tym z uczniami o specjal- nych potrzebach edukacyjnych. Studenci pedagogiki oraz nauczyciele akademiccy mogą wykorzystać te treści jako materiał do nauki i dyskusji na kursach związanych z edukacją. Chociaż publikacja jest skierowana głównie do profesjonalistów z dziedziny edukacji, to niektóre artykuły mogą być również przydatne dla rodziców, którzy chcą lepiej zrozumieć proces edukacji swoich dzieci i pomóc im w rozwoju. Osoby odpowiedzialne za podejmowanie decyzji w dziedzinie edukacji, takie jak dyrektorzy szkół, kuratorzy oświaty czy politycy edukacyjni, mogą znaleźć tu ważne wskazówki dotyczące zarządzania szkołami i systemami edukacyjnymi. (…) Publikacja może przyczynić się do dalszej dyskusji nad edukacją, wzbogacaniem szans edukacyjnych uczniów oraz nad wartościami i wyzwaniami edukacji, w tym nad złożonością roli nauczyciela we współczesnej szkole.

Autor książki

Elżbieta Stokowska-Zagdan

doktor, profesor PUSB, rektor Państwowej Uczelni im. Stefana Batorego. Zainteresowania naukowe: kształtowanie kooperacji pedagogiki z medycyną, pedagogizowanie pacjentów, związki między naukami biologicznymi i społecznymi. Książki tego autora if(window.screen.width

Spis treści:

Wstęp

1. Kompetencje nauczyciela współczesnej szkoły jako ważne wyznaczniki procesu kształtowania kompetencji uczniowskich
Grażyna Cęcelek

2. Nauczyciel wczesnej edukacji w roli diagnosty
Anna Szkolak-Stępień

3. Nauczyciel – mądry doradca ucznia w poszukiwaniu i odkrywaniu wartości
Dorota Sipińska

4. Uczeń w relacji z mistrzem – przywołanie wzorca oratorskiego
Mirosław Wójcik

5. Znaczenie autorytetu w edukacji szkolnej
Adam Przybysz

6. Twórczość i kreatywność współczesnego ucznia
Katarzyna Miłek

7. Dziecko w wieku wczesnoszkolnym jako współtwórca procesu edukacyjnego
Marlena M. Kowalczyk, Wioleta Połajdowicz, Elżbieta Smolarek

8. Odkrywanie przez dociekanie jako strategia dynamizowania rozwoju umiejętności dostrzegania problemów u uczniów edukacji wczesnoszkolnej
Anna Ozga

9. Wzbogacanie szans edukacyjnych dzieci i młodszych uczniów z wykorzystaniem profilu inteligencji wielorakich
Teresa Janicka-Panek

10. Stosowanie przez nauczycieli metod aktywizujących w edukacji uczniów niższych klas szkoły podstawowej
Jolanta Flanz

11. Edukacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej – w perspektywie rodziców i nauczycieli
Justyna Strykowska-Nowakowska

12. Talent to (nie) wszystko, czyli o tym, jak dzieci postrzegają znaczenie zdolności i wysiłku
Agnieszka Leszcz-Krysiak

13. Realne szanse szkoły na wychowawcze wsparcie w warunkach pracy zdalnej
Daria Modrzejewska, Joanna Paul-Kańska

14.  Metoda design thinking na poziomie planowania i prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych z uczniami
Olga Zamecka-Zalas

Noty autorskie   

Napisz opinię

Uwaga: Proszę nie używać znaków HTML!
    Zły           Dobry

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł