Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,00 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Książka napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zespół Aspergera, zespół Downa, afazja, autyzm, upośledzenie w stopniu lekkim, z niedosłuchem. W poradniku zamieszczone są wzory opinii wydawanej dla rodziców, zespołu orzekającego oraz wzór karty zajęć rewalidacyjnych oraz korekcyjno-kompensacyjnych.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Rozdział III. Funkcje wzrokowe – scenariusze
pedagog, terapeuta pedagogiczny, terapeuta zajęciowy w szkole podstawowej. Pracuje z dziećmi mającymi trudności w nauce (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia, ZA, autyzm, mutyzm) oraz w szkole ponadpodstawowej jako pedagog szkolny. Autorka książek, artykułów dla portali parentingowych i czasopisma Baby Junior. Praca z dziećmi to jej pasja. Prowadzi blog Przyjazny Pedagog (http://przyjaznypedagog.blogspot.com/).
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I. OGÓLNE ZASADY PRACY Z UCZNIEM PODCZAS TERAPII PEDAGOGICZNEJ
Metoda Dobrego Startu Zastosowanie Metody Dobrego Startu
Rozdział II. POCZĄTKI
Jak rozpocząć naukę czytania? Scenariusz zajęć dla uczniów przygotowujących się do nauki czytania Jak przygotować dziecko do nauki pisania? Scenariusz zajęć – dla dzieci rozpoczynających przygodę z pisaniem
Rozdział III. FUNKCJE WZROKOWE – SCENARIUSZE
Temat: Czego tutaj brakuje? Temat: Spacer po lesie Temat: Obrazki Temat: Zabawa kolorem Temat: Jaki to wyraz, zdanie? Temat: Rodzinna wycieczka Temat: Zabawa słowem Temat: Jedna litera Temat: Wiosna, lato, jesień, zima Temat: Co tutaj nie pasuje?
Rozdział IV. FUNKCJE SŁUCHOWO-JĘZYKOWE
Scenariusze zajęć – usprawnianie funkcji słuchowo-językowych Temat: Nadaj tytuł Temat: Dokończ Temat: Jaka to melodia? Temat: Pomyśl, zamaluj i odpowiedz Temat: Głoski Temat: Co słyszysz? Temat: Głoska, sylaba, wyraz Temat: Coraz więcej Temat: Dźwięki Temat: Opowiem Ci bajkę
Rozdział V. KOORDYNACJA WZROKOWO-RUCHOWA
Temat: Patrz i pisz Temat: Przeciwieństwa Temat: Skojarz mnie! Temat: Zagadki Temat: Owoce i warzywa Temat: Zabawki Temat: Figury geometryczne Temat: Ułóż to, co ja Temat: Jesień
Rozdział VI. SCENARIUSZE ZAJĘĆ
Scenariusz zajęć dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera Temat: Emocje Scenariusz zajęć dla uczniów z niedosłuchem lub słabosłyszących Temat: Posłuchaj i opowiedz Scenariusz zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Temat: Znajdź, powtórz, pogrupuj Scenariusz zajęć dla uczniów z zaburzoną koncentracją uwagi Temat: Litery i cyfry Scenariusz zajęć dla uczniów z zespołem Downa Temat: Dwuznaki Scenariusz zajęć dla uczniów słabowidzących Temat: Ćwiczenia liter mylonych Scenariusz zajęć dla ucznia z afazją Temat zajęć: „Opowiedz mi...!”
Rozdział VII. PROGRAMY REWALIDACJI
Program rewalidacji dla ucznia ze stwierdzonym niedosłuchem Program rewalidacji dla ucznia z autyzmem Program rewalidacji dla ucznia z afazją Program rewalidacji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
Rozdział VIII. ZAMIAST ZAKOŃCZENIA
Wzór opinii wystawianej dla rodziców w celu przedłożenia innym specjalistom Wzór Karty Zajęć Specjalistycznych (np. korekcyjno-kompensacyjne) Wzór Karty Zajęć Rewalidacyjnych
Bibliografia
BibliografiaBogdanowicz M., Diagnoza dysleksji rozwojowej w Polsce, cyt. za: Diagnoza dysleksji, pod red. B. Kaja, Bydgoszcz 2003, s. 19.Bogdanowicz M., Leworęczność u dzieci, Warszawa 1987.Bogdanowicz M., O dysleksji, czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu – odpowiedzi na pytania rodziców i nauczycieli, Lubin 1994.Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji, dysortografii i dysgrafii, Gdańsk 2012.Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji. Problem i diagnozowanie, Gdańsk 2002.Bogdanowicz M., Adryjanek A., Uczeń z dysleksją w szkole, Gdynia 2007.Bogdanowicz M., Adryjanek A., Rożyńska M., Uczeń z dysleksją w domu: poradnik nie tylko dla rodziców, Gdynia 2007.Bogdanowicz M., Bućko A., Czabaj R., Modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z dysleksja, Gdynia 2008.Broniewski W., Wiewiórka, Wiersze. Brzechwa J., Akademia Pana Kleksa, Kraków 2014.Cieszyńska J., Poradnik dla nauczycieli i rodziców – kocham uczyć, Kraków 2015.Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole. Poradnik dla Nauczycieli, Warszawa 1996.Grabałowska K., Jastrząb J., Mickiewicz J., Wojak M., Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu. Poradnik metodyczny do terapii dzieci dyslektycznych, Toruń 1996.Grimm B., O wilku i siedmiu koźlątkach, Warszawa 2014.Kopyść S., Wybrane ćwiczenia doskonalące umiejętność cichego czytania ze zrozumieniem, „Nauczanie Początkowe” 1992/93, nr 4.
Załącznik 1. DJ MIKI - Ręce do góryZałącznik 2. Głowa, ramiona, kolana, piętyZałącznik 3. Odgłosy naturyZałącznik 4. Odgłosy zwierząt