Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,10 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Książka jest drugą częścią publikacji na temat terapii pedagogicznej. Poradnik napisany jest z myślą o nauczycielach, terapeutach, pracujących z uczniami szkoły podstawowej (klasy 5–8) ze specyficznymi trudnościami. Dysleksja rozwojowa to specyficzne trudności w nauce czytania i pisania, spowodowane opóźnieniami i zaburzeniami w rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych oraz językowych. Ze względu na wielowymiarowość problemu wymagana jest skuteczna organizacja pracy z uczniami. Publikacja zawiera pięć rozdziałów. Cztery pierwsze rozdziały zawierają scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy, gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: poznawcze, wzrokowe, słuchowo-językowe oraz motywacja i emocje. W rozdziale piątym znajdują się dodatkowe karty pracy do wykorzystania na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych oraz program rewalidacji dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.Nauczyciele/terapeuci, którzy sięgną po tę publikację zyskają gotowe scenariusze zajęć z opisanymi celami ogólnymi i szczegółowymi opartymi na ćwiczeniach (przy każdym opisie ćwiczeń zostały wymienione procesy, które są usprawniane), z podanym wiekiem uczniów, z którymi można pracować na przedstawionym materiale. W serii:
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Dr n. hum. Agnieszka Lasota:Wielkim atutem prezentowanej publikacji jest fakt, że Autorka jest pedagogiem praktykiem, testująca własne pomysły podczas pracy z uczniami, która tworząc tę książkę pragnęła podzielić się wiedzą i umiejętnościami tworzenia narzędzi przydatnych w terapii pedagogicznej. (…) publikacja skierowana jest zarówno do specjalistów terapii pedagogicznej, jak i pedagogów czy nauczycieli, użyteczna będzie również podczas zajęć rewalidacyjnych z uczniami mającymi deficyty w zakresie percepcji, myślenia, motywacji czy emocji. Wykorzystanie gotowych, przemyślanych i dobrze opracowanych graficznie kart pracy, cechujących się różnym poziomem trudności, zawierających materiał dopasowany do deficytów uczniów, z pewnością będzie dużym ułatwieniem w pracy specjalistów pedagogów. (…) książka jest cenną i wartościową pozycją na rynku wydawniczym, skierowaną do nauczycieli, pedagogów i specjalistów pracujących z dziećmi z różnymi deficytami rozwojowymi. Zawiera ciekawe, gotowe propozycje kart pracy dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej.
Przeczytaj fragment
pedagog, terapeuta pedagogiczny, terapeuta zajęciowy w szkole podstawowej. Pracuje z dziećmi mającymi trudności w nauce (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia, ZA, autyzm, mutyzm) oraz w szkole ponadpodstawowej jako pedagog szkolny. Autorka książek, artykułów dla portali parentingowych i czasopisma Baby Junior. Praca z dziećmi to jej pasja. Prowadzi blog Przyjazny Pedagog (http://przyjaznypedagog.blogspot.com/).
Spis treści:WstępRozdział I. Funkcje poznawcze - scenariuszeTemat: Magiczne kwadratyTemat: LabiryntyTemat: Znaki specjalneTemat: Co się zmieniło?Temat: Przerysuj zgodnie ze wzoremTemat: MemoryTemat: SudokuTemat: Głuchy telefonTemat: PrzysłowiaTemat: Policz ile jestRozdział II. Funkcje wzrokowe - scenariuszeTemat: Wykreślanka z szyfruTemat: Znajdź różnicęTemat: Bystre okoTemat: Układanki wieloelementowe czarno-białeTemat: Policz literyTemat: Spójrz uważnieTemat: Krzyżówka inaczejTemat: Gdzie pasuje dany elementTemat: Zapisane inaczejTemat: Kostka do gry – ile ich jest?Rozdział III. Funkcje językowo-słuchowe - scenariuszeTemat: TeatrTemat: Alfabet Morse’aTemat: Alfabet Braille’aTemat: Zabawa z trzema głoskamiTemat: Kreator rymówTemat: Jedna litera może wiele zmienićTemat: Z ortografią na tyTemat: KomiksTemat: KomiksTemat: Opowiadanie z kostkąTemat: SpinerRozdział IV. Emocje i motywacja - scenariuszeTemat: Moje myśli – czy mają nade mną władzę?Temat: Ja i moja przyszłośćTemat: Mój lękTemat: Co sądzisz?Temat: Emocje – w jakich sytuacjach pojawiają się najczęściej?Temat: Stres – jak sobie z nim poradzić?Temat: Historia o tobieTemat: Góra lodowaTemat: Przyjaźń – pielęgnowanie relacjiTemat: RadośćRozdział V. Zamiast zakończeniaBibliografia
Bogdanowicz M., Diagnoza dysleksji rozwojowej w Polsce, (w:) Diagnoza dysleksji, pod red. B. Kaja, Bydgoszcz 2003, s. 19. Bogdanowicz M., O dysleksji, czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu – odpowiedzi na pytania rodziców i nauczycieli, Lubin 1994. Bogdanowicz M., Adryjanek A., Uczeń z dysleksją w szkole, Gdynia 2007. Bogdanowicz M., Adryjanek A., Rożyńska M., Uczeń z dysleksją w domu: poradnik nie tylko dla rodziców, Gdynia 2007. Bogdanowicz M., Bućko A., Czabaj R., Modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z dysleksja, Gdynia 2008. Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole. Poradnik dla nauczycieli, Warszawa 1996. Encyklopedia popularna PWN, Warszawa 1999.Grabałowska K., Jastrząb J., Mickiewicz J., Wojak M., Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu, Toruń 2005. Jagodzińska M., Psychologia pamięci. Badania, teorie, zastosowanie, Gliwice 2012.Nęcka E., Orzechowski J., Szymura B., Psychologia poznawcza, Warszawa 2006.Maruszewski t., Psychologia poznania, Gdańsk 2016. Grabałowska K., Jastrząb J., Mickiewicz J., Wojak M., Poradnik metodyczny do terapii dzieci dyslektycznych, Toruń 1996. Grimm B., O wilku i siedmiu koźlątkach, Warszawa 2014. Radwańska A., Jak pomóc dziecku z dysleksją. Poradnik dla nauczycieli i rodziców, Warszawa 2017. Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna, Kraków 2011.Sochacka K., Rozwój umiejętności czytania, Białystok 2004.Żmijewska A., Psychologia, zeszyt naukowy nr 2. Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna w Skierniewicach; 2011. S.11. ISSN – 2 0 8 2 – 818 7).Strony internetowe:https://zpe.gov.pl/a/historia-teatru-w-starozytnej-grecji-i-rzymie/D2kjjRhxm (dostęp: 18.04.2023).https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/emocja;3897800.html (dostęp: 10.10.2023).https://encyklopedia.pwn.pl/szukaj/motywacja.html (dostęp: 12.10.2023).