Terapia logopedyczna
- Autor: Edyta Joanna Lichota
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7930-600-8
- Data wydania: 2015
- Liczba stron/format: 159/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
45.00 zł
40.50 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40.50 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Publikacja ta powstała w wyniku wieloletniej praktyki logopedycznej. Zawarte w niej ćwiczenia przeznaczone są do nauki wymowy wszystkich głosek języka polskiego. Skierowana jest do logopedów, nauczycieli, pedagogów, rodziców i studentów. Poza ćwiczeniami praktycznymi zawiera podstawowe informacje na temat diagnozy, teorii i praktyki logopedycznej. Rysunki oraz zdjęcia uzupełniają i ułatwiają terapię logopedyczną. Książka ta pomaga ocenić, czy dziecko ma sprawne narządy artykulacyjne, poszerza zasób słownictwa oraz uzupełnia bazę dydaktyczną nauczycieli edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej i logopedów. Rebusy i zagadki fonetyczne mają za zadanie nauczyć dziecko nowych treści przez zabawę, wyzwalając tym samym pozytywne emocje. Publikację można wykorzystać zarówno w profilaktyce, jak również terapii logopedycznej.
Spis treści:
Przedmowa
Diagnoza, teoria i praktyka logopedyczna
Wskazówki dla logopedów
Ćwiczenia narządów mowy (wkładka I)
Wymowa spółgłosek i samogłosek (wkładka II)
Narządy mowy w przekroju
Materiał do ćwiczeń spółgłosek
Obrazy spółgłosek: sz, ż, cz, dż
Sz
Ż (rz)
Cz
Dż
S
Z
C
Dz
Ś (si)
Ź (zi)
Ć (ci)
Dź (dzi)
T
D
N
R
L
L’ (li)
K
G
Ch (h)
K’ (ki)
G’ (gi)
Ch’ (chi)
P
B
M
P’ (pi)
B’ (bi)
M’ (mi)
F
W
F’ (fi)
W’ (wi)
Ń (ni)
J
Ł
Materiał do ćwiczeń samogłosek
A
E
O
U
I
Y
Ą
Ę
Obrazy spółgłosek (wg m. Abińskiego)
Sz, ż, cz, dż
S, z, c, dz
Ś, ź, ć, dź
T, d, n
R, l, li
K, g, ch
K’ (ki), g’ (gi), ch’ (chi)
P, b, m
P’ (pi), b’ (bi), m’ (mi)
F, w, f’ (fi), w’ (wi)
Ń, j
A, e, o, u
I, y, ą, ę
Bibliografia
dr hab. Katarzyna Plutecka:
Autorka konstruktywnie omawia procedurę badania dziecka z zaburzoną wymową, która obejmuje: wywiad z rodzicami (lub prawnymi opiekunami), orientacyjne badanie mowy, badanie mówienia, badanie sprawności narządów mowy, rozumienia, analizy i syntezy słuchowej wyrazu, czytania i pisania oraz badania uzupełniające. Krytyczna ocena rozwoju mowy dziecka zdeterminuje podjęcie decyzji terapeuty, „od czego rozpocząć” interwencję logopedyczną (…). Autorka zaproponowała zestawy ćwiczeń ortofonicznych (usprawniających narządy artykulacyjne), fonacyjnych, logorytmicznych, kształcących słuch fonematyczny i ćwiczenia artykulacyjne. Przedstawione ćwiczenia można zrealizować z dziećmi o prawidłowym rozwoju mowy (jako zapobieganie ewentualnym wadom wymowy) i z dziećmi z zaburzeniami mowy (jako propozycję korekty tych zaburzeń).