Szkoło jaka jesteś? Problemy nauczycieli i uczniów we współczesnej szkole
- Autor: Małgorzata Banasiak Agata Wołowska redakcja naukowa
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7930-584-1
- Data wydania: 2015
- Liczba stron/format: 170/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
40.00 zł
36.00 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36.00 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Publikacja prezentuje wybrane problemy współczesnej szkoły odnoszące się do 3 obszarów jej funkcjonowania: aktywności ucznia, pracy nauczyciela oraz relacji między uczniem i nauczycielem z uwzględnieniem wpływu rodziców. W obszarze zainteresowań autorek znalazły się między innymi takie szczegółowe kwestie jak: trudności nauczycieli z utrzymaniem dyscypliny na lekcji, radzeniem sobie uczniów z wygórowanymi oczekiwaniami rodziców i związana z tym presja, kolejnych stopni awansu zawodowego, które nie idą w parze ze wzrostem kompetencji oraz problem ich „wypalania się” w zawodzie. Poza charakterystyką problemów książka zawiera również wiele cennych wskazówek i pomysłów na to, jak radzić sobie z tymi trudnymi sytuacjami i w jaki sposób im przeciwdziałać.
Spis treści »
dr hab. Dorota Siemieniecka:
Książka Szkoło, jaka jesteś? Problemy nauczycieli i uczniów we współczesnej szkole jest wartościową pozycją stanowiącą zbiorczy zarys problematyki odnoszącej się do zjawisk obecnych w dyskursie nad współczesną szkołą. Teksty mają charakter teoretyczny rozszerzony o konkretne wskazania dla praktyki. Napisane są przystępnym językiem, zawierają również zróżnicowaną literaturę z zakresu psychologii i pedagogiki (pedeutologii). Książka może być ciekawą lekturą dla studentów kierunków związanych z nauczaniem oraz nauczycieli.
dr hab. Kazimierz Kotlarski, prof. WWSSE:
Artykuły dotyczące diagnozy stanu obecnej szkoły są bardzo potrzebne i życzyć sobie należy, żeby były dostępne nie tylko w środowisku akademickim, ale również dotarły do adresatów tych prac, czyli do nauczycieli i rodziców.
Małgorzata Banasiak dr, adiunkt w Katedrze Dydaktyki i Mediów Instytutu Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu. Zainteresowania naukowe: psychologia rozwoju dziecka, współpraca między szkołą a rodzicami, kształcenie nauczycieli, edukacja i wspomaganie ludzi w okresie późnej dorosłości.
Agata Wołowska dr, adiunkt w Katedrze Dydaktyki i Mediów Instytutu Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu. Zainteresowania naukowe: przywiązanie do organizacji, zaangażowanie w pracę, satysfakcja z pracy, kontrakt psychologiczny, wypalenie zawodowe.
redakcja naukowa