Młodzież w społeczeństwie wielokulturowym. Od małej ojczyzny do globalnego świata
- Autor: Daniel Wiśniewski redakcja naukowa
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7930-948-1
- Data wydania: 2015
- Liczba stron/format: 196/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
45.00 zł
22.50 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22.50 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
50% taniej
Publikacja skierowana jest do studentów pedagogiki, socjologii, nauczycieli-praktyków oraz decydentów oświatowych, by mogli postrzegać oświatę nie tylko w wymiarze instytucjonalnym, ale także w kontekście uwarunkowań społecznych, kulturowych i etnicznych w zmieniającym się świecie. W książce zawarte są treści mające na celu ukazanie tego, co jest wymagane od szkoły w dobie globalizacji. Jakie zmiany tożsamości przechodzi młody człowiek, aby przystosować się do zmieniających warunków życia w otaczającym go społeczeństwie. Dowiadujemy się, jak wygląda kształtowanie zarówno otwartych, jak i krytycznych postaw społecznych wobec dokonujących się przemian.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Problemy mniejszości narodowych i etnicznych w społeczeństwie obywatelskim UE
Problems of national and ethnic minorities in the European civil society
Daniel Wiśniewski
Rozdział 2. Nowe zadania szkoły i nauczycieli w społeczeństwach wielokulturowych. Miejsce wielo- i międzykulturowości w edukacji
New challenges to the school and teachers in multicultural societies. The place of
multiculturalism and interculturalism in education
Barbara Dobrowolska
Rozdział 3. Kultura neoliberalna a zapatrywania na edukację – konteksty globalizacji
A neoliberal culture and its views on the education – the contexts of globalisation
Zofia Remiszewska
Rozdział 4. Problemy pracy nauczyciela – wychowawcy w społeczeństwie wielokulturowym i konsumpcyjnym
Problems in teachers work – educator in multicultural and consumer society
Tomasz Michalewski
Rozdział 5. Tam ojczyzna moja gdzie serce moje. Przyczynek do badań nad tożsamością młodych, wykształconych Polaków mieszkających w Londynie
My homeland is where is my heart. Contribution to the study of identity of young, educated Poles living in London
Bożena Dancewicz
Rozdział 6. Dialog kultur w nauczaniu języka polskiego w szkole polonijnej na przykładzie Francji
Dialogue of cultures in polish language teaching in school with polish language of instructionon the example of France
Marta Krasuska-Betiuk, Olga Bambrowicz
Rozdział 7. Szkolnictwo mniejszości słowackiej w Polsce i jego wpływ na kształtowanie się tożsamości narodowej
The education of slovak minority in Poland and its impact on shaping their national identity
Michał Lubicz Miszewski
Rozdział 8. Transmisja potrzeb kulturowych
Transmission of cultural needs
Monika Jakubowska
Rozdział 9. Muzyka i internet czyli młodość w czasach globalizacji
Music and the internet or youth in the age of globalization
Monika Mazurek