Jak rozwijać aktywność twórczą dzieci i młodzieży. Drama w nauczaniu, wychowaniu i biblioterapii
- Autor: Maria Gudro-Homicka
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7930-598-8
- Data wydania: 2015
- Liczba stron/format: 235/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
46.00 zł
41.40 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41.40 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Książka stanowi zbiór scenariuszy do pracy z dziećmi w klasach I-VI szkoły podstawowej. Pokazany w niej sposób dramowej pracy z tekstem literackim został wzbogacony o obszerne uwagi dotyczące ich realizacji i wskazówki wieloletniego praktyka. Szczególną wartością scenariuszy jest perspektywa humanistyczna, oparta na priorytecie rozwijania osobowości jako całości, pracy z emocjami i rozmowie o wartościach.
Publikacja może służyć wszystkim nauczycielom przedmiotów humanistycznych – polonistom, historykom, ale także terapeutom, arteterapeutom, bibliotekarzom, katechetom, etykom, pedagogom czy psychologom szkolnym.
Spis treści:
Od autora
Rozdział 1. Co nauczyciel powinien wiedzieć o dramie
Rozdział 2. Wpływ dramy na emocjonalny, społeczny i intelektualny rozwój dziecka
Rozdział 3. Zabawa – drzwi do serca. Przykłady ćwiczeń rozpoczynających zajęcia z dziećmi i młodzieżą
Rozdział 4. Przykłady scenariuszy dla dzieci z przedszkola oraz klas I-VI
1. Przyjaźń to…
2. Zranić koleżankę/kolegę to…
3. To ty miałeś dotrzymać tajemnicy…
4. Najlepsze prezenty to te, które mają specjalne znaczenie i dla tego, kto je daje, i dla tego, kto je dostaje
5. Ja plotę, ty pleciesz, on plecie…
6. Kocham cię… babciu, dziadku…
7. Jak pokonać strach?
8. Co jest dla mnie szczęściem?
9. Dary karzełków, dla kogo?...
10. Dobro i zło w baśni Pani Zamieć
11. Być Kopciuszkiem to…
12. O marzeniach syreny w baśni Syrena braci Grimm
13. O wilku i siedmiu koźlątkach
14. Skruszyć lód w sercu to…
15. Czerwony Kapturek – bohaterka czy ofiara
16. Jak dostrzec piękno w brzydkim kaczątku? Wersja 1
17. Jak dostrzec piękno w brzydkim kaczątku? Wersja 2
18. Kto to jest Calineczka?
19. Mój dom to…
20. Śpiewał tak cudnie, że łzy błysnęły w oczach chińskiego cesarza
21. O czym marzyła dziewczynka w sylwestrowy wieczór?
22. Chrońmy ptaki
23. Moja droga prosta czy kręta?
24. Po prostu idź tam, dokąd cię prowadzi swoimi pytaniami. I staraj się go uspokoić
25. Przemiana Małgosi – łatwa czy trudna?
26. Idzie wiosna radosna
27. W tajemniczym ogrodzie…
28. Dlaczego Antek opuścił wieś rodzinną?
29. Kto nie szanuje przeszłości, ten nie jest godzien przyszłości
30. Czy można oswoić samotność?
31. Jestem inna – dlaczego?
32. Na dworcu w…
33. W dniu Święta Mamy
34. Szczęście to…
35. Pokonać smoka to…
36. Co znaczy wędrówka w wierszu Danuty Wawiłow?
37. Do czego zmierzasz, człowieku?
38. Jeśli mnie oswoisz, będzie cudownie – o odpowiedzialności
39. Czy można zaprzyjaźnić się z Anią?
40. Nie ma zgody na konfederację… o postawie Tadeusza Rejtana na Sejmie Warszawskim w 1773 r.
Rozdział 5. Warsztat nauczyciela – wskazówki metodyczne
Bibliografia
» Małgorzata Koroś, Rozwijanie aktywności twórczej, www.koweziu.edu.pl »
Maria Gudro-Homicka Dyplomowana nauczycielka języka polskiego, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz dwuletniego Podyplomowego Studium Filologii Polskiej na UW. Nauczycielka akademicka w Wyższej Szkole Rolniczo-Pedagogicznej w Siedlcach i na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika, w Instytucie Nauk Pedagogicznych w Toruniu. Autorka licznych publikacji metodycznych, współautorka trzech programów języka polskiego dla szkoły podstawowej i gimnazjum. Rzeczoznawczyni MEiN ds. opiniowania podręczników szkolnych, edukator. Redaktor naczelna czasopisma Polski w Praktyce w latach 2009-2012. Współzałożycielka Stowarzyszenia Nauczycieli Polonistów w 1993 r., przewodnicząca ZG SNaP-u w latach 1998-2001, 2013-2018, obecnie honorowa przewodnicząca SNaP-u. Nagrodzona Złotym Krzyżem Zasługi, Medalem Komisji Edukacji Narodowej, odznaką Zasłużony dla Kultury Polskiej.