Błędy językowe uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna
- Autor: Jolanta Piekarska
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7930-715-9
- Data wydania: 2015
- Liczba stron/format: A5/174
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
40.00 zł
36.00 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36.00 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Dostępność:
Duża ilość w magazynie
Wśród uczniów, którym szkoła powinna zapewnić wszechstronną pomoc są dzieci z inteligencją niższą niż przeciętna. Uczniowie ci, pomimo zaangażowania w proces edukacji, nie są w stanie opanować wymaganego materiału szkolnego, popełniają mnóstwo błędów, w tym takich, które w istotny sposób zakłócają zrozumienie nadawanego komunikatu.
Książka jest pierwszą próbą zasygnalizowania zakresu i specyfiki zachowań językowych uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna na poziomie szkoły podstawowej i gimnazjum.
Książka jest pierwszą próbą zasygnalizowania zakresu i specyfiki zachowań językowych uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna na poziomie szkoły podstawowej i gimnazjum.
Spis treści:
Wstęp
1. Inteligencja niższa niż przeciętna
1.1. Inteligencja. Pomiar inteligencji. Klasyfikacja stopni rozwoju umysłowego. Odchylenie standardowe. Krzywa inteligencji
1.2. Inteligencja niższa niż przeciętna
1.3. Charakterystyka uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna
1.4. Pomoc uczniom z inteligencją niższą niż przeciętna
2. Opinie jako kryterium kwalifikacji prac uczniowskich do analizy błędów językowych
3. Ogólny problem badawczy
3.1. Ustalenia terminologiczne
3.2. Klasyfikacja błędów językowych
4. Analiza zachowań językowych
4.1. Błędy fleksyjne
4.2. Błędy składniowe
4.3. Błędy leksykalne
4.4. Błędy stylistyczne
4.5. Błędy na poziomie tekstowym
Wnioski
Bibliografia
Streszczenie w języku angielskim
Linguistic problems of slow learners
Aneks
Wstęp
1. Inteligencja niższa niż przeciętna
1.1. Inteligencja. Pomiar inteligencji. Klasyfikacja stopni rozwoju umysłowego. Odchylenie standardowe. Krzywa inteligencji
1.2. Inteligencja niższa niż przeciętna
1.3. Charakterystyka uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna
1.4. Pomoc uczniom z inteligencją niższą niż przeciętna
2. Opinie jako kryterium kwalifikacji prac uczniowskich do analizy błędów językowych
3. Ogólny problem badawczy
3.1. Ustalenia terminologiczne
3.2. Klasyfikacja błędów językowych
4. Analiza zachowań językowych
4.1. Błędy fleksyjne
4.2. Błędy składniowe
4.3. Błędy leksykalne
4.4. Błędy stylistyczne
4.5. Błędy na poziomie tekstowym
Wnioski
Bibliografia
Streszczenie w języku angielskim
Linguistic problems of slow learners
Aneks