Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,50 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Zarządzanie kryzysowe zaprezentowano jako zorganizowany proces budowania bezpieczeństwa. Ważnym akcentem realizacji tego procesu jest samorząd i w takiej roli został przez Autora przedstawiony. Samorząd jest fundamentem aktywności kryzysowej. Na tym szczeblu wszystko ma swój początek i najczęściej koniec. Dlatego rola samorządu w zarządzaniu kryzysowym jest bardzo ważna tak w wymiarze praktycznym, jak i teoretycznym; chodzi o udział samorządu w badaniach naukowych. Rola samorządu aktualnie jest ograniczona przepisami prawa i w znacznym stopniu brakiem odpowiednich aktów prawa kryzysowego. Treść książki jest adresowana do wszystkich zajmujących się zarządzaniem kryzysowym prezentując aktualny stan wiedzy w tym zakresie u naszych sojuszników i w Polsce oraz pożądane kierunki zmian.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
absolwent Akademii Sztabu Generalnego. W służbie czynnej w wojsku do 1987 roku. Do 1998 roku pracował w instytucjach centralnych na stanowiskach związanych z ochroną ludności. Do roku 2012 prowadził zajęcia dydaktyczne w obszarze bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego. Członek zespołu przygotowującego projekty ustaw o krajowym systemie ratowniczym i o bezpieczeństwie obywatelskim w strukturach ministerstwa spraw wewnętrznych. Obronił doktorat w Akademii Marynarki Wojennej poświęcony Modelowi zarządzania kryzysowego wobec współczesnych zagrożeń bezpieczeństwa narodowego Rzeczypospolitej Polskiej. Jest autorem ponad 150 artykułów i książek na temat bezpieczeństwa, zarządzania kryzysowego, gotowości cywilnej, współpracy cywilno-wojskowej i obrony cywilnej.
Spis treści: Wprowadzenie Rozdział I. Interdyscyplinarny charakter zarządzania kryzysowego 1.1. System zarządzania kryzysowego 1.2. Funkcjonowanie systemu zarządzania kryzysowego w państwie demokratycznym Rozdział II. Narzędzia zarządzania kryzysowego 2.1. Prawo kryzysowe 2.2. Zarządzanie kryzysowe priorytetem cywilnego planowania kryzysowego 2.3. Zarys współczesnych koncepcji zarządzania kryzysowego Rozdział III. Treść zarządzania kryzysowego 3.1. Konsekwencja w zarządzaniu kryzysowym 3.2. Wrażliwości społeczeństwa i środowiska na zagrożenia 3.3. Finansowanie zarządzania kryzysowego 3.4. Edukacja i szkolenie w zarządzaniu kryzysowym Rozdział IV. Etap przed katastrofą – faza zapobiegania 4.1. Wprowadzenie do zapobiegania 4.2. Planowanie zapobiegania 4.3. Czynniki motywacyjne zapobiegania (minimalizowania) 4.4. Strategie zapobiegania Rozdział V. Etap przed katastrofą – faza przygotowania (gotowości) 5.1. Wprowadzenie 5.2. Planowanie reagowania 5.3. Sporządzanie dokumentu – planu – wraz aneksami i załącznikami 5.4. Ostateczna formuła planu reagowania (gotowości) 5.5. Charakterystyka dobrego planu 5.6. Promocja i prezentacja planu Rozdział VI. Etap realizacyjny – faza reagowania 6.1. Strategie reagowania kryzysowego 6.2. Kolejność reagowania 6.3. Informowanie 6.4. Szacowanie strat i szkód 6.5. Funkcjonowanie centrum operacyjnego (reagowania kryzysowego) 6.6. Reagowanie kryzysowe w NATO Rozdział VII. Odbudowa integralną częścią cyklu kryzysowego 7.1. Uwarunkowania i wymogi 7.2. Organizacja wszechstronnej pomocy 7.3. Oczekiwania, potrzeby, możliwości, programy 7.4. Odbudowa długofalowa, trwała Wnioski Bibliografia Spis rysunków Spis tabel