Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29.50 zł
50% taniej
Książka ukazuje współczesne podejście do problematyki przystosowania zawodowego młodych oficerów Wojska Polskiego w odniesieniu do dwóch odrębnie funkcjonujących modeli kształcenia. Pierwszy z nich to klasyczny wzorzec oparty o czteroletni proces edukacji w wyższych uczelniach wojskowych, drugim zaś jest utworzony od niedawna jednoroczny model kształcenia w studium oficerskim dla absolwentów uczelni cywilnych. Dzięki porównaniu poziomu przystosowania zawodowego oficerów reprezentujących różne modele kształcenia przedstawiono wnioski służące optymalizacji procesu edukacyjnego kadry oficerskiej Polskich Sił Zbrojnych. Zważywszy na rosnące znaczenie kwestii bezpieczeństwa oraz nacisk kładziony na poziom wyszkolenia Polskiej Armii, niniejsza monografia spotka się z zainteresowaniem różnych środowisk społecznych, nie tylko z kręgu wojskowego.Publikacja skierowana jest do osób, które stykają się zawodowo z problematyką przystosowania, ale także do dowódców wojskowych oraz przełożonych różnych szczebli. Ponadto, do wojskowych i cywilnych środowisk uczelnianych, szczególnie z kręgu nauk społecznych oraz kierunków związanych z bezpieczeństwem.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I. System kształcenia oficerów w Wojsku Polskim
1. Rola oficera w Siłach Zbrojnych RP2. Kształcenie oficerów w uczelniach wyższych2.1. Czteroletni model kształcenia2.2. Roczny model kształcenia3. Doskonalenie zawodowe oficerów w jednostkach wojskowych
Rozdział II. Przystosowanie zawodowe oficerów
1. Pojęcie przystosowania zawodowego2. Wymiary przystosowania zawodowego oficerów2.1. Kompetencje zawodowe2.1.1. Wiedza ogólna i zawodowa2.1.2. Umiejętności zawodowe2.2. Postawy zawodowe2.3. Poczucie kontroli w sytuacji pracy2.4. Poczucie obciążenia pracą2.5. Radzenie sobie ze stresem2.6. Zadowolenie z wykonywanego zawodu3. Problematyka przystosowania zawodowego w badaniach empirycznych
Rozdział III. Metodologiczne podstawy badań własnych
1. Przedmiot i cel badań2. Problemy badawcze i hipotezy robocze3. Metody, techniki i narzędzia badawcze4. Teren i organizacja badań5. Charakterystyka badanych osób
Rozdział IV. Porównanie przystosowania zawodowego badanych grup oficerów
1. Porównanie ogólnego poziomu przystosowania zawodowego2. Porównanie kompetencji zawodowych2.1. Ogólny poziom kompetencji zawodowych2.2. Wiedza ogólna i zawodowa2.3. Umiejętności zawodowe2.4. Przygotowanie do działania w różnych warunkach służby3. Porównanie postaw zawodowych badanych oficerów4. Porównanie poczucia kontroli w sytuacji pracy5. Porównanie poczucia obciążenia pracą6. Porównanie stylów radzenia sobie ze stresem7. Porównanie zadowolenia z wojska i sytuacji pracy
Podsumowanie
Bibliografia
Spis tabel, wykresów, rysunków
Mirosław Laskowski
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł