Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 61,20 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Książka jest poświęcona wybranym procesom zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie. Przygotowana została jako podręcznik dla osób, które odpowiadają za te procesy w organizacji, i tych, które chcą przygotować się do pracy w działach HR. Przedstawiono w niej najważniejsze zasady dotyczące budowania strategii zarządzania zasobami ludzkimi oraz wynikające z niej założenia dla kolejnych etapów tego procesu: budowania zasobów organizacji (czyli kształtowania wizerunku firmy jako pracodawcy, rekrutacji, selekcji i adaptacji pracowników), zarządzania zespołami, a także rozwiązywania konfliktów i negocjacji wewnątrzorganizacyjnych. Dodatkowo opisano zasady budowania systemu ocen i wynagradzania pracowników, a także zagrożenia związane z występowaniem w organizacjach mobbingu. Perspektywę współczesnego ZZL wzbogacono o treści z zakresu zarządzania zmianą i projektami oraz społecznej odpowiedzialności biznesu, które mają wpływ na procesy ZZL i tworzą kontekst, w którym są one wdrażane we współczesnych organizacjach. Podręcznik stanowi cenne źródło wiedzy zarówno dla studentów, jak i praktyków - osób dysponujących doświadczeniem zawodowym w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi oraz kadry zarządzającej zespołami pracowników w obrębie ZZL.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
dr Robert Nowak, HR Operations Team Leader: Podręcznik pod redakcją dr Beaty Krawczyk-Bryłki i dr. Michała Tomczaka jest próbą wybrania zagadnień teoretycznych i praktycznych niezbędnych do zrozumienia wyzwań stojących przed osobami myślącymi o zaangażowaniu się w pełnienie funkcji personalnej we współczesnych organizacjach. Opracowanie może być uznane za drogowskaz wskazujący kierunek adeptom zarządzania zasobami ludzkimi. dr hab. Wojciech Jarecki, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego, kierownik Katedry Zarządzania Kapitałem Ludzkim: Po książkę powinny sięgnąć osoby zajmujące się zarządzaniem zasobami ludzkimi od strony praktycznej i teoretycznej, szczególnie jednak studenci, gdyż łączy ona wiedzę z praktyką. Można stwierdzić, że recenzowana książka stanowi ważne osiągnięcie dydaktyczno-naukowe w zakresie problematyki odnoszącej się do zarządzania zasobami ludzkimi.Należy podkreślić, że ma ona również wymiar praktyczny i może być wykorzystana przez przedsiębiorców, osoby kierujące organizacjami i zespołami pracowników jako poradnik do zarządzania. Istotną jej zaletą jest rozszerzenie stanu wiedzy o elementy rzadziej spotykane w książkach z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, jak chociażby employer branding i grywalizację czy szeroko opisaną na początku strategię organizacji.
dr, socjolog, pedagog, doktor nauk społecznych, nauczyciel akademicki, adiunkt na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Kierownik studiów podyplomowych menedżer HR oraz zarządzanie samorządem terytorialnym. Koordynator zespołu ds. monitorowania losów zawodowych absolwentów Politechniki Gdańskiej. Autor programów studiów podyplomowych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania samorządem terytorialnym i zarządzania w oświacie. W pracy naukowej podejmuje problematykę z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, m.in. kompetencji zawodowych, procesu rekrutacji i selekcji pracowników oraz monitorowania losów zawodowych absolwentów uczelni.
psycholog, doktor nauk o zarządzaniu, adiunkt Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Wykładowca International MBA in Strategy, Programme ang Project Management (Business Negotiation and Conflict Resolution; Talent Diagnosis), studiów podyplomowych zarządzanie zasobami ludzkimi (nowoczesne metody rekrutacji, szkolenia pracownicze), studiów prawno-menedżerskich (negocjacje i komunikacja interpersonalna)i Lean Sigma (budowanie zespołów) na Politechnice Gdańskiej. Ma doświadczenie w pracy w doradztwie personalnym oraz w prowadzeniu szkoleń i projektów rekrutacyjnych dla wielu firm. Ma certyfikat w zakresie Extended DISC oraz PRINCE 2. Członek Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Organizacji. Naukowo zajmuje się klimatem pracy zespołowej, zespołami wirtualnymi, psychologicznymi aspektami przedsiębiorczości, negocjacjami i zaufaniem w biznesie.
Spis treści:
Wstęp Część I. STRATEGICZNE ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI Rozdział 1. Strategia zarządzania organizacją Anna Parteka-Ejsmont 1.1. Znaczenie strategii zarządzania organizacją 1.2. Podstawowe pojęcia i kluczowe elementy strategii zarządzania organizacją 1.2.1. Wybrana domena działania 1.2.2. Przewaga konkurencyjna 1.2.3. Fundamentalne cele długookresowe 1.2.4. Spójna koncepcja działania 1.3. Zasady opracowywania strategii 1.3.1. Opracowanie, dostępność i wdrożenie strategii 1.3.2. Analiza strategiczna organizacji Rozdział 2. Budowanie strategii zarządzania zasobami ludzkimi Anna Parteka-Ejsmont 2.1. Strategia zarządzania organizacją a strategia zarządzania zasobami ludzkimi 2.2. Modele strategii zarządzania zasobami ludzkimi 2.3. Kultura organizacyjna (model konkurujących wartości) 2.4. Rola działu personalnego w organizacji Część II. BUDOWANIE ZASOBÓW LUDZKICH ORGANIZACJI Rozdział 3. Budowanie wizerunku pracodawcy Agnieszka Popławska-Boruc 3.1. Wprowadzenie 3.2. Budowanie wizerunku pracodawcy jako element działań public relations 3.3. Unikatowe wartości marki pracodawcy 3.4. Podsumowanie Rozdział 4. Nowoczesne metody rekrutacji pracowników Beata Krawczyk-Bryłka 4.1. Warunki profesjonalnej rekrutacji 4.2. Przygotowanie rekrutacji 4.3. Budowanie relacji z kandydatem – rekrutacja właściwa 4.4. Zamknięcie rekrutacji 4.5. Zastosowanie IT w procesie rekrutacji i selekcji 4.6. Podsumowanie Rozdział 5. Wybrane elementy procesu doboru pracowników Michał Tomczak 5.1. Znaczenie profesjonalnego przygotowania do procesu rekrutacji 5.2. Dotarcie z ofertą pracy do kandydata 5.3. Dokumenty rekrutacyjne – CV i list motywacyjny 5.4. Scenariusz rozmowy kwalifikacyjnej 5.5. Podsumowanie – informacja zwrotna po procedurze doboru Rozdział 6. Procedury wprowadzenia nowego pracownika do organizacji Ewa Zimnowłocka-Łozyk 6.1. Istota adaptacji nowego pracownika 6.2. Znaczenie procesu adaptacji 6.3. Etapy i narzędzia adaptacyjne 6.4. Podsumowanie Część III. RELACJE MIĘDZYLUDZKIE W ORGANIZACJI Rozdział 7. Specyfika pracy zespołowej Paweł Ziemiański 7.1. Wprowadzenie 7.2. Pojęcie i istota pracy zespołowej 7.3. Mechanizmy działania zespołów mogące ograniczać ich skuteczność w rozwiązywaniu problemów i podejmowaniu decyzji 7.4. Korzyści z pracy zespołowej i przeciwdziałanie dysfunkcjom pracy zespołowej Rozdział 8. Konflikt w organizacji Katarzyna Wajszczyk, Michał Tomczak 8.1. Źródła sytuacji konfliktowych 8.2. Formy i rodzaje konfliktów w organizacji 8.3. Sposoby kierowania konfliktem i jego konsekwencje 8.4. Podsumowanie – pomiędzy funkcjonalnością a dysfunkcjonalnością konfliktu Rozdział 9. Negocjacje w organizacji Beata Krawczyk-Bryłka 9.1. Charakterystyka procesu negocjacji 9.2. Znaczenie negocjacji dla organizacji 9.3. Negocjacje w realizacji funkcji menedżerskich 9.4. Zasady efektywnych negocjacji w organizacji 9.5. Negocjacje zbiorowe 9.6. Mediacje – negocjacje z udziałem osoby trzeciej 9.7. Podsumowanie
Rozdział 10. Zjawisko mobbingu we współczesnym środowisku pracy Agnieszka Baranowska, Michał Tomczak 10.1. Wprowadzenie – przemoc w organizacji 10.2. Charakterystyka zjawiska mobbingu 10.2.1. Teoretyczne ujęcia terminu 10.2.2. Rodzaje mobbingu 10.2.3. Fazy powstawania mobbingu 10.2.4. Inne określenia problemu mobbingu 10.2.5. Skala występowania mobbingu w Polsce 10.3. Kluczowe aspekty pojęcia mobbingu 10.3.1. Ofiara mobbingu 10.3.2. Sprawca mobbingu 10.3.3. Przyczyny występowania mobbingu 10.3.4. Skutki mobbingu 10.4. Przeciwdziałanie mobbingowi w miejscu pracy Rozdział 11. Budowanie systemu ocen pracowniczych i wynagradzania pracowników Paweł Błaszkiewicz 11.1. Znaczenie procesów oceny w relacji pracownik – przełożony 11.2. Ocena pracownika jako wyzwanie dla kadry kierowniczej 11.3. System ocen okresowych 11.4. Ocenianie pracowników – bilans kosztów i korzyści 11.5. Polityka płacowa przedsiębiorstwa w relacji do oceny pracy 11.6. System ocen pracowniczych w relacji do polityki personalnej Część IV. WSPÓŁCZESNE WYZWANIA ZZL Rozdział 12. Zarządzanie zmianą i projektami z perspektywy zasobów ludzkich Anna Parteka-Ejsmont 12.1. Zarządzanie zmianą 12.1.1. Zmiana organizacyjna a zmiana osobista 12.1.2. Cykl zachowań podczas zmiany 12.1.3. Najważniejsze zasady zarządzania zmianą 12.1.4. Komunikacja przy zarządzaniu zmianą 12.1.5. Funkcje i umiejętności lidera zmiany 12.2. Zarządzanie projektem 12.2.1. Koncepcja – rozpoznanie 12.2.2. Doprecyzowanie 12.2.3. Planowanie 12.2.4. Realizacja 12.2.5. Zakończenie 12.3. Zwinne zarządzanie projektami 12.4. Zarządzanie zespołem projektowym 12.4.1. Kluczowe czynniki sukcesu zespołu projektowego 12.4.2. Etapy rozwoju zespołu projektowego 12.4.3. Role w zespole projektowym 12.4.4. Zagrożenia dla zespołu projektowego Rozdział 13. Społeczna odpowiedzialność organizacji w zarządzaniu zespołami pracowników Ewa Hope 13.1. Wprowadzenie 13.2. Odpowiedzialne funkcjonowanie organizacji – historia 13.3. Odpowiedzialne funkcjonowanie organizacji – współcześnie 13.4. Dobre komunikowanie pracowników o idei CSR – relacja między CSR a PR 13.5. Wolontariusz w organizacji 13.6. Kodeksy etyczne w organizacjach 13.7. Sygnalista, demaskator wśród pracowników 13.8. Podsumowanie Bibliografia Spis rysunków i tabel Noty o autorach