• Zarządzanie zasobami ludzkimi. Problemy dydaktyki

Zarządzanie zasobami ludzkimi. Problemy dydaktyki

  • Autor: Bogusława Urbaniak redakcja naukowa
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7251-889-7
  • Data wydania: 2008
  • Liczba stron/format: 224/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 46.00 zł

    41.40 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h
  • Cena netto: 39.43 zł

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Opracowanie ma charakter nowatorski, powinno cieszyć się dużym zainteresowaniem ze strony wykładowców przedmiotu „zarządzanie zasobami ludzkimi” oraz studentów i pracodawców. Powstało w okresie adaptacji polskiego szkolnictwa wyższego do standardów tzw. Procesu Bolońskiego. Standardy te wprowadzają elastyczność i etapowy charakter kształcenia oraz wzrost rangi elementów praktycznych, a także wynikających z umiędzynarodowienia gospodarki.

Główne zalety publikacji to przede wszystkim:
 
- interesujący zestaw tekstów napisanych przez autorów o wysokim autorytecie naukowym i dydaktycznym w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi,
- ścisłe powiązanie większości opracowań z ustaleniami Procesu Bolońskiego, nadającymi nowy charakter europejskiemu szkolnictwu wyższemu,
- kompleksowe podejście do zagadnień nauczania w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi, łączące punkt widzenia pracodawców (właścicieli firm i menedżerów) oraz studentów i nauczycieli akademickich.
Spis treści:

Wprowadzenie
B. Urbaniak

Część I. Kompetencje pracowników. Oczekiwania edukacyjne pracowników

1. Zmiana podejścia do awansowania i rozwoju pracowników i jej wpływ na proces kształcenia studentów
Kopertyńska M. Wanda

2. Organizacja i menedżerowie jutra. Implikacje dla procesów kształcenia
Penc Józef

3. Edukacja menedżerów i specjalistów personalnych
Michalczyk Ryszard

4. Audyt poziomu stresu w środowisku pracy – rola i przygotowanie specjalisty w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi
Bartkowiak Grażyna

5. Oczekiwania praktyki wobec kształcenia zzl
Jatczak Krzysztof

6. Realia i postulaty usprawnień procesu doskonalenia kadr administracji samorządowej
Tracz Katarzyna

7. Kompetencje społeczne przedsiębiorców
Walkowiak Ryszard

Część II. Jak uczymy zzl. Diagnoza stanu obecnego i oczekiwania uczestników procesu edukacyjnego

1. Cele kształcenia w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi
Andrzejczak Aldona

2. Analiza programów studiów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi polskich uczelniach publicznych
Pocztowski Aleksy, Purgał-Popiela Joanna

3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w ośrodkach akademickich Lublina
Sitko-Lutek Agnieszka

4. Proces kształcenia – stan obecny a oczekiwania polskich przedsiębiorstw i studentów
Kołodziejczyk-Olczak Izabela, Rogozińska-Pawełczyk Anna

5. Praca licencjacka jako narzędzie transferu wiedzy naukowej do praktyki zzl
Piwowarczyk Jarosław

Część III. Wyzwania edukacyjne wobec zzl. Deklaracja Bolońska a programy studiów w obszarze zzl

1. Systematyzacja nowej wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi dla celów badawczo-dydaktycznych
Lipka Anna

2. Oczekiwania praktyki względem programów nauczania na studiach podyplomowych w zakresie zarządzania kadrami
Kawka Tomasz, Suchodolski Adam

3. Z praktyki organizatora studiów podyplomowych. Oczekiwania wobec kształcenia w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi na podstawie opinii uczestników studiów
Cewińska Joanna, Wojtaszczyk Katarzyna, Chmal Zdzisław

4. Proces Boloński a nauczanie zarządzania zasobami ludzkimi
Kwiatkiewicz Anna

5. Wykład Human Resorce Management w kontekście Deklaracji Bolońskiej
Stor Marzena

6. Z doświadczeń studentów przyjeżdżających do Łodzi w ramach wymiany studenckiej Sokrates/Erasmus – sondaż ankietowy
Urbaniak Bogusława, Kołodziejczyk-Olczak Izabela

7. Studenckie koła naukowe a promocja zarządzania zasobami ludzkimi na polskich uczelniach
Janowska Zdzisława

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane