• Przywództwo w organizacjach gospodarczych w warunkach polskich

Przywództwo w organizacjach gospodarczych w warunkach polskich

  • Autor: Piotr Dzikowski
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-500-0
  • Data wydania: 2011
  • Liczba stron/format: 224/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 45.00 zł

    40.50 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h
  • Cena netto: 38.57 zł

Dostępność: Duża ilość na magazynie

W publikacji Autor przedstawił kompetencje przywódcze liderów prowadzących mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce w kontekście szybko postępującej globalizacji gospodarki polskiej.

Analiza źródeł sukcesów i porażek przedsiębiorstw w naturalny sposób prowadzi do osób stojących na ich czele. To oni ponoszą odpowiedzialność za wyniki gospodarcze uzyskiwane w coraz bardziej konkurencyjnym i nieprzewidywalnym otoczeniu gospodarczym, w którym kreatywność, umiejętność dostrzegania wyłaniających się zmian i wyciągania wniosków, a jednocześnie zdolność do przekonywania innych może zagwarantować przetrwanie i rozwój. Dynamiczny rozwój techniki sprawił, że można stworzyć imitację wszystkiego – poza Człowiekiem, a w szczególności takim, który, posiadając predyspozycje przywódcze, potrafi je świadomie kształtować i efektywnie wykorzystywać. Autor przedstawił kompetencje przywódcze liderów prowadzących mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce w kontekście szybko postępującej globalizacji gospodarki polskiej.

Książka przeznaczona jest zarówno dla praktyków: przedsiębiorców, menedżerów, osób aspirujących do pełnienia ról kierowniczych, jak i dla studentów ekonomii i zarządzania wyższych uczelni, gdyż zawiera wiele praktycznych analiz i przykładów osadzonych w realiach polskich.

Spis treści:

Wstęp
 
Rozdział 1. PRZYWÓDZTWO – GENEZA I CHARAKTERYSTYKA – PODSTAWOWE POJĘCIA I DEFINICJE
 
1.1. Geneza i definicja przywództwa
1.2. Podstawowe teorie i modele przywództwa
 
Rozdział 2. KIERUNKI DALSZEGO ROZWOJU TEORII PRZYWÓDZTWA
 
2.1. Przywództwo transformacyjne, charyzmatyczne i wizjonerskie
2.2. Uwarunkowania kulturowe przywództwa
2.3. Model przywództwa złożonego w przedsiębiorstwie opartym na wiedzy
 
Rozdział 3. ZADANIA PRZYWÓDCY W ORGANIZACJI DZIAŁAJĄCEJ W NIEPRZEWIDYWALNYM OTOCZENIU GOSPODARCZYM
 
3.1. Nowy paradygmat na linii przełożony – podwładny
3.2. Przywódca w roli nadającego znaczenie relacjom
 
Rozdział 4. CHARAKTERYSTYKA WYBRANYCH KOMPETENCJI PRZYWÓDCZYCH
 
4.1. Osobiste kompetencje przywódcze
4.2. Zespołowe kompetencje przywódcze
4.3. Strategiczne kompetencje przywódcze
 
Rozdział 5. SKUTECZNOŚĆ PRZYWÓDCZA OSÓB KIERUJĄCYCH ZESPOŁAMI – NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH PRZEDSIĘBIORSTW
 
5.1. Charakterystyka przeprowadzonych badań
5.2. Skuteczność zachowań, działań i postaw przywódczych kadry kierowniczej w obrębie poszczególnych kompetencji przywódczych
5.3. Studium przypadku – kompetencje przywódcze w organizacji
5.3.1. Analiza zachowań, postaw i działań przywódczych prezesa na podstawie działalności przedsiębiorstwa Astromal w latach 1980–2008
5.3.2. Analiza zachowań, postaw i działań przywódczych prezesa firmy Astromal
5.3.3. Charakterystyka działalności Centrum PISOP w latach 2003–2007
5.3.4. Analiza zachowań, działań i postaw przywódczych prezesa Centrum PISOP
 
Rozdział 6. PRÓBA OCENY WPŁYWU ZACHOWAŃ, DZIAŁAŃ I POSTAW PRZYWÓDCZYCH KADRY KIEROWNICZEJ NA ROZWÓJ WYBRANYCH PRZEDSIĘBIORSTW
 
6.1. Lider koordynatorem i animatorem procesu rozwoju przedsiębiorstwa
6.2. Kluczowe praktyki przywódcze na podstawie przeprowadzonych studiów przypadków
 
WNIOSKI
SPIS TABEL, WYKRESÓW I RYSUNKÓW
BIBLIOGRAFIA

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane