Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach stanowi coraz częstszą praktykę zarówno w przedsiębiorstwach jak i organizacjach publicznych. Główne założenie koncepcji zakłada podejmowanie przez organizację działań zmierzających do minimalizowania luki pomiędzy kompetencjami oczekiwanymi na danym stanowisku pracy a kompetencjami posiadanymi przez pracownika. Działania te związane są zarówno z rekrutacją, oceną jak i rozwojem pracowników. W praktyce brak jednak jednoznacznych badań wskazujących na rolę dopasowania kompetencyjnego pracownika w osiąganiu pozytywnych rezultatów zarówno dla pracodawcy jak i pracownika. W związku z powyższym praca ma na celu ukazanie roli jaką powyższy aspekt dopasowania odgrywa w procesie kształtowania się satysfakcji pracowniczej.
Spis treści: Wstęp
Rozdział 1. Kompetencje pracowników
1.1. Kompetencje pracowników we współczesnym przedsiębiorstwie – wprowadzenie 1.2. Definiowanie kompetencji 1.3. Problemy definicyjne i pomiarowe kompetencji 1.4. Różnorodność kompetencji zawodowych 1.5. Wykorzystanie kompetencji w zarządzaniu zasobami ludzkimi organizacji Podsumowanie
Rozdział 2. Satysfakcja z pracy 2.1. Satysfakcja z pracy jako kluczowa postawa pracowników 2.2. Satysfakcja a zachowania pracowników 2.3. Indywidualne i środowiskowe wyznaczniki satysfakcji z pracy 2.4. Pomiar satysfakcji pracowniczej 2.5. Nie tylko satysfakcja – różnorodność postaw pracowniczych Podsumowanie
Rozdział 3. Dopasowanie pracownika do stanowiska, zawodu i organizacji
3.1. Koncepcja dopasowania pracownika do środowiska pracy 3.2. Dopasowanie do pracy – wykonywanego zawodu i stanowiska 3.3. Dopasowanie pracownika do organizacji 3.4. Wieloaspektowe podejście do dopasowania pracownika do środowiska pracy Podsumowanie
Rozdział 4. Metodyka badań
4.1. Problem badań i hipotezy badawcze 4.2. Tury badań i próba badawcza 4.3. Analizowane zmienne i narzędzia badawcze
Rozdział 5. Kompetencje pracowników – ocena i charakterystyka wymagań
5.1. Identyfikacja skupisk kompetencyjnych 5.2. Wymagania kompetencyjne na różnych stanowiskach pracy 5.3. Znaczenie kompetencji dla podejmowania i efektywności pracy o różnym charakterze 5.3.1. Złożoność zadań 5.3.2. Wykorzystanie nowoczesnej technologii 5.3.3. Praca indywidualna vs zespołowa 5.3.4. Emocjonalny charakter relacji z konsumentami 5.4. Kompetencyjna charakterystyka pracowników – determinanty zróżnicowania Podsumowanie
Rozdział 6. Satysfakcja z pracy – czynniki środowiskowe i poziom oczekiwań 6.1. W poszukiwaniu kluczowych organizacyjnych wymiarów satysfakcji z pracy 6.2. Waga czynników środowiskowych w kształtowaniu satysfakcji pracownika 6.2.1. Zróżnicowanie oczekiwań a cechy socjograficzne pracownika 6.2.2. Znaczenie miejsca pracy dla ważności czynników kształtujących satysfakcję 6.3. Determinanty satysfakcji z pracy Podsumowanie
Rozdział 7. Luka kompetencyjna a poziom satysfakcji i inne postawy pracownicze
7.1. Dopasowanie pracownika do wymagań stanowiska pracy 7.1.1. Wykorzystane miary dopasowania 7.1.2. Ocena poziomu dopasowania pracowników 7.2. Rola dopasowania w zakresie posiadanych kompetencji w kształtowaniu satysfakcji pracownika 7.3. Inne negatywne skutki poczucia niedopasowania do wymagań stanowiska pracy Podsumowanie
Rozdział 8. Zarządzanie oparte na kompetencjach – implikacje praktyczne prowadzonych badań
8.1. Proces wdrażania zarządzania zasobami ludzkimi opartego na kompetencjach 8.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach na różnych stanowiskach 8.2.1. Stanowiska wykonawcze 8.2.2. Stanowiska specjalistyczne 8.2.3. Kierownicy liniowi 8.2.4. Stanowiska zarządcze (dyrektorzy, właściciele)
Zakończenie Bibliografia Załączniki
dr hab. Joanna Moczydłowska, prof. PB: Interesującym rozwiązaniem zaproponowanym przez Autorkę jest szukanie zależności między dostosowaniem kompetencji pracownika do wymagań stanowiska pracy a poziomem jego satysfakcji zawodowej. (…) Podjęty temat oraz jego interdyscyplinarność zasługują na szacunek i uznanie. Praca w znaczącym stopniu wypełnia lukę w badaniach nad uwarunkowaniami satysfakcji z pracy w kontekście roli dopasowania kompetencyjnego do wymagań stanowiska pracy. dr hab. Maciej Ławrynowicz, prof. UEP: Po lekturze książki za bezwzględnie pozytywny przyjmuję szeroki ogląd autorki ukierunkowany na włączenie pojęcia kompetencji (nadal niechętnie włączanego do badań HR ze względu na jego rozmycie semantyczne) do badania postaw. Wartościowe jest wykorzystywanie, nie tyle własnej listy kompetencji i utworzenie sześciu innych (jak inni cytowani autorzy) skupisk kompetencji, ale pogłębiona analiza tych skupisk w odniesieniu do grup pracowniczych, sektorów, wielkości przedsiębiorstw, a także czynników samooceny, niedopasowania kompetencyjnego i ich wpływie na pozostałe zmienne.
Agnieszka Springer dr, absolwentka psychologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Adiunkt w Instytucie Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. W swoich zainteresowaniach naukowych integruje wiedzę z psychologii i zarządzania, podejmując zagadnienia związane z zarządzaniem kompetencjami, zarządzaniem talentami oraz problematyką kształtowania postaw i zachowań organizacyjnych. Jest autorką blisko 50 publikacji z ego zakresu.
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
72.00 zł 80.00 zł Cena netto: 68.57 zł
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł