Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53.10 zł
10% taniej
Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach stanowi coraz częstszą praktykę zarówno w przedsiębiorstwach jak i organizacjach publicznych. Główne założenie koncepcji zakłada podejmowanie przez organizację działań zmierzających do minimalizowania luki pomiędzy kompetencjami oczekiwanymi na danym stanowisku pracy a kompetencjami posiadanymi przez pracownika. Działania te związane są zarówno z rekrutacją, oceną jak i rozwojem pracowników. W praktyce brak jednak jednoznacznych badań wskazujących na rolę dopasowania kompetencyjnego pracownika w osiąganiu pozytywnych rezultatów zarówno dla pracodawcy jak i pracownika. W związku z powyższym praca ma na celu ukazanie roli jaką powyższy aspekt dopasowania odgrywa w procesie kształtowania się satysfakcji pracowniczej.
Spis treści: Wstęp
Rozdział 1. Kompetencje pracowników
1.1. Kompetencje pracowników we współczesnym przedsiębiorstwie – wprowadzenie 1.2. Definiowanie kompetencji 1.3. Problemy definicyjne i pomiarowe kompetencji 1.4. Różnorodność kompetencji zawodowych 1.5. Wykorzystanie kompetencji w zarządzaniu zasobami ludzkimi organizacji Podsumowanie
Rozdział 2. Satysfakcja z pracy 2.1. Satysfakcja z pracy jako kluczowa postawa pracowników 2.2. Satysfakcja a zachowania pracowników 2.3. Indywidualne i środowiskowe wyznaczniki satysfakcji z pracy 2.4. Pomiar satysfakcji pracowniczej 2.5. Nie tylko satysfakcja – różnorodność postaw pracowniczych Podsumowanie
Rozdział 3. Dopasowanie pracownika do stanowiska, zawodu i organizacji
3.1. Koncepcja dopasowania pracownika do środowiska pracy 3.2. Dopasowanie do pracy – wykonywanego zawodu i stanowiska 3.3. Dopasowanie pracownika do organizacji 3.4. Wieloaspektowe podejście do dopasowania pracownika do środowiska pracy Podsumowanie
Rozdział 4. Metodyka badań
4.1. Problem badań i hipotezy badawcze 4.2. Tury badań i próba badawcza 4.3. Analizowane zmienne i narzędzia badawcze
Rozdział 5. Kompetencje pracowników – ocena i charakterystyka wymagań
5.1. Identyfikacja skupisk kompetencyjnych 5.2. Wymagania kompetencyjne na różnych stanowiskach pracy 5.3. Znaczenie kompetencji dla podejmowania i efektywności pracy o różnym charakterze 5.3.1. Złożoność zadań 5.3.2. Wykorzystanie nowoczesnej technologii 5.3.3. Praca indywidualna vs zespołowa 5.3.4. Emocjonalny charakter relacji z konsumentami 5.4. Kompetencyjna charakterystyka pracowników – determinanty zróżnicowania Podsumowanie
Rozdział 6. Satysfakcja z pracy – czynniki środowiskowe i poziom oczekiwań 6.1. W poszukiwaniu kluczowych organizacyjnych wymiarów satysfakcji z pracy 6.2. Waga czynników środowiskowych w kształtowaniu satysfakcji pracownika 6.2.1. Zróżnicowanie oczekiwań a cechy socjograficzne pracownika 6.2.2. Znaczenie miejsca pracy dla ważności czynników kształtujących satysfakcję 6.3. Determinanty satysfakcji z pracy Podsumowanie
Rozdział 7. Luka kompetencyjna a poziom satysfakcji i inne postawy pracownicze
7.1. Dopasowanie pracownika do wymagań stanowiska pracy 7.1.1. Wykorzystane miary dopasowania 7.1.2. Ocena poziomu dopasowania pracowników 7.2. Rola dopasowania w zakresie posiadanych kompetencji w kształtowaniu satysfakcji pracownika 7.3. Inne negatywne skutki poczucia niedopasowania do wymagań stanowiska pracy Podsumowanie
Rozdział 8. Zarządzanie oparte na kompetencjach – implikacje praktyczne prowadzonych badań
8.1. Proces wdrażania zarządzania zasobami ludzkimi opartego na kompetencjach 8.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach na różnych stanowiskach 8.2.1. Stanowiska wykonawcze 8.2.2. Stanowiska specjalistyczne 8.2.3. Kierownicy liniowi 8.2.4. Stanowiska zarządcze (dyrektorzy, właściciele)
Zakończenie Bibliografia Załączniki
dr hab. Joanna Moczydłowska, prof. PB: Interesującym rozwiązaniem zaproponowanym przez Autorkę jest szukanie zależności między dostosowaniem kompetencji pracownika do wymagań stanowiska pracy a poziomem jego satysfakcji zawodowej. (…) Podjęty temat oraz jego interdyscyplinarność zasługują na szacunek i uznanie. Praca w znaczącym stopniu wypełnia lukę w badaniach nad uwarunkowaniami satysfakcji z pracy w kontekście roli dopasowania kompetencyjnego do wymagań stanowiska pracy. dr hab. Maciej Ławrynowicz, prof. UEP: Po lekturze książki za bezwzględnie pozytywny przyjmuję szeroki ogląd autorki ukierunkowany na włączenie pojęcia kompetencji (nadal niechętnie włączanego do badań HR ze względu na jego rozmycie semantyczne) do badania postaw. Wartościowe jest wykorzystywanie, nie tyle własnej listy kompetencji i utworzenie sześciu innych (jak inni cytowani autorzy) skupisk kompetencji, ale pogłębiona analiza tych skupisk w odniesieniu do grup pracowniczych, sektorów, wielkości przedsiębiorstw, a także czynników samooceny, niedopasowania kompetencyjnego i ich wpływie na pozostałe zmienne.
Agnieszka Springer dr, absolwentka psychologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Adiunkt w Instytucie Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. W swoich zainteresowaniach naukowych integruje wiedzę z psychologii i zarządzania, podejmując zagadnienia związane z zarządzaniem kompetencjami, zarządzaniem talentami oraz problematyką kształtowania postaw i zachowań organizacyjnych. Jest autorką blisko 50 publikacji z ego zakresu.
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
72.00 zł 80.00 zł Cena netto: 68.57 zł
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..