Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Punktem wyjścia tej publikacji jest przekonanie, że kapitał ludzki organizacji stanowi czynnik warunkujący uzyskanie przewagi konkurencyjnej na współczesnym rynku. Przedstawiono w niej kompleksową oraz przejrzystą i logiczną syntezę wiedzy o kapitale ludzkim, wskazując powiązania między polityką personalną a teorią oraz sprawozdawczością w tej dziedzinie. Skupiono się szczególnie na takich zagadnieniach, jak teoria funkcji personalnej i narzędzia wykorzystywane podczas jej realizacji, inwestycje w kapitał ludzki i oczekiwane z nich korzyści, rachunkowość zasobów ludzkich oraz sprawozdania o stanie kapitału ludzkiego organizacji.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi, a także dla praktyków pragnących poszerzyć swoją wiedzę na temat kapitału ludzkiego, zapoznać się z teorią oraz jej praktycznymi zastosowaniami i dzięki temu usprawnić własne działania na tym polu.
Wprowadzenie ROZDZIAŁ 1. Teoretyczne aspekty kapitału ludzkiego
1.1. Kapitał ludzki w myśli ekonomicznej
1.2. Istota i elementy składowe kapitału ludzkiego
1.3. Kształtowanie kapitału ludzkiego w skali makro- i mikroekonomicznej
1.3.1. Makroekonomiczny wymiar kapitału ludzkiego
1.3.2. Mikroekonomiczne aspekty kapitału ludzkiego
1.4. Korzyści z inwestycji w kapitał ludzki
Pytania
ROZDZIAŁ 2. Organizacyjny wymiar kapitału ludzkiego
2.1. Funkcja personalna w systemie zarządzania przedsiębiorstwem
2.1.1. Istota i zakres funkcji personalnej
2.1.2. Miejsce funkcji personalnej w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
2.2. Ewolucja funkcji personalnej
2.3. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi
2.3.1. Istota strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi
2.3.2. Modele strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi
2.4. Metody i techniki realizacji funkcji personalnej
2.4.1. Na szczeblu operacyjnym
2.4.2. Na szczeblu strategicznym
2.5. W kierunku zarządzania kapitałem ludzkim
ROZDZIAŁ 3. Pomiar kapitału ludzkiego
3.1. Pomiar zjawisk społecznych
3.1.1. Fakt i zjawisko społeczne
3.1.2. Możliwości pomiaru w naukach społecznych
3.2. Metody pomiaru wartości kapitału ludzkiego
3.2.1. Wartość jako kategoria ekonomiczna
3.2.2. Metody dochodowe
3.2.3. Metody kosztowe
3.2.4. Pozostałe metody wykorzystywane na poziomie organizacji
3.2.5. Wady i zalety metod dochodowych i kosztowych
3.3. Mierniki kapitału ludzkiego
3.4. Przykłady z praktyki gospodarczej
3.4.1. Wartość kapitału ludzkiego Przedsiębiorstwa A
3.4.2. Wartość kapitału ludzkiego Przedsiębiorstwa B
3.4.3. Wartość kapitału ludzkiego Przedsiębiorstwa C
3.4.4. Wartość kapitału ludzkiego Przedsiębiorstwa D
3.4.5. Wartość kapitału ludzkiego Przedsiębiorstwa E
ROZDZIAŁ 4. Sprawozdawczość kapitału ludzkiego
4.1. Istota i etapy sprawozdawczości kapitału ludzkiego
4.2. Uwarunkowania sprawozdawczości kapitału ludzkiego
4.3. Elementy składowe sprawozdań
4.3.1. Sprawozdanie wewnętrzne
4.3.2. Sprawozdanie zewnętrzne
4.4. Rodzaje sprawozdań o stanie kapitału ludzkiego organizacji
4.5. Przykłady z praktyki gospodarczej
4.5.1. Sprawozdanie o stanie kapitału ludzkiego Przedsiębiorstwa A
4.5.2. Sprawozdanie o stanie kapitału ludzkiego Przedsiębiorstwa B
4.5.3. Sprawozdanie o stanie kapitału ludzkiego Przedsiębiorstwa C
4.5.4. Sprawozdanie o stanie kapitału ludzkiego Przedsiębiorstwa D
4.5.5. Sprawozdanie o stanie kapitału ludzkiego Przedsiębiorstwa E
4.5.6. Sprawozdania o stanie kapitału ludzkiego – opinie praktyków
ROZDZIAŁ 5. Miejsce i rola kapitału ludzkiego w sprawozdawczości kapitału
intelektualnego organizacji
5.1. Kapitał ludzki jako podstawowy składnik kapitału intelektualnego organizacji
5.2. Wybrane metody zarządzania i pomiaru kapitału intelektualnego organizacji
5.2.1. Navigator Skandii
5.2.2. Monitor Aktywów Niematerialnych (MAN)
5.2.3. Audyt kapitału intelektualnego metodą Annie Brooking
5.3. Sprawozdawczość kapitału intelektualnego
5.3.1. Istota i etapy sprawozdawczości kapitału intelektualnego
5.3.2. Struktura sprawozdania o stanie kapitału intelektualnego organizacji
5.4. Przykłady z praktyki gospodarczej
5.4.1. Raport kapitału intelektualnego w Systematic Software Engineering A/S
5.4.2. Raport kapitału intelektualnego Skandia Insurance Company Ltd.
Literatura
Indeks
Grzegorz Łukasiewicz
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Zarządzanie w kryzysie wizerunkowym to pierwsza publikacja na polskim rynku wydawniczym która zawiera wiele nowych (nigdzie niepublikowanych) modeli zarządzania w obszarze ochrony i budowania wizerunku z uwzględnieniem kryzysów wizerunkowych. W książce zaprezentowano autorskie, zweryfikowane empirycznie modele. W sposób kompleksowy przedstawiono cały proces począwszy od przygotowania na wypadek wystąpienia perturbacji wizerunkowych poprzez rozwiązywanie problemów, aż po działania koniecz..
Książka skierowana jest do nauczycieli języka polskiego, zawiera zbiór 30 scenariuszy z kartami pracy czy prezentacjami. Dodatkowo, przy każdej epoce, znajduje się sprawdzian (można go zastosować również jako ćwiczenie lub pracę domową) i podsumowanie do matury – z zaznaczonymi nawiązaniami z innych okresów literackich. W sprawdzianach dominują pytania otwarte i raczej problemowe – zawsze po to, by zmotywować ucznia do samodzielnego myślenia. Z drugiej strony wprowadzono także typowe egzami..
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
Książka przedstawia najnowszą wiedzę o mózgu, zanalizowaną w kontekście psychoterapii i odpowiada na pytania: czy psychoterapia zmienia mózg oraz które z metod i technik terapii najskuteczniej aktywizują mózg, mogąc być tym samym efektywnymi „leczniczo”. Jest to drugie, uzupełnione wydanie cieszącej się dużym zainteresowaniem czytelników książki z 2016 roku. Książka składa się z dziesięciu rozdziałów, dotyczących kolejno: neuroplastyczności mózgu i j..
70.20 zł 78.00 zł Cena netto: 66.86 zł
Układ podręcznika oparty został na obowiązującym programie nauczania przedmiotu Reklama dla szkoły średniej, rozszerzonym o zagadnienia występujące w programie szkół policealnych o profilu reklamowym, a także treści uzupełniające. Podręcznik składa się z jedenastu rozdziałów. Podręcznik dopuszczony do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania. Nr dopuszczenia 24/06..
24.30 zł 27.00 zł Cena netto: 23.14 zł