• Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych

Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych

  • Autor: Wiesław M. Grudzewski Irena K. Hejduk Anna Sankowska Monika Wańtuchowicz
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7251-686-2
  • Data wydania: 2007
  • Liczba stron/format: 248/B5
  • Oprawa: twarda

Cena detaliczna

  • 50.00 zł

    25.00 zł

  • 50% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Książka jest pierwszym tego typu polskim opracowaniem o przekrojowym charakterze i odpowiedzią na światowe aktualne trendy w dziedzinie zarządzania. Jednocześnie jest to pierwsza próba systematyzacji wiedzy o multidyscyplinarnym zjawisku zaufania.

Spis treści:

Przedmowa

Od autorów

Rozdział 1. Podstawy teoretyczne zarządzania zaufaniem

1.1. Etyczne rozumienie zaufania i etyka zarządzania według wielkich religii światowych
1.2. Rozwój etyki zarządzania
1.3. Pojęcie i istota zaufania
1.4. Determinanty określające skłonność do zaufania ogólnego
1.5. Zaufanie a kontrola
1.6. Modelowanie systemów zaufania
1.7. Metodyka pomiaru kategorii zaufania
Literatura

Rozdział 2. Główne aspekty budowania systemów zaufania

2.1. Zasady kreowania zaufania
2.2. Wpływ komunikacji na budowanie zaufania
2.3. Zaufanie w relacjach występujących między liderem a pracownikiem
2.4. Budowanie zaufania w relacjach przedsiębiorstwo - klient (B2C)
2.5. Budowanie zaufania w relacjach pomiędzy przedsiębiorstwami (B2B)
Literatura    

Rozdział 3. Organizacja wirtualna

3.1. Istota organizacji wirtualnej
3.2. Modele organizacji wirtualnej
3.3. Zarządzanie organizacją wirtualną
3.4. Zaufanie podstawowym czynnikiem funkcjonowania organizacji wirtualnej
Literatura

Rozdział 4. Przykłady zarządzania zaufaniem w organizacjach wirtualnych

4.1. Zaufanie jako podstawowy czynnik strategii działania organizacji
4.2. Budowanie zaufania w organizacjach wirtualnych i w procesach podejmowania decyzji
4.3. Analiza przypadków organizacji wirtualnych i w procesach podejmowania decyzji
4.4. Empiryczna weryfikacja przydatności mechanizmu zaufania
Literatura

Spis rysunków
Spis wykresów
Spis tabel

prof. dr hab. biskup diecezjalny Andrzej Dzięga:

To jest dzieło o prawdziwym zaufaniu. Pracodawcy do pracownika, pracownika do pracodawcy. Pracowników nawzajem do siebie. Zwykłego zaufania pomiędzy ludźmi, chociaż wpisanego w twardą rzeczywistość życia gospodarczego. Znowu powraca myśl Jana Pawła II, przywoływana już jako klasyczna teza katolickiej nauki społecznej, że te relacje muszą być partnerskimi relacjami. Partnerzy sobie ufają. Liczą na siebie nawzajem. Są sobie potrzebni. (...). Ufam, że to opracowanie otworzy nowy etap dyskusji wokół problematyki zarządzania, organizacji wspólnych działań i odpowiedzialności za wspólne sprawy. Bardzo nam takiej dyskusji brakuje w Polsce i w Europie. Myślę, że także w świecie.

Wiesław M. Grudzewski
polski naukowiec, prof. dr hab nauk ekonomicznych, dydaktyk, wykładowca, członek korespondent Polskiej Akademii Nauk, były redaktor naczelny miesięcznika "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa".

Irena K. Hejduk

polska ekonomistka, profesor nauk ekonomicznych i zarządzania Politechniki Warszawskiej.

Zainteresowania naukowe: systemy zarządzania, w tym: systemów zarządzania wiedzą, zarządzania kapitałem intelektualnym organizacji, organizacją wirtualną, zarządzania zaufaniem, zarządzania technologiami w tym zwłaszcza wpływem nowych technologii na współczesne modele biznesu, tworzeniem się nowych paradygmatów zarządzania oraz wdrażaniem koncepcji "sustainability" w polskich przedsiębiorstwach.

Była autorką wielu koncepcji i projektów restrukturyzacji przedsiębiorstw, systemów monitoringu i kontrolingu oraz strategii i programów naprawczych. Zajmowała się projektowaniem systemów zarządzania oraz opracowywała koncepcje i realizację analiz strategicznych oraz restrukturyzacji (m.in. przemysłu zbrojeniowego i jego zaplecza badawczo-naukowego oraz hutnictwa i przedsiębiorstw z innych branż). Kierowała także projektami europejskimi. Pracowała jako doradca wielu polskich i zagranicznych firm. Autorka bądź współautorka ponad 40 książek oraz ponad 350 innych publikacji. Wypromowała 18 doktorów.


Anna Sankowska

dr inż. Laureatka II edycji Konkursu na najlepsze dysertacje doktorskie „Nowe trendy w naukach ekonomicznych i zarządzaniu”. Została wyróżniona w IX Konkursie na Prace Naukowe Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk w kategorii monografie za prace powstałe w latach 2007–2009. Doświadczenie naukowe zdobywała na stażach badawczych: w Pennsylvania State University w Stanach Zjednoczonych, Stockholm University w Szwecji, Vienna University of Economics and Business w Austrii, University of Sydney w Australii, BI Norwegian Business School w Norwegii.


Monika Wańtuchowicz

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane