Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58.50 zł
10% taniej
Obszarem zainteresowania prezentowanego w niniejszym opracowaniu jest ta część nauk o zarządzaniu, która dotyczy organizacji należących do sektora publicznego. W szczególności uwaga skoncentrowana jest na zdolności do nawiązywania współpracy między podmiotami oraz zasadach ją umacniających. Podręcznikowo rzecz biorąc rozważania dotyczą organizacji niezorientowanych na zysk lecz zdefiniowanych strukturą dochodów. W szczególności w polu widzenia znajdują się organizacje formalne, a szczegółowo projekty organizacji, których logiką jest współdziałanie między podmiotami z sektora publicznego i społecznego, posiadające zasoby nierynkowe, kontrolowane poza mechanizmami rynkowymi i finansowane ze strumienia środków publicznych. Autorka poszukuję warunków dla zaprojektowania organizacji, gdzie uczestnicy działają dobrowolnie mając na uwadze wartości społeczne i kierują się aspiracjami jako moralnością organizacyjną. Moralnością, wokół której jest sformułowane zamierzenie strategiczne i zbudowane poczucie kompetencji wraz z towarzyszącą mu tożsamością, jest współpraca w ramach partnerstwa publiczno-społecznego. Ożywianie tak pojmowanej organizacji, to aktywność realizowana w warunkach sprzeczności pomiędzy realiami i możliwościami, planami i wizjami, bieżącymi działaniami i powinnościami, realizacjami i aspiracjami.
Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Natura i uwarunkowania współpracy podejmowanej przez organizacje dostarczające usługi społeczne 1.1. Przesłanki wykorzystania koncepcji sieci w zarządzaniu publicznym 1.2. Tworzenie wartości publicznej jako cel działania organizacji publicznych 1.3. Współpraca jako środowisko działania partnerstwa publiczno-społecznego 1.4. Rozwój i znaczenie koncepcji governance dla sukcesu w zarządzaniu publicznym 1.5. Synteza podejść do koncepcji governance i redukcja do defi nicji operacyjnej Rozdział 2. Partnerstwo publiczno-społeczne jako forma zorganizowanego działania opartego na współpracy między organizacjami z różnych sektorów 2.1. Kluczowe czynniki sukcesu publicznych instytucji realizujących usługi społeczne 2.2. Typy współpracy między organizacjami realizującymi usługi społeczne 2.3. Charakterystyka wybranych form współpracy w partnerstwach 2.4. Czynniki sukcesu i porażki partnerstwa publiczno-społecznego 2.5. Podstawy prawne tworzenia partnerstwa publiczno-społecznego Rozdział 3. Metodyczne podstawy projektowanych badań partnerstwa publiczno-społecznego – studium przypadku 3.1. Konceptualizacja wzglądu badawczego 3.2. Syntetyczna charakterystyka studium przypadku 3.3. Problem badawczy, operacjonalizacja i scenariusz badań realizowanych jako studium przypadku 3.4. Źródła informacji i sposoby ich gromadzenia Rozdział 4. Identyfikacja praktyk zarządczych w badanym partnerstwie publiczno-społecznym 4.1. Opis badanego partnerstwa publiczno-społecznego 4.2. Identyfi kacja praktyk zarządczych dla wyodrębnionych wymiarów 4.2.1. Sprawność 4.2.2. Odpowiedzialność publiczna 4.2.3. Zaangażowanie społeczności/budowanie kapitału społecznego 4.2.4. Wartości 4.2.5. Przywództwo 4.2.6. Relacje pracownicze 4.2.7. Zadania zarządcze 4.2.8. Podejmowanie decyzji 4.2.9. Struktura 4.2.10. Procesy 4.2.11. Zmiana 4.2.12. Kształtowanie relacji z interesariuszami 4.2.13. Komunikacja wewnątrzorganizacyjna 4.2.14. Kultura organizacyjna 4.3. Wnioski dla dalszych badań Rozdział 5. Aktorzy organizacyjni w partnerstwach publiczno-społecznych i treści powiązania między nimi – omówienie wyników badań empirycznych 5.1. Metodyka postępowania badawczego 5.1.1. Identyfikacja perspektywy teoretycznej 5.1.2. Procedura badawcza i ustalenia pierwszego etapu badań ankietowych 5.1.3. Założenia i procedura drugiego etapu badań ankietowych 5.2. Powody powstania współpracy, formalne podstawy, czas trwania i ocena rezultatów działania 5.3. Analiza treści relacji w badanych wymiarach charakteryzujących powiązania międzyorganizacyjne 5.4. Zidentyfi kowane zależności 5.5. Syntetyczne wnioski Rozdział 6. Podążanie ku architekturze współpracy jako logice zarządzania w partnerstwie publiczno-społecznym 6.1. Analiza zależności między wymiarami charakteryzującymi powiązania międzyorganizacyjne a efektywnością partnerstwa publiczno-społecznego 6.2. Ontologiczna perspektywa architektury współpracy 6.3. Cechy schematu zorientowanego na aktorów Zakończenie Załącznik 1. Dyspozycje do wywiadu skategoryzowanego Załącznik 2. Ankieta do identyfi kacji dominującego modelu zarządzania w odniesieniu do wyróżnionych praktyk menedżerskiech Załącznik 3. Ankieta do identyfi kacji uwarunkowań współpracy między organizacjami działającymi w partnerstwie Załącznik 4 Bibliografia Spis rysunków Spis tabel
prof. zw. dr hab. Bogdan Nogalski: Problematyka zarządzania usługami społecznymi w formie governace, tj. partnerstwa publiczno-społecznego, staje się również w Polsce, coraz częściej, zarówno w obszarze teorii, jak i empirii – przedmiotem dociekań i poszukiwań badawczych – przedstawicieli wielu dziedzin i dyscyplin naukowych oraz praktyków. Jest ona współczesnym rozwinięciem dorobku naukowego, poznawczego i empirycznego, uzyskanego dzięki wielokierunkowym badaniom w ramach nurtu zarządzania publicznego tzw. New Public Management. (…) Konfrontacja natury i uwarunkowań współpracy podejmowanej przez organizacje dostarczające usługi społeczne i usługi partnerstwa publiczno-społecznego z metodycznymi podstawami projektowania badań w tym zakresie, identyfikacją praktyk zarządczych w badanym partnerstwie oraz poparcie ich analizą empiryczną zachowań aktorów organizacyjnych w partnerstwach publiczno-społecznych i treści powiązań między nimi, a także podążanie ku architekturze współpracy jako logice zarządzania w owym partnerstwie, stanowi zupełnie nowe podejście. Pozwala ono na kreowanie i określanie możliwości rozwoju metod zarządzania i innowacyjnych zachowań w budowaniu i funkcjonowaniu partnerstw publiczno-społecznych. (…). Książka dostarcza bogatej wiedzy na temat nowego sposobu widzenia problematyki zarządzania publicznego oraz próby jego zastosowania w instytucjach lub organizacjach publicznych i trzeciego sektora. Stanowi ważne źródło inspiracji. Dlatego też krąg jej odbiorców może być szeroki. Podjęta w książce problematyka jest ważna, zarówno dla praktykujących menedżerów zarządzających tego typu organizacjami i realizującymi zadania o charakterze społecznym, jak i kompetentnego przygotowania absolwentów kierunku zarządzania do wykonywania przez nich zawodu menedżera. Przyszły menedżer – zwłaszcza zatrudniony w sektorze publicznym – musi posiadać wiedzę nt. partnerstw publiczno-społecznych, form ich realizacji, a także sprawnej organizacji procesu współpracy w ich ramach oraz zarządzania tego typu przedsięwzięciami. Z tego powodu wybór problematyki, która jest przedmiotem rozważań autorki w recenzowanej książce, uważam za przedsięwzięcie potrzebne i zasadne.
Aldona Frączkiewicz-Wronka
Ukończyła studia na kierunku politologia na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach gdzie również uzyskała stopień doktora (1991) oraz doktora habilitowanego (2000). Tytuł profesora nauk ekonomicznych uzyskała na wniosek Rady Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach w 2014 roku. Prof. dr hab. Aldona Frączkiewicz-Wronka pracowała na stanowiskach asystenta, adiunkta i profesora w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach (dawniej Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Wyższej Szkole Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Warszawie, Wydziale Nauk Społeczno-Pedagogicznych w Katowicach, Wydziale Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi oraz Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu.
Ukończona w ramach nauk politycznych specjalność polityka społeczna i podjęte zatrudnienie w Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach zdeterminowały ścieżkę jej profesjonalnego rozwoju jako poszukiwania badawcze, których celem jest wypełnianie luki poznawczej w zakresie identyfikowania czynników decydujących o efektywnym osiąganiu celów społecznych przez organizacje świadczące usługi publiczne. Analiza treści prac monograficznych oraz kilkunastu innych publikacji głównym nurtem zainteresowań są poszukiwania rozwiązań wychodzących poza schematy organizacyjne praktykowane w sferze publicznej. Skupienie uwagi badawczej na relacji państwo/społeczeństwo obywatelskie, obejmującej organizacje publiczne, organizacje non-profit oraz nowe międzyorganizacyjne formy współdziałania w różnych sektorach życia społecznego i gospodarczego oraz na zagadnieniach związanych z wpływem charakterystycznych cech sektora publicznego na jego efektywność i funkcjonalność - jest ważnym i nowym nurtem badawczym, wzbogacającym wiedzę o ekonomicznych aspektach funkcjonowania państwa i społeczeństwa.
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł