Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Książka jest przewodnikiem jak wdrażać koncepcję zarządzania przez odpowiedzialność. Stawia trudne pytania, które wychodzą w przyszłość: - Jak spowodować, by ludzie pracujący w firmie czuli się za nią odpowiedzialni? - Czy jest możliwe, by ludzie czuli się odpowiedzialni za coś co nie jest ich własnością? - Jak motywować ludzi bez naruszenia ich godności oraz bez „kija i marchewki”? Książka pokazuje głęboki długofalowy sens zarządzania przez odpowiedzialność. Określa, jak zbudować podwaliny długotrwałego rozwoju oraz fundamenty czegoś, co dziś nazywa się modnie CSR.
Od autora Rozdział 1. Wstęp 1.1. Warunki do wolnego działania 1.2. Meta system wartości i oceniania 1.3. Zaangażowanie 1.4. „Dalej w głąb i dalej wzwyż!” Rozdział 2. Zarządzanie organizacją 2.1. Organizacja 2.2. Dotychczasowe modele zarządzania 2.2.1. Zarządzanie nakazowe 2.2.2. Zarządzanie zasobami materialnymi 2.2.3. Zarządzanie przez wyniki (zarządzanie rezultatami) 2.2.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi 2.2.5. Zarządzanie przez cele 2.2.6. Zarządzanie kapitałem ludzkim 2.2.7. Zarządzanie przez informację 2.2.8. Zarządzanie przez wartości (MBV) 2.3. Narzędzia zarządzania Rozdział 3. Odpowiedzialność 3.1. Definicja i znaczenia odpowiedzialności 3.2. Pięć faz odpowiedzialności 3.2.1. Faza 1 – reagowanie na sytuację 3.2.1.1. Wykształcony system wartości 3.2.1.2. Świadomość 3.2.1.3. Wolność 3.2.1.4. Umiejętność przetwarzania, zmieniania rzeczywistości 3.2.1.5. Intencja, cel, motyw działania w duchu realizowania wartości i celów 3.2.2. Faza 2 – zmiana dzięki poświęceniu czegoś 3.2.3. Faza 3 – odpowiadanie za wynik działania 3.2.4. Faza 4 – stawanie przed innymi 3.2.5. Faza 5 – uwalnianie od odpowiedzialności 3.3. Rodzenie się odpowiedzialności 3.4. Podział odpowiedzialności 3.5. Odpowiedzialność a motywacja 3.5.1. Teoria potrzeb Maslowa 3.5.2. Dwuczynnikowa teoria motywacji Herzberga 3.5.3. Teoria osiągnięć 3.5.4. Teoria oczekiwań 3.5.5. Teoria sprawiedliwości 3.5.6. Teoria popędu 3.5.7. Motywacja a odpowiedzialność Rozdział 4. Zarządzanie przez odpowiedzialność 4.1. Odpowiedzialność jako nowy paradygmat zarządzania 4.2. Stworzenie warunków do wolnego działania 4.3. Przyjęcie meta-systemu wartości i oceniania 4.4. Wytworzenie postawy zaangażowania 4.4.1. Automotywacja, współmotywacja i motywacja zewnętrzna 4.4.2. Prawa Yerkesa-Dodsona 4.4.3. Motywacja dodatnia i ujemna 4.4.4. Jak motywować wg Dale’a Carnegie 4.5. Kilka wymiarów odpowiedzialności w zarządzaniu 4.5.1. Czas 4.5.2. Cząstkowość 4.5.3. Waga (ciężar) 4.6. Misja i wizja fundamentem organizacji odpowiedzialnej 4.7. Organizacja odpowiedzialna 4.7.1. Odpowiedzialność ekonomiczna a społeczna 4.7.2. Odpowiedzialność społeczna 4.7.3. Odpowiedzialność wobec pracowników 4.7.4. Odpowiedzialność za środowisko naturalne 4.7.5. Odpowiedzialne partnerskie zarządzanie 4.7.6. Budowanie odpowiedzialnej organizacji 4.7.7. Odpowiedzialni ludzie i stanowiska 4.7.8. Odpowiedzialna organizacja i jej cechy 4.8. Odpowiedzialność a narzędzia zarządzania 4.8.1. Przywództwo 4.8.2. Kultura organizacyjna pracy i wartości 4.8.2.1. Kultura funkcjonalna 4.8.2.2. Kultura procesowa 4.8.2.3. Kultura oparta na czasie 4.8.2.4. Kultura sieciowa 4.8.2.5. Kultura organizacyjna a odpowiedzialność 4.8.3. Struktura organizacyjna i stanowiska 4.8.4. Wynagradzanie i uznanie, systemy motywacyjne 4.8.5. Kompetencje 4.8.6. Procesy pracy i biznesowe 4.8.7. Praktyki i systemy zarządzania i komunikacji wewnętrznej 4.9. Powierzanie i delegowanie odpowiedzialności 4.9.1. Konieczne delegowanie odpowiedzialności 4.9.2. Powierzanie 4.9.3. Zaufanie i partnerstwo 4.9.4. Odpowiedzialność jako konstytuanta menedżera 4.9.5. Poziomy powierzania odpowiedzialności 4.9.6. Bariery na drodze delegowania 4.10. Kultura odpowiedzialności 4.10.1. Zachowania 4.10.2. Wspólna sprawa 4.10.3. Uwarunkowania kulturowe 4.10.4. Stabilne zasady Rozdział 5. Wdrażanie odpowiedzialnej organizacji 5.1. Wdrażanie odpowiedzialności a przywództwo 5.2. Czternaście zasad Bukowskiego 5.3. Zebrane praktyczne rady jak wdrażać ZPO 5.4. Twój udział w budowaniu odpowiedzialności Bibliografia
Aleksander Kisil
24.00 zł 48.00 zł Cena netto: 22.86 zł
43.20 zł 48.00 zł Cena netto: 41.14 zł
13.75 zł 55.00 zł Cena netto: 13.10 zł
7.95 zł 53.00 zł Cena netto: 7.57 zł
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł