Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Książka jest przewodnikiem jak wdrażać koncepcję zarządzania przez odpowiedzialność. Stawia trudne pytania, które wychodzą w przyszłość: - Jak spowodować, by ludzie pracujący w firmie czuli się za nią odpowiedzialni? - Czy jest możliwe, by ludzie czuli się odpowiedzialni za coś co nie jest ich własnością? - Jak motywować ludzi bez naruszenia ich godności oraz bez „kija i marchewki”? Książka pokazuje głęboki długofalowy sens zarządzania przez odpowiedzialność. Określa, jak zbudować podwaliny długotrwałego rozwoju oraz fundamenty czegoś, co dziś nazywa się modnie CSR.
Od autora Rozdział 1. Wstęp 1.1. Warunki do wolnego działania 1.2. Meta system wartości i oceniania 1.3. Zaangażowanie 1.4. „Dalej w głąb i dalej wzwyż!” Rozdział 2. Zarządzanie organizacją 2.1. Organizacja 2.2. Dotychczasowe modele zarządzania 2.2.1. Zarządzanie nakazowe 2.2.2. Zarządzanie zasobami materialnymi 2.2.3. Zarządzanie przez wyniki (zarządzanie rezultatami) 2.2.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi 2.2.5. Zarządzanie przez cele 2.2.6. Zarządzanie kapitałem ludzkim 2.2.7. Zarządzanie przez informację 2.2.8. Zarządzanie przez wartości (MBV) 2.3. Narzędzia zarządzania Rozdział 3. Odpowiedzialność 3.1. Definicja i znaczenia odpowiedzialności 3.2. Pięć faz odpowiedzialności 3.2.1. Faza 1 – reagowanie na sytuację 3.2.1.1. Wykształcony system wartości 3.2.1.2. Świadomość 3.2.1.3. Wolność 3.2.1.4. Umiejętność przetwarzania, zmieniania rzeczywistości 3.2.1.5. Intencja, cel, motyw działania w duchu realizowania wartości i celów 3.2.2. Faza 2 – zmiana dzięki poświęceniu czegoś 3.2.3. Faza 3 – odpowiadanie za wynik działania 3.2.4. Faza 4 – stawanie przed innymi 3.2.5. Faza 5 – uwalnianie od odpowiedzialności 3.3. Rodzenie się odpowiedzialności 3.4. Podział odpowiedzialności 3.5. Odpowiedzialność a motywacja 3.5.1. Teoria potrzeb Maslowa 3.5.2. Dwuczynnikowa teoria motywacji Herzberga 3.5.3. Teoria osiągnięć 3.5.4. Teoria oczekiwań 3.5.5. Teoria sprawiedliwości 3.5.6. Teoria popędu 3.5.7. Motywacja a odpowiedzialność Rozdział 4. Zarządzanie przez odpowiedzialność 4.1. Odpowiedzialność jako nowy paradygmat zarządzania 4.2. Stworzenie warunków do wolnego działania 4.3. Przyjęcie meta-systemu wartości i oceniania 4.4. Wytworzenie postawy zaangażowania 4.4.1. Automotywacja, współmotywacja i motywacja zewnętrzna 4.4.2. Prawa Yerkesa-Dodsona 4.4.3. Motywacja dodatnia i ujemna 4.4.4. Jak motywować wg Dale’a Carnegie 4.5. Kilka wymiarów odpowiedzialności w zarządzaniu 4.5.1. Czas 4.5.2. Cząstkowość 4.5.3. Waga (ciężar) 4.6. Misja i wizja fundamentem organizacji odpowiedzialnej 4.7. Organizacja odpowiedzialna 4.7.1. Odpowiedzialność ekonomiczna a społeczna 4.7.2. Odpowiedzialność społeczna 4.7.3. Odpowiedzialność wobec pracowników 4.7.4. Odpowiedzialność za środowisko naturalne 4.7.5. Odpowiedzialne partnerskie zarządzanie 4.7.6. Budowanie odpowiedzialnej organizacji 4.7.7. Odpowiedzialni ludzie i stanowiska 4.7.8. Odpowiedzialna organizacja i jej cechy 4.8. Odpowiedzialność a narzędzia zarządzania 4.8.1. Przywództwo 4.8.2. Kultura organizacyjna pracy i wartości 4.8.2.1. Kultura funkcjonalna 4.8.2.2. Kultura procesowa 4.8.2.3. Kultura oparta na czasie 4.8.2.4. Kultura sieciowa 4.8.2.5. Kultura organizacyjna a odpowiedzialność 4.8.3. Struktura organizacyjna i stanowiska 4.8.4. Wynagradzanie i uznanie, systemy motywacyjne 4.8.5. Kompetencje 4.8.6. Procesy pracy i biznesowe 4.8.7. Praktyki i systemy zarządzania i komunikacji wewnętrznej 4.9. Powierzanie i delegowanie odpowiedzialności 4.9.1. Konieczne delegowanie odpowiedzialności 4.9.2. Powierzanie 4.9.3. Zaufanie i partnerstwo 4.9.4. Odpowiedzialność jako konstytuanta menedżera 4.9.5. Poziomy powierzania odpowiedzialności 4.9.6. Bariery na drodze delegowania 4.10. Kultura odpowiedzialności 4.10.1. Zachowania 4.10.2. Wspólna sprawa 4.10.3. Uwarunkowania kulturowe 4.10.4. Stabilne zasady Rozdział 5. Wdrażanie odpowiedzialnej organizacji 5.1. Wdrażanie odpowiedzialności a przywództwo 5.2. Czternaście zasad Bukowskiego 5.3. Zebrane praktyczne rady jak wdrażać ZPO 5.4. Twój udział w budowaniu odpowiedzialności Bibliografia
Aleksander Kisil
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących.W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psych..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość...
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Psychoedukacja jest jedną z kluczowych metod terapeutycznych na początkowym etapie terapii. Jej znaczenie w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu jest ogromne. Dzięki niej pacjent staje się współodpowiedzialny za własne leczenie, a zdobywana wiedza ułatwia identyfikację z własną chorobą oraz buduje motywację do dalszego leczenia. Tylko jak tego dokonać? Każdy terapeuta doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromnego wysiłku wymaga jego praca.Książka będąca efektem wieloletniej ..
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zes..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Publikacja uwzględnia zakres wiedzy w ramach programów dydaktycznych wydziałów prawa, administracji i nauk o bezpieczeństwie. Autorami poszczególnych tekstów są doświadczeni praktycy i naukowcy z danej dziedziny naukowej. Struktura książki różni się nieco od powszechnie przyjętych układów w innych publikacjach. Obszernie bowiem uwzględniono statystykę kryminalną w Polsce, przestępstwa z nienawiści, podkultury przestępcze, profil sprawców i ofiar przestępstw rozbójniczych, przestępczość nieletnic..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł