• Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie. Aspekty teoretyczno-praktyczne

Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie. Aspekty teoretyczno-praktyczne

  • Autor:
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-499-7
  • Data wydania: 2011
  • Liczba stron/format: 174/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 40.00 zł

    36.00 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Głównym celem monografii jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu zarządzania procesami przedsiębiorstw z wykorzystaniem przykładów z praktyki gospodarczej. Monografia ma charakter kompendium wiedzy dotyczącego podstaw koncepcji zarządzania procesami i uwarunkowań jej stosowania w przedsiębiorstwach.

Tematyka została podzielona na trzy części. Część I poświęcona jest teoretycznym podstawom zarządzania procesami i składa się z trzech rozdziałów. Zostały omówione następujące zagadnienia: istota i rola procesu i podejścia procesowego w organizacji, charakterystyka koncepcji zarządzania procesami w przedsiębiorstwie oraz organizacyjne i społeczne uwarunkowania zarządzania procesami w przedsiębiorstwie.

Część II dotyczy wybranych zagadnień z zakresu zarządzania procesami w przedsiębiorstwie. W jej skład wchodzą dwa rozdziały odnoszące się do: zarządzania kosztami w ujęciu procesowym oraz do procesów wdrażania innowacji poprzez transfer technologii.

Część III poświęcona jest zarządzaniu procesami w praktyce gospodarczej przedsiębiorstw. Obejmuje trzy rozdziały odnoszące się do zarządzania procesami w świetle badań empirycznych, podejścia procesowego w zarządzaniu jakością w Instytucie Energetyki O/Gdańsk, procesowego zarządzania kosztami w przedsiębiorstwach.


Informacje o autorach
 


Spis treści:

Część I. Teoretyczne podstawy zarządzania procesami w przedsiębiorstwie
 
Rozdział 1. Podejście procesowe w zarządzaniu organizacją
 
1.1. Rola procesu i podejścia procesowego w organizacji
1.2. Klasyfikacja procesów w przedsiębiorstwie
1.3. Podejście procesowe w zarządzaniu jakością
Bibliografia
 
Rozdział 2. Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie
 
2.1. Charakterystyka koncepcji zarządzania procesami
2.2. Metodyki zarządzania procesami w przedsiębiorstwie
2.3. Uwarunkowania wdrożenia zarządzania procesami w przedsiębiorstwie
Bibliografia
 
Rozdział 3. Organizacyjne i społeczne uwarunkowania zarządzania procesami w przedsiębiorstwie
 
3.1. Organizacja zorientowana na procesy
3.2. Zasoby ludzkie w zarządzaniu procesami
Bibliografia
 
Część II. Wybrane zagadnienia zarządzania procesami w przedsiębiorstwie
 
Rozdział 4. Zarządzanie kosztami w ujęciu procesowym
 
4.1. Techniki zarządzania kosztami w przedsiębiorstwie
4.2. Narzędzia wspomagające zarządzanie kosztami w przedsiębiorstwie
4.3. Podejście procesowe do kosztów przedsiębiorstwa
Bibliografia
 
Rozdział 5. Procesy wdrażania innowacji poprzez transfer technologii
 
5.1. Proces innowacji w przedsiębiorstwie
5.2. Procesy transferu technologii
5.3. Uwarunkowania procesu wdrażania nowych technologii w sektorze MSP
Bibliografia
 
Część III. Praktyczne aspekty zarządzania procesami w przedsiębiorstwach
 
Rozdział 6. Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwach w świetle badań empirycznych
 
6.1. Badania empiryczne w zakresie zarządzania procesami w przedsiębiorstwach na świecie
6.2. Badania empiryczne w zakresie zarządzania procesami w przedsiębiorstwach w Polsce
Bibliografia
 
Rozdział 7. Podejście procesowe w zarządzaniu jakością – Instytut Energetyki O/Gdańsk
 
7.1. System zarządzania jakością w Instytucie Energetyki O/Gdańsk
7.2. Klasyfikacja procesów w Instytucie Energetyki O/Gdańsk
7.3. Model analizy i doskonalenia usług w Instytucie Energetyki O/Gdańsk
Bibliografia
 
Rozdział 8. Procesowe zarządzanie kosztami w przedsiębiorstwach
 
8.1. Racjonalizacja kosztów na rynku polskim
8.2. Praktyczne zastosowanie rachunku procesowego kosztów
8.3. Racjonalizacja kosztów na przykładzie koncernu Volkswagen
Bibliografia
 
Zakończenie
 
Noty o autorach
 

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane