Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,10 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Publikacja jest pierwszym kompleksowym opracowaniem opartym na pogłębionych studiach literaturowych oraz badaniach empirycznych dotyczącym instrumentalnego i podmiotowego aspektu realizacji procesu zarządzania ludźmi w organizacjach zorientowanych na projekty.
W toku prowadzonych rozważań zostały podkreślone cechy wspólne oraz różnice wynikające z charakteru organizacji. Chodzi o podział interesujących nas organizacji na te, w których projekty są działalnością podstawową oraz organizacje zorientowane na działalność powtarzalną, w których jednak wdrożono zarządzanie przez projekty.
W książce zaprezentowano wskazówki praktyczne, mające na celu profesjonalizację działań w obszarze zarządzania ludźmi.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Prof. dr hab. Marta Juchnowicz:
Tematyka książki wpisuje się w najnowsze nurty dyscypliny naukowej zarządzania zasobami ludzkimi, a także odpowiada na zapotrzebowanie kadry menedżerskiej oraz specjalistów HR. Zasadniczą wartością jest przedstawiona w sposób kompleksowy na podstawie przeglądu literatury oraz stanu faktycznego w praktyce dwutorowość kształtowania procesu zarządzania ludźmi. Innowacyjny charakter mają wyniki badań na temat spójności tego procesu. Uważam, że treść książki jest interesująca dla wszystkich formalnych i nieformalnych liderów oraz specjalistów HR w organizacjach. Rekomenduję tę pozycję jako ważną w procesie ustawicznego kształcenia profesjonalistów w dziedzinie zarządzania, w tym przywództwa i zarządzania zasobami ludzkimi.
Prof. dr hab. Szymon Cyfert:
Monografia poświęcona została zagadnieniom związanym z problematyką zarządzania ludźmi, analizowaną z perspektywy struktur organizacji realizujących przedsięwzięcia projektowe. Pomimo, iż problematyka zarówno zarządzania zasobami ludzkimi, jak i zarządzania projektami doczekała się licznych opracowań, w literaturze przedmiotu brakuje zwartych publikacji zawierających pogłębione w warstwie teoretycznej dyskusje, jak i przedstawiających wyniki badań empirycznych integrujące oba obszary. Powyższa konstatacja pozwala na wyprowadzenie wniosku, iż monografia dobrze wpisuje się w istniejącą w naukach o zarządzaniu lukę badawczą. Twórcze osiągnięcia Autorki, będące wyrazem jej wkładu do dorobku nauki można zauważyć zarówno w warstwie teoretycznej, jak i empirycznej publikacji.
pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół tematyki zarządzania ludźmi w organizacjach o specyficznych warunkach funkcjonowania. Należą do nich niewątpliwie przedsiębiorstwa zorientowane na projekty. W sferze aktywności naukowej Autorki znajdują się również zagadnienia dotyczące employer brandingu, kształtowania proinnowacyjnego środowiska pracy oraz wykorzystania narzędzi IT w pracy działów personalnych. Autorka posiada ponadto praktykę w pracy w organizacjach biznesowych, kierowaniu działem personalnym, prowadzeniu projektów HR, działalności eksperckiej i szkoleniowej.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I. Istota i specyfika zarządzania ludźmi w organizacji zorientowanej na projekty
1.1. Wprowadzenie do problematyki zarządzania ludźmi1.1.1. Składowe procesu zarządzania ludźmi1.1.2. Ewolucja podejścia do realizacji działań podejmowanych wobec pracowników1.2. Odrębność organizacji zorientowanej na projekty1.2.1. Projekt – jego wyróżniki oraz rodzaje1.2.2. Zarządzanie przez projekty na tle zarządzania projektem i zbiorami projektów1.2.3. Dwutorowość procesu zarządzania ludźmi1.2.4. Psychospołeczne aspekty zarządzania przez projekty
Rozdział II. Kształtowanie procesu zarządzania ludźmi w badanych organizacjach
2.1. Założenia metodyczne prowadzonych badań empirycznych2.1.1. Proces badawczy – jego kształt i przyjęte paradygmaty2.1.2. Metodyka postępowania badawczego oraz charakterystyka próby badawczej2.2. Instrumentalne aspekty realizacji ogólnego procesu personalnego i procesu personalnego w projekcie2.2.1. Kształtowanie form zatrudnienia oraz kryteria i narzędzia doboru ludzi do pracy2.2.2. Ocenianie i wynagradzanie pracowników2.2.3. Sposoby rozwoju personelu2.3. Podmioty zarządzania ludźmi w badanych organizacjach2.3.1. Rola sponsora projektu i ciał kolegialnych w procesie personalnym2.3.2. Uprawnienia kierownika projektu w obszarze zarządzania ludźmi2.3.3. Dział personalny – administrator czy partner biznesowy?2.4. Wewnętrzna spójność procesu personalnego – jej stan oraz rola w zarządzaniu badanymi organizacjami
Rozdział III. Kierunki doskonalenia działań podejmowanych w ramach zarządzania ludźmi w organizacji zorientowanej na projekty
3.1. Propozycje o charakterze narzędziowym3.1.1. Podstawy kształtowania profili kompetencyjnych członków zespołów projektowych3.1.2. Schemat postępowania w procesie tworzenia systemu wynagradzania w badanych organizacjach3.2. Formuła kształtowania procesu zarządzania ludźmi w organizacji zorientowanej na projekty
Zakończenie
Aneks
Załącznik nr 1. Studium przypadku instytucji finansowejZałącznik nr 2. Studium przypadku przedsiębiorstwa produkcyjnegoZałącznik nr 3. Studium przypadku przedsiębiorstwa z branży ITZałącznik nr 4. Studium przypadku firmy konsultingowejZałącznik nr 5. Fragmenty kwestionariuszy pytań
Spis literatury
Spis rysunków i tabel
Abstract