Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa
- Autor: Barbara Dobiegała-Korona Andrzej Herman redakcja naukowa
- Wydawca: Difin
- ISBN: 83-7251-582-4
- Data wydania: 2006
- Liczba stron/format: 458/B5
- Oprawa: twarda
Cena detaliczna
-
80.00 zł
15.20 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 15.20 zł
- Darmowa dostawa odzzzz 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
81% taniej
Tematyka zawarta w książce została podzielona na cztery główne części. Część pierwsza wskazuje na najważniejsze uwarunkowania, w jakich współcześnie przedsiębiorstwom przyszło działać. W części drugiej wskazuje się na podstawowe finansowe źródła wartości przedsiębiorstwa. Źrodła organizacyjne wzrostu wartości przedsiębiorstwa stanowią treść części trzeciej książki. Zarządzanie aktywami jest skuteczne wówczas, kiedy możemy je mierzyć. Sposobom pomiaru wybranych źródeł wartości przedsiębiorstwa jest poświęcona część czwarta książki.
Książka powstała jako wynik wieloletnich dyskusji prowadzonych w gronie pracowników Katedry Small Businessu oraz doświadczeń współpracy z menedżerami, analitykami oraz inwestorami, będącymi uczestnikami kolejnych edycji Podyplomowego Studium Zarządzania Wartością Firmy oraz Zarządzania Wartością Klienta przy Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej.
Książka skierowana jest do wszystkich, którzy zarządzają przedsiębiorstwem, uczestniczą w budowie wartości przedsiębiorstwa, studentów ekonomicznych kierunków oraz wykładowców, którym bliska jest tematyka zarządzania przedsiębiorstwem w nowoczesnej gospodarce.
Wstęp
CZĘŚĆ I. Nowe uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstwa
Rozdział 1. Kilka refleksji na temat nowych źródeł wzrostu wartości przedsiębiorstwa - Andrzej Herman
Rozdział 2. Przedsiębiorstwo a integracja i globalizacja - Władysław Szymański
Rozdział 3. Droga złotego do euro - Grzegorz Wójtowicz
Rozdział 4. Klient kapitałem przedsiębiorstwa - Barbara Dobiegała-Korona
CZĘŚĆ II. Finansowe źródła wartości przedsiębiorstwa
Rozdział 1. Restrukturyzacja finansowa przedsiębiorstwa metodą podnoszenia jego wartości - Leszek Pawłowicz
Rozdział 2. Nowoczesna rachunkowość zarządcza jako źródło informacji do zarządzania wartością przedsiębiorstwa - Gertruda K. Świderska
Rozdział 3. Modelowanie i kreowanie wzrostu wartości firmy - Zbigniew Krysiak
Rozdział 4. Niematerialne źródła wartości przedsiębiorstwa - Monika Marcinkowska
Rozdział 5. Wartość dla klientów generatorem wartości przedsiębiorstwa - Barbara Dobiegała-Korona
CZĘŚĆ III. Organizacyjne źródła wartości przedsiębiorstwa
Rozdział 1. Systemy zarządzania wiedzą warunkiem wzrostu wartości firmy - Wiesław M. Grudzewski, Irena K. Hejduk
Rozdział 2. Wpływ jakości nadzoru korporacyjnego na wartość spółki - Jan K. Solarz
Rozdział 3. Procesowe zarządzanie przedsiębiorstwem - Dorota Bachman
Rozdział 4. Konkurowanie czasem w świetle innych koncepcji zarządzania - Aleksandra Laskowska-Rutkowska
Rozdział 5. Zarządzanie wiedzą o kliencie źródłem wartości przedsiębiorstwa - Sylwia Sobolewska
CZĘŚĆ IV. Pomiar wybranych źródeł wartości przedsiębiorstwa
Rozdział 1. Kreacja wartości przedsiębiorstwa i metody pomiaru - Andrzej Cwynar, Wiktor Cwynar
Rozdział 2. Klasyfikacja metod oceny opłacalności przedsięwzięcia inwestycyjnego - Waldemar Rogowski
Rozdział 3. Metody pomiaru wartości marki - Piotr Polański
Rozdział 4. Wartość portfela klientów - aspekt teoretyczny - Tymoteusz Doligalski
Notki o autorach
Barbara Dobiegała-Korona prof. dr hab. w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, Kierownik Katedry Marketingu, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, najdłużej zawodowo związana ze Szkołą Główną Handlową. Obecnie Kierownik Katedry Marketingu w SGH. Odbywała staże naukowe w USA, Wielkiej Brytanii i Belgii, w dziedzinie nowoczesnych treści i metod nauczania dyscyplin biznesowych. Autorka i współautorka ponad 30 książek i około 200 artykułów w czasopismach naukowych. Kierownik Studiów Podyplomowych Zarządzanie Wartością Przedsiębiorstwa (V i VIII edycja) oraz Zarządzanie Wartością Klienta. Publikacje koncentrują się w nurcie nowoczesnych metod zarządzania przedsiębiorstwem, a w ostatnich latach zarządzania wartością klienta.
Andrzej Herman
prof. dr hab., dyrektor Instytutu Zarządzania Wartością (IZW) Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
redakcja naukowa