Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,20 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Celem publikacji jest identyfikacja czynników, które sprzyjają bądź współwystępują przy podejmowaniu przez poszczególne przedsiębiorstwa działalności odpowiedzialnej społecznie, w obszarze zatrudnienia, a także korzyści (w aspekcie psychologicznym i społecznym) jakie wyłaniają się w związku z realizacją tejże działalności. Monografia zmierza także do analizy warunków i okoliczności wykształcenia się idei społecznej odpowiedzialności biznesu, ukazując motywy podejmowania działań odpowiedzialnych społecznie zarówno z punktu widzenia jednostki, jednostki w organizacji, jak i jej bardziej ogólnego tła i wymogów, jakie powinna spełniać sama organizacja bądź czynników, które sprzyjają podejmowaniu przez nią działań odpowiedzialnych społecznie.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
dr hab. prof. UG Halina Czubasiewicz: Społeczna odpowiedzialność organizacji jest istotnym problemem we współczesnym zarządzaniu. Dojrzałe organizacje dostrzegają potrzebę działania na rzecz otoczenia, interesariuszy. Działania społecznie odpowiedzialne stanowią opozycji organizacji, o jej ocenie. Wielowymiarowe działania na rzecz społeczeństwa nie tylko decydują o przewadze organizacji, ale tworzą wartość dodaną dla społeczności, stanowiącej otoczenie tej organizacji. Zatem problematyka książki jest aktualna. Dotyczy ważnego problemu interesującego zarówno teoretyków poszukujących obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu, jak i praktyków, dla których działania podejmowane na rzecz społeczeństwa są ważne również jako działania podnoszące efektywność zarządzania zarówno w krótkim, jak i w długim okresie. ... Recenzowaną książkę uznaję za wartościową próbę przedstawienia społecznej odpowiedzialności biznesu w teorii oraz zilustrowanie tego tematu poprzez empiryczne badania Autorki.
dr hab., wieloletni pracownik naukowo-dydaktyczny, a następnie profesor Akademii Ekonomicznej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (w latach 1997-2010). Jest specjalistą w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi i psychologii zarządzania. Zdobyła doświadczenie w ośrodkach akademickich i przemysłowych w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii oraz we Francji. Członek International Associacion of Applied Psychology. Prowadzi działalność konsultingową w zakresie optymalizowania zarządzania zasobami ludzkimi w zróżnicowanych typach organizacji. Jest autorką kilkunastu książek i ponad stu sześćdziesięciu artykułów, z których przeważająca część poświęcona jest psychologii zarządzania, problematyce zarządzania zasobami ludzkimi, etycznym aspektom zarządzania, kompetencjom kierowniczym, procesom komunikacji w organizacji, wdrażaniu zmian w organizacji, motywowaniu do efektywnej pracy, a także problematyce uczenia się i zarządzania wiedzą w organizacji. Od kilkunastu lat kieruje projektami badawczymi realizowanymi w ramach grantów ministerialnych, międzyuczelnianych projektów prowadzonych przez środowisko akademickie i środowisko praktyków gospodarczych.