• Regionalne determinanty rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw

Regionalne determinanty rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw

  • Autor: Alfreda Kamińska
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-520-8
  • Data wydania: 2011
  • Liczba stron/format: 285/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 49.00 zł

    44.10 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Książka polecana jest zarówno środowiskom naukowym, studentom, jak i praktykom gospodarczym, w tym przedsiębiorcom i kadrze menedżerskiej oraz władzom samorządowym wszystkich szczebli, pracownikom instytucji świadczących usługi dla firm, w gestii których pozostaje możliwość praktycznej implementacji przedstawionych wyników badań.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Uwarunkowania rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw

1.1. Cechy i kryteria klasyfikacji małych i średnich przedsiębiorstw. Pojęcie sektora MSP
1.2. Teorie rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
1.3. Otoczenie małego i średniego przedsiębiorstwa jako czynnik rozwoju
1.4. Regionalne uwarunkowania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
1.5. Determinanty rozwoju firmy związane z osobą przedsiębiorcy i przedsiębiorstwem
1.6. Bariery i stymulatory rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
1.7. Podsumowanie i wnioski z literatury

Rozdział 2. Znaczenie sektora MSP w gospodarce Polski

2.1. Rola małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce państw i regionów
2.2. Dynamika rozwoju oraz struktura sektora MSP
2.3. Sytuacja ekonomiczno-finansowa małych i średnich przedsiębiorstw
2.4. Znaczenie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce Polski
2.5. Podsumowanie

Rozdział 3. Sytuacja społeczno-gospodarcza regionu lubelskiego jako determinanta rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw

3.1. Region i jego istota
3.2. Sytuacja gospodarcza regionu lubelskiego
3.3. Potencjał społeczno-demograficzny regionu lubelskiego
3.4. Podsumowanie

Rozdział 4. Analiza sektora MSP w regionie lubelskim na tle sektora MSP w Polsce i innych województwach

4.1. Rozwój ilościowy i struktura podmiotowa sektora MSP w regionie lubelskim
4.2. Sytuacja ekonomiczno-finansowa MSP w regionie lubelskim
4.3. Znaczenie sektora małych i średnich przedsiębiorstw dla gospodarki regionu lubelskiego
4.4. Podsumowanie

Rozdział 5. Wspieranie rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw

5.1. Działania polskiego rządu wobec sektora MSP
5.2. Polityka regionalna jako stymulator rozwoju sektora MSP
5.3. Potencjał instytucji otoczenia biznesu w regionie lubelskim
5.4. Programy pomocowe Unii Europejskiej jako źródło finansowania rozwoju sektora MSP
5.5. Podsumowanie

Rozdział 6. Czynniki warunkujące rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w regionie lubelskim w świetle badań empirycznych

6.1. Charakterystyka badań
6.2. Koncepcja pomiaru rozwoju przedsiębiorstwa
6.3. Zależność rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw od czynników otoczenia regionalnego w regionie lubelskim
6.4. Regionalne stymulatory i bariery rozwoju MSP w regionie lubelskim
6.5. Zależność rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw od czynników związanych z osobą właściciela oraz z przedsiębiorstwem
6.6. Wnioski i rekomendacje dotyczące pożądanych działań w regionie wobec małych i średnich przedsiębiorstw

Zakończenie
Bibliografia

prof. SGH dr hab. Anna Skowronek-Mielczarek:

Niniejsze opracowanie stanowi niezwykle interesującą pozycję, która wypełnia lukę na rynku wydawniczym obejmującym pozycje literaturowe z zakresu przedsiębiorczości i nauk o przedsiębiorstwie. Zawarte w niej rozważania obejmują zarówno zagadnienia teoretyczne, jak i praktyczne nawiązujące do polskiej rzeczywistości gospodarczej. Książka stanowi kompendium wiedzy uwzględniające najnowsze badania z zakresu rozwoju przedsiębiorstw czynników, które go determinują. Niezwykle ważnym walorem tej monografii jest przywołanie i analiza wyników badań empirycznych dotyczących oceny wpływu regionalnych uwarunkowań na możliwości rozwojowe firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
 

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane