• Przedsiębiorczość i innowacyjność

Przedsiębiorczość i innowacyjność

  • Autor: Jan Duraj, Marzena Papiernik-Wojdera
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-285-6
  • Data wydania: 2010
  • Liczba stron/format: 135/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 35.00 zł

    31.50 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Prezentowane w pracy problemy przedsiębiorczości i innowacyjności odnoszą się głównie do wskazania na wieloaspektowość i złożoność oraz wagę i znaczenie obu tych kategorii w życiu gospodarczym i społecznym.

Spis treści:

Wprowadzenie
 
Część I. Przedsiębiorczość
 
1. Pojęcie przedsiębiorcy
2. Pojęcie i perspektywy analityczne przedsiębiorczości
2.1. Pojęcie przedsiębiorczości
2.2. Przedsiębiorczość społeczna i formy jej zorganizowania
3. Cechy przedsiębiorców i rodzaje przedsiębiorczości
4. Motywy i uwarunkowania działań przedsiębiorczych
 
Część II. Innowacyjność
 
1. Pojęcie innowacji
2. Źródła, absorpcja i dyfuzja innowacji
3. Strategie zarządzania innowacyjnego
4. Klastry i parki technologiczne jako podmioty i narzędzia strategii innowacji
 
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków

prof. dr hab. Jadwiga Adamczyk:

Recenzowany podręcznik składa się z dwóch części. W pierwszej Przedsiębiorczość omówiono cztery główne problemy: pojęcie przedsiębiorcy i przedsiębiorczości, cechy przedsiębiorców, rodzaje przedsiębiorczości oraz motywy i uwarunkowania działań przedsiębiorczych. Zdefiniowano m.in. pojęcie przedsiębiorcy, charakteryzując jego podmiotowość w odniesieniu zarówno do osoby fizycznej, jak i prawnej, inicjującej, tworzącej i kontrolującej ład gospodarczy i społeczny. Autorzy podkreślają wielowymiarowość pojęcia „przedsiębiorczość”, co wymaga interdyscyplinarnego podejścia w jej definiowaniu w trzech perspektywach: homo economicus, homo faber, homo sociologicus. Podejmując nowy problem przedsiębiorczości społecznej, autorzy wskazują na zależności pomiędzy przedsiębiorczością biznesową i społeczną.

W części drugiej Innowacyjność wskazano ważne zagadnienia, do których należą: pojęcie innowacji, źródła, absorpcja i dyfuzja innowacji, strategie zarządzania innowacyjnego oraz charakterystyka klastrów i parków technologicznych jako podmiotów i narzędzi strategii innowacji. Przedstawiono m.in. trzy rodzaje strategii innowacji: strategię wewnętrznej kreacji wiedzy, strategię lokalnego rozszerzenia wiedzy oraz strategię globalnego transferu wiedzy. Treść opracowania wzbogacono danymi empirycznymi, dotyczącymi nakładów innowacyjnych w zakresie innowacji produktowych i procesowych oraz ich struktury w różnych układach klasyfikacyjnych.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane