Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Publikacja porusza interesujące i aktualne problemy związane z nowoczesnym zarządzaniem przedsiębiorstwem z wykorzystaniem podejścia procesowego. Przeobrażenia zachodzące na światowych rynkach, zmiany technologiczne i cywilizacyjne, postępująca globalizacja, intensyfikacja procesów konkurencyjnych, a także wahania koniunktury obserwowane w końcu XX i początkach XXI wieku wywołały wzrost zainteresowania środowisk naukowych i praktyków współczesnych organizacji gospodarczych doskonaleniem procesów zarządczych i poszukiwania dróg pozwalających osiągnąć sukces rynkowy. Wyrazem tego było odejście od koncepcji klasycznych na rzecz rozwiązań o większej dynamice, elastyczności i sprawności. Ten wymóg spełnia właśnie podejście procesowe. Jego wykorzystanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem pozwala na dostosowanie się do oczekiwań turbulentnego otoczenia. Właściwa identyfikacja, modelowanie, wdrażanie, kontrola i doskonalenie procesów zarządczych przyczyniają się do poprawy konkurencyjności, wzrostu rentowności, lepszego zaspokajania potrzeb klientów.Zespół Autorów skoncentrował swoją uwagę na różnych aspektach problematyki podejścia procesowego w zarządzaniu, prezentując zarówno samą koncepcję, jak i jego specyfikę w wybranych obszarach zarządzania. W ten sposób opracowanie wypełnia lukę występującą w badaniach nad możliwościami implementacji zarządzania procesami w różnych obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Autorzy pokazują, w jaki sposób planować i stosować modelowe rozwiązania podejścia procesowego w sferze zarządzania marketingiem, zasobami ludzkimi, produkcją, finansami i działalnością usługową. Walorem książki jest nie tylko ważność podjętej problematyki, ale też przejrzystość i logiczny układ poszczególnych rozdziałów.Książka jest przeznaczona dla osób pragnących pogłębić swą wiedzę w zakresie możliwości wykorzystania podejścia procesowego w zarządzaniu – głównie dla studentów szkół wyższych, uczestników seminariów licencjackich, magisterskich i doktorskich oraz pracowników naukowych zajmujących się problematyką różnych sfer zarządzania przedsiębiorstwem. Powinna także zainspirować praktyków zainteresowanych doskonaleniem procesów zarządczych w organizacjach.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Podejście procesoweMarek Bugdol, Katarzyna Szczepańska 1.1. Podstawy podejścia procesowego1.2. Determinanty podejścia procesowego1.3. Cechy podejścia procesowego1.4. Struktura podejścia procesowego1.5. Doskonalenie podejścia procesowego
Rozdział 2. Zarządzanie marketingiemRobert Nowacki
2.1. Istota orientacji marketingowej2.2. Charakterystyka zarządzania marketingiem2.3. Struktura procesów zarządzania marketingiem2.3.1. Procesy zarządzania strategicznego2.3.2. Procesy zarządzania operacyjnego2.3.3. Procesy według kryterium podejścia procesowego2.3.4. Procesy według klasyfikacji APQC2.3.5. Procesy według kryterium wartości2.3.6. Procesy według kryterium decyzyjności2.4. Relacje między procesami2.5. Miary skuteczności i efektywności zarządzania marketingiem2.5.1. Miary skuteczności2.5.2. Miary efektywności
Rozdział 3. Zarządzanie zasobami ludzkimiKatarzyna Szczepańska, Marek Bugdol 3.1. Charakterystyka funkcji personalnej3.2. Charakterystyka zarządzania zasobami ludzkimi3.3. Struktura procesów zarządzania zasobami ludzkimi3.3.1. Procesy zarządzania strategicznego3.3.2. Procesy zarządzania operacyjnego3.3.3. Procesy według podejścia procesowego3.3.4. Procesy według klasyfikacji APQC3.3.5. Procesy według kryterium wartości3.3.6. Procesy według kryterium decyzyjności3.4. Relacje między procesami3.5. Miary efektywności i skuteczności zarządzania zasobami ludzkimi3.5.1. Miary ekonomiczne efektywności procesów3.5.2. Miary skuteczności procesów
Rozdział 4. Zarządzanie produkcjąAnna Kosieradzka
4.1. Pojęcie zarządzania produkcją4.2. Charakterystyka zarządzania produkcją4.3. Struktura procesów zarządzania produkcją4.3.1. Procesy zarządzania strategicznego i operacyjnego4.3.2. Procesy według klasyfikacji APQC4.3.3. Procesy według kryterium modeli wytwarzania4.3.4. Procesy według kryterium wartości4.3.5. Procesy według kryterium decyzyjności4.3.6. Procesy według kryterium podejścia procesowego4.4. Relacje między procesami4.5. Miary skuteczności i efektywności zarządzania produkcją4.5.1. Miary skuteczności4.5.2. Miary efektywności
Rozdział 5. Zarządzanie finansamiPiotr Szczepankowski 5.1. Pojęcie i zakres zarządzania finansami5.2. Struktura procesów w zarządzaniu finansami5.2.1. Procesy według klasyfikacji APQC5.2.2. Procesy według kryterium podejścia procesowego5.2.3. Procesy zarządzania strategicznego5.2.4. Procesy zarządzania operacyjnego5.2.5. Procesy według kryterium wartości5.2.6. Procesy według kryterium decyzyjności5.3. Relacje między procesami5.4. Miary skuteczności i efektywności zarządzania finansami5.4.1. Miary skuteczności5.4.2. Miary efektywności
Rozdział 6. Zarządzanie usługamiKatarzyna Szczepańska, Justyna Maciąg
6.1. Charakterystyka usług6.2. Zarządzanie usługami6.3. Procesy w zarządzaniu usługami6.4. Miary skuteczności i efektywności zarządzania usługami
Zakończenie
Bibliografia
Indeks rzeczowy
Katarzyna Szczepańska
profesor Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej. Posiada uprawnienia Centrum Zarządzania Produkcją Uniwersytetu Loyola Marymount Los Angeles, Swedish International Development Cooperation Agency oraz Polsko-Japońskiego Centrum Zarządzania. Jest członkiem Komitetu Jakości i Normalizacji Krajowej Izby Gospodarczej, Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją oraz ekspertem Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji w Zakładzie Certyfikacji systemów Zarządzania.
Marek Bugdol redakcja naukowa doktor habilitowany nauk ekonomicznych i profesor nauk humanistycznych (nauki o zarządzaniu i jakości). Kierownik Katedry Zarządzania Jakością Uniwersytetu Jagiellońskiego. Długoletni pracownik ZEW S.A. w Raciborzu oraz wielu innych organizacji o charakterze publicznym i produkcyjnym. Menedżer jakości i audytor systemu zarządzania. Autor wielu publikacji naukowych i popularnonaukowych. Ostatnie zainteresowania badawcze dotyczą systemów zarządzania środowiskowego, zachowań prośrodowiskowych i roli wartości organizacyjnych w kreowaniu zachowań organizacyjnych.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł