Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
W tej wieloautorskiej monografii skoncentrowano się na ukazaniu wielości determinant efektywności działania przedsiębiorstwa. Uporządkowano je generalnie w zgodzie z kryterium funkcjonalnym. Zaprezentowano więc determinanty z obszaru marketingu i sprzedaży, funkcji kadrowej, finansowej, zarządzania informacją i ryzykiem. Wprowadzeniem do pracy jest rozdział poświęcony efektywności, jako cesze działania przedsiębiorstwa i jej rozumienia, a także modelom oceny efektywności, które ewoluowały od ujęć najprostszych, bazujących wyłącznie na kryteriach finansowych, aż do współczesnych, wielowymiarowych, łączących kryteria finansowe z pozafinansowymi i sięgającymi do najbardziej zaawansowanych koncepcji zarządzania, na przykład uwzględniających rolę interesariuszy czy zaangażowania pracowników w procesie kształtowanie efektywności przedsiębiorstwa.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Efektywność, modele jej oceny i ich ewolucja Krzysztof Łobos
Rozdział 2. Efektywność procesów zarządzania zasobami ludzkimi Marek Bugdol, Izabela Stańczyk
2.1. Efektywność procesów ZZL 2.2. Wskaźniki dla obszaru pierwszego 2.3. Wskaźniki dla obszaru drugiego 2.4. Wskaźniki dla trzeciego obszaru 2.5. Inne wskaźniki mające wpływ na częstotliwość omawianych procesów 2.6. Dyskusja dotycząca wdrożenia efektywności procesów 2.7. Wybrane warunki uzyskiwania efektywności 2.8. Ograniczenia procesowe
Rozdział 3. Marketing a budowanie efektywności ekonomicznej przedsiębiorstwa Krzysztof Kuźniak
3.1. Rola marketingu w przedsiębiorstwie 3.2. Strategia marketingowa a efektywność ekonomiczna 3.3. Efektywność w zarządzaniu portfelem produktów 3.4. Zarządzanie ceną 3.5. Wybory w obszarze kanałów dystrybucyjnych 3.6. Decyzje w zakresie komunikacji marketingowej
Rozdział 4. Komunikacja a efektywność – analiza współczesnego stanu i trendów rozwoju Olena Vlasenko
4.1. Komunikacja, założenia, definicje 4.2. Komunikacja biznesowa 4.3. Komunikacja wewnętrzna: zasady, cechy, metody 4.4. Komunikacja menedżerska 4.5. Komunikacja mobilna
Rozdział 5. Efektywność przedsiębiorstwa a decyzje inwestycyjne Anna Motylska-Kuźma
5.1. Istota inwestycji i jej rodzaje 5.2. Decyzje inwestycyjne i rachunek efektywności inwestycji 5.2.1. Bezwzględny rachunek efektywności inwestycji 5.2.2. Względny rachunek efektywności inwestycji 5.3. Efektywność przedsiębiorstwa a opłacalność inwestycji 5.4. Ryzyko w ocenie inwestycji i jego wpływ na efektywność przedsiębiorstwa
Rozdział 6. Efektywność przedsiębiorstwa a pomiar i kreowanie wartości Anna Motylska-Kuźma
6.1. Istota zarządzania wartością przedsiębiorstwa 6.2. Standardy wartości 6.3. Efektywność przedsiębiorstwa a kreowanie wartości 6.4. Czynniki niefinansowe, jako szczególne determinanty efektywności i wartości przedsiębiorstwa 6.5. Ryzy ko w pomiarze wartości przedsiębiorstwa oraz efektywności jejkreowania
Rozdział 7. Struktura kapitału a efektywność przedsiębiorstwa Joanna Wieprow
7.1. Źródła finansowania przedsiębiorstwa 7.2. Koszt i struktura kapitału 7.3. Dźwignia finansowa 7.4. Mierniki efektywności w zarządzaniu strukturą kapitału
Rozdział 8. Zarządzanie płynnością finansową a efektywność przedsiębiorstwa Joanna Wieprow
8.1. Płynność finansowa w przedsiębiorstwie 8.2. Analiza poziomu płynności finansowej 8.3. Kapitał obrotowy 8.4. Zarządzanie zapasami 8.5. Zarządzanie należnościami 8.6. Zarządzanie środkami pieniężnymi 8.7. Krótkoterminowe zarządzanie kapitałem
Rozdział 9. Zarządzanie ryzykiem a efektywność ekonomiczna przedsiębiorstwa Anna Łobos
9.1. Istota ryzyka 9.2. Rodzaje ryzyka 9.3. Zarządzanie ryzykiem 9.4. Identyfikacja ryzyka 9.5. Miary ryzyka
Rozdział 10. Efektywność działalności badawczo-rozwojowej i innowacyjnej w przedsiębiorstwie Anna Łobos
10.1. Działalność B+R, czyli jak przejść od teorii do praktyki 10.2. Zarządzanie działalnością badawczo-rozwojową i innowacyjną
Bibliografia Spis rysunków i tabel O Autorach
dr hab. Adam Samborski, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach: W książce podjęto problem efektywności przedsiębiorstwa – jego być albo nie być na rynku. Kwestie te stanowią przedmiot debaty, której początków należałoby upatrywać w wielkich rewolucjach przemysłowych. Kształt naukowy debacie o efektywności nadał jednak wiek XX. Początkowo koncentrowała się ona na efektywności finansowej przedsiębiorstwa – wąsko rozumianej. Współcześnie dyskusja naukowa nad problemem efektywności ewoluuje w kierunku holistycznego jej postrzegania. W takim też nurcie powstała książka pt. „Podstawy kształtowania efektywności przedsiębiorstw”, wypełniając lukę na polskim rynku wydawniczym. Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu efektywności działalności przedsiębiorstwa. Poruszone zostały bowiem wszystkie kluczowe obszary jego funkcjonowania. Książkę warto polecić zarówno praktykom gospodarczym, jak i studentom studiów ekonomicznych.
Krzysztof Łobos redakcja naukowa
dr hab., profesor Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, pracownik uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a następnie Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu i we Wrocławiu, w latach 2013-2016 prorektor WSB we Wrocławiu. Konsultant w zakresie doradztwa biznesowego dla przedsiębiorstw. Autor publikacji książkowych i artykułów naukowych z zakresu efektywności ekonomicznej, współczesnych metod zarządzania, uwarunkowań rozwoju i wzrostu małych oraz średnich przedsiębiorstw. Członek Polskiego Towarzystwa Statystycznego.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł