• Organizacja wirtualna. Teoria i praktyka

Organizacja wirtualna. Teoria i praktyka

  • Autor: Marta Najda-Janoszka
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-177-4
  • Data wydania: 2010
  • Liczba stron/format: 216/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 42,00 zł

    21,00 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,00 zł
  • 50% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Dynamiczny rozwój przedsiębiorstw w coraz mniejszym stopniu łączy się z inwestycjami w aktywa trwałe firmy. Powstają nowe koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem i przedsięwzięciami, a wśród nich organizacja wirtualna. W książce wirtualizacja jest traktowana jako proces dynamicznej rekonfiguracji przedsiębiorstwa realizowany w przestrzeni definiowanej przez trzy podstawowe wymiary: interakcji z klientami, konfiguracji aktywów oraz wiedzy. Odpowiedni poziom wirtualizacji organizacji – specyficzne rozwiązanie organizacyjne kształtujące się jako efekt procesu wirtualizacji – jest uzależniony od stopnia wykorzystania technologii informacyjnej oraz poziomu zaufania pomiędzy uczestnikami sieci.

Poza rdzeniem koncepcji omówiono m.in. obszary ryzyka organizacji wirtualnej, wpływ procesu wirtualizacji na konkurencyjność przedsiębiorstw, ich potencjał zasobowo-kompetencyjny, elastyczność funkcjonowania, a także uwarunkowania efektywności procesu wirtualizacji. Kompleksowe podejście umożliwia wykorzystanie zawartych w książce treści do analizy procesów wirtualizacji w przedsiębiorstwach małych, średnich oraz dużych, reprezentujących branże zarówno wysokich, jak i niskich technologii.

Autor książki

Marta Najda-Janoszka

dr hab., Instytut Przedsiębiorczości Uniwersytetu Jagiellońskiego

Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Ewolucja form organizacji systemu zarządzania przedsiębiorstwa

1.1. Obraz przedsiębiorstwa we współczesnej teorii ekonomii
1.2. Przedsiębiorstwo jako system otwarty
1.3. Sieciowe formy organizacji systemu zarządzania
1.4. Organizacja wirtualna pośród nowoczesnych koncepcji zarządzania

Rozdział 2. Model organizacji wirtualnej

2.1. Nurty badawcze organizacji wirtualnej
2.2. Parametry modelu organizacji wirtualnej
2.3. Obszary ryzyka wirtualizacji organizacji przedsiębiorstwa

Rozdział 3. Analiza wpływu wirtualizacji organizacji małego przedsiębiorstwa na jego konkurencyjność – koncepcja badań empirycznych

3.1. Kryteria oceny konkurencyjności małego przedsiębiorstwa
3.2. Metodyka i techniki badawcze
3.3. Dobór i charakterystyka próby badawczej

Rozdział 4. Wirtualizacja organizacji systemu zarządzania przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych

4.1. Definicja poziomu wirtualizacji organizacji badanych przedsiębiorstw
4.2. Ocena poziomu konkurencyjności badanych przedsiębiorstw
4.3. Weryfikacja wpływu procesu wirtualizacji na poziom konkurencyjności badanych przedsiębiorstw
4.4. Znaczenie zaufania i technologii informacyjnej w procesie wirtualizacji przedsiębiorstw
4.5. Analiza i synteza wirtualizacji organizacji systemu zarządzania badanych przedsiębiorstw
4.6. Studium przypadku – Harting KGaA

Rozdział 5. Kierunki zastosowania organizacji wirtualnej we wzroście konkurencyjności małego przedsiębiorstwa w Polsce

5.1. Wpływ wirtualizacji na potencjał zasobowo-kompetencyjny przedsiębiorstwa
5.2. Wpływ wirtualizacji na elastyczność funkcjonowania przedsiębiorstwa
5.3. Uwarunkowania efektywności procesu wirtualizacji

Zakończenie

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel

Napisz opinię

Uwaga: Proszę nie używać znaków HTML!
    Zły           Dobry

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł