Organizacja wirtualna. Teoria i praktyka
- Autor: Marta Najda-Janoszka
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7641-177-4
- Data wydania: 2010
- Liczba stron/format: 216/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
42,00 zł
21,00 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,00 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
50% taniej
Dynamiczny rozwój przedsiębiorstw w coraz mniejszym stopniu łączy się z inwestycjami w aktywa trwałe firmy. Powstają nowe koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem i przedsięwzięciami, a wśród nich organizacja wirtualna. W książce wirtualizacja jest traktowana jako proces dynamicznej rekonfiguracji przedsiębiorstwa realizowany w przestrzeni definiowanej przez trzy podstawowe wymiary: interakcji z klientami, konfiguracji aktywów oraz wiedzy. Odpowiedni poziom wirtualizacji organizacji – specyficzne rozwiązanie organizacyjne kształtujące się jako efekt procesu wirtualizacji – jest uzależniony od stopnia wykorzystania technologii informacyjnej oraz poziomu zaufania pomiędzy uczestnikami sieci.
Poza rdzeniem koncepcji omówiono m.in. obszary ryzyka organizacji wirtualnej, wpływ procesu wirtualizacji na konkurencyjność przedsiębiorstw, ich potencjał zasobowo-kompetencyjny, elastyczność funkcjonowania, a także uwarunkowania efektywności procesu wirtualizacji. Kompleksowe podejście umożliwia wykorzystanie zawartych w książce treści do analizy procesów wirtualizacji w przedsiębiorstwach małych, średnich oraz dużych, reprezentujących branże zarówno wysokich, jak i niskich technologii.
Autor książki
Marta Najda-JanoszkaSpis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Ewolucja form organizacji systemu zarządzania przedsiębiorstwa
1.1. Obraz przedsiębiorstwa we współczesnej teorii ekonomii
1.2. Przedsiębiorstwo jako system otwarty
1.3. Sieciowe formy organizacji systemu zarządzania
1.4. Organizacja wirtualna pośród nowoczesnych koncepcji zarządzania
Rozdział 2. Model organizacji wirtualnej
2.1. Nurty badawcze organizacji wirtualnej
2.2. Parametry modelu organizacji wirtualnej
2.3. Obszary ryzyka wirtualizacji organizacji przedsiębiorstwa
Rozdział 3. Analiza wpływu wirtualizacji organizacji małego przedsiębiorstwa na jego konkurencyjność – koncepcja badań empirycznych
3.1. Kryteria oceny konkurencyjności małego przedsiębiorstwa
3.2. Metodyka i techniki badawcze
3.3. Dobór i charakterystyka próby badawczej
Rozdział 4. Wirtualizacja organizacji systemu zarządzania przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych
4.1. Definicja poziomu wirtualizacji organizacji badanych przedsiębiorstw
4.2. Ocena poziomu konkurencyjności badanych przedsiębiorstw
4.3. Weryfikacja wpływu procesu wirtualizacji na poziom konkurencyjności badanych przedsiębiorstw
4.4. Znaczenie zaufania i technologii informacyjnej w procesie wirtualizacji przedsiębiorstw
4.5. Analiza i synteza wirtualizacji organizacji systemu zarządzania badanych przedsiębiorstw
4.6. Studium przypadku – Harting KGaA
Rozdział 5. Kierunki zastosowania organizacji wirtualnej we wzroście konkurencyjności małego przedsiębiorstwa w Polsce
5.1. Wpływ wirtualizacji na potencjał zasobowo-kompetencyjny przedsiębiorstwa
5.2. Wpływ wirtualizacji na elastyczność funkcjonowania przedsiębiorstwa
5.3. Uwarunkowania efektywności procesu wirtualizacji
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel