Odporność organizacji. Cyfryzacja, bezpieczeństwo, innowacje
- Autor: Jolanta Tarapata
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8270-094-7
- Data wydania: 2022
- Liczba stron/format: 282/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
65,00 zł
58,50 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,50 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Recenzja
dr hab. Katarzyna Kozioł-Nadolna, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego:
Wybór tematu jest ważny zarówno z punktu widzenia badań naukowych, jak i praktyki gospodarczej. Opiniowana
monografia stanowi więc pozycję pożyteczną, cenną i aktualną. […] Reasumując stwierdzam, iż recenzowana
monografia wnosi nowe wątki i wypełnia lukę badawczą odnośnie badań nad odpornością organizacji.
dr hab. inż. Waldemar Jędrzejczyk, prof. Politechniki Częstochowskiej:
Monografia dotyczy ważnych i aktualnych problemów zarządzania – odporności organizacyjnej, która jest
zdolnością organizacji do absorpcji i adaptacji w zmieniającym się środowisku, która pozwala organizacjom
radzić sobie z różnymi zagrożeniami. Odporność organizacji jest kategorią wielowymiarową, na którą wpływ
ma wiele czynników, zarówno strategicznych, jak i operacyjnych.
Fragment książki
Autor książki
Jolanta TarapataSpis treści:
Wprowadzenie. Kilka słów o „odporności” organizacji we współczesnym świecie
Jolanta Tarapata, Jacek Woźniak
Bibliografia
Rozdział 1. Wyzwania i uwarunkowania cyfryzacji współczesnych organizacji
Jolanta Tarapata, Celina Sołek-Borowska
Wprowadzenie
1.1. Istota gospodarki cyfrowej
1.2. Transformacja cyfrowa i cyfryzacja jako filar gospodarki cyfrowej
1.3. Determinanty rozwoju cyfryzacji procesów biznesowych w świetle budowania przewagi konkurencyjnej organizacji
1.4. Wyzwania cyfryzacji w aspekcie zapewnienia bezpieczeństwa organizacji
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 2. Determinanty bezpieczeństwa organizacji w warunkach gospodarki współdzielenia i cyfryzacji procesów
Jacek Woźniak
Wprowadzenie
2.1. Bezpieczeństwo organizacji w warunkach „cyfrowego świata biznesu”
2.2. Czynniki ryzyka w warunkach gospodarki współdzielenia i cyfryzacji procesów
2.3. Determinanty bezpieczeństwa organizacji – perspektywa badania empirycznego
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 3. Środowisko czwartej rewolucji przemysłowej w aspekcie elastyczności i mobilności współczesnej organizacji
Sebastian Łukasik, Piotr Zaskórski
Wprowadzenie
3.1. Istota czwartej rewolucji przemysłowej
3.2. Chmura obliczeniowa jako medium integracji organizacji rozproszonych
3.3. Systemy Big Data w analizie zachowań potencjalnych klientów
3.4. Internet rzeczy w integracji ludzi i rzeczy
3.5. Sztuczna inteligencja w kreowaniu skutecznego funkcjonowania współczesnej organizacji
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 4. Działalność innowacyjna organizacji w warunkach cyfryzacji świata
Roman Tylżanowski
Wprowadzenie
4.1. Innowacje i ich znaczenie we współczesnej gospodarce
4.2. Innowacje cyfrowe i ich rola w funkcjonowaniu przedsiębiorstw
4.3. Przykłady innowacyjnych działań przedsiębiorstw w obszarze cyfryzacji
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 5. Cyfryzacja organizacji a wyzwania zarządzania finansami
Kamil Gemra
Wprowadzenie
5.1. Zarządzanie strukturą kapitału
5.2. Determinanty struktury kapitału w badaniach naukowych
5.3. Branża a struktura kapitału
5.4. Specyfika zarządzania strukturą kapitału w zależności od typu przedsiębiorstwa
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 6. Współczesne koncepcje zarządzania kosztami a bezpieczeństwo finansowe przedsiębiorstw
Monika Szczerbak, Agnieszka Wikarczyk
Wprowadzenie
6.1. Zarządzanie kosztami – istota, cel, definicje
6.2. Rachunek kosztów a zarządzanie kosztami
6.3. Rachunek kosztów działań – zastosowanie i etapy
6.4. Rachunek kosztów docelowych
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 7. Narzędzia zarządzania bezpieczeństwem finansowym przedsiębiorstwa: rachunek kosztów klienta
Agnieszka Wikarczyk, Monika Szczerbak
Wprowadzenie
7.1. Koszty a rachunek kosztów klienta – pojęcie i rola
7.2. Rachunek kosztów klienta – etapy wdrażania, klasyfikacja kosztów i podejście modelowe
7.3. Rachunek kosztów klienta – przykład praktycznego zastosowania wielopoziomowego i wieloblokowego rachunku kosztów
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 8. Kształtowanie przewagi konkurencyjnej banków w warunkach cyfryzacji usług finansowych
Stanisław Kasiewicz, Jacek Woźniak
Wprowadzenie
8.1. Charakterystyka konkurencji cyfrowej w sektorze bankowym
8.2. Dojrzałość cyfrowej transformacji banków
8.3. Aktualne problemy polskich banków
8.4. Kształtowanie przewagi konkurencyjnej banków w Polsce – perspektywa badania empirycznego
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 9. Cyfryzacja pracy zespołów rozwiązujących problemy kreatywnie
Katarzyna Gurmińska
Wprowadzenie
9.1. Zespoły pracujące online – perspektywa teoretyczna
9.2. Analiza pracy zespołów rozwiązujących problemy kreatywnie
9.3. Perspektywa uczestników
9.4. Wnioski i dyskusja
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 10. Zespoły oparte na kooperacji ludzi i inteligentnych maszyn: newralgiczne obszary pracy zespołowej
Magdalena Morze
Wprowadzenie
10.1. Human Robot Interaction (HRI)
10.2. Obszary istotne w HRI
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 11. Bezpieczeństwo cyberprzestrzeni jako determinanta sprawności zarządzania w sytuacjach kryzysowych
Marcin Dąbrowski, Piotr Zaskórski
Wprowadzenie
11.1. Identyfikacja zagrożeń i sytuacji kryzysowych w państwie
11.2. Źródła ryzyka utraty informacyjnej ciągłości działania we współczesnej organizacji w warunkach zagrożeń
11.3. Ewaluacja i ocena zagrożeń według wybranych kategorii
11.4. Zapewnienie bezpieczeństwa informacyjnego w cyberprzestrzeni w aspekcie wpływu na sprawność procesów zarządzania
11.5. Ewolucja zagrożeń i kierunki rozwoju metod i technik cyberbezpieczeństwa
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 12. Realizacja celów biznesowych i poczucie bezpieczeństwa organizacji w aspekcie cyberbezpieczeństwa
Grzegorz Mąkosa
Wprowadzenie
12.1. Metoda badawcza
12.2. Charakterystyka firm pod względem wdrożonych rozwiązań informatyzacji i cyberbezpieczeństwa
12.3. Realizacja celów biznesowych i poczucie bezpieczeństwa a wdrożone rozwiązania informatyzacji i cyberbezpieczeństwa
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 13. Zarządzanie cyberbezpieczeństwem w przedsiębiorstwach branży logistycznej
Joanna Antczak
Wprowadzenie
13.1. Charakterystyka branży TSL
13.2. Podejście do definiowania cyberbezpieczeństwa
13.3. Cyberbezpieczeństwo w przedsiębiorstwach z branży logistycznej
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 14. Czynniki zaufania do chatbotów w komunikacji organizacji z klientem
Aleksandra Popiel
Wprowadzenie
14.1. Zaufanie do chatbotów stosowanych w komunikacji z klientem
14.2. Czynniki zaufania do chatbotów w świetle badań literaturowych
14.3. Dyskusja
Podsumowanie
Bibliografia
Wykaz rysunków
Wykaz tabel