Nowe koncepcje zarządzania ludźmi
- Autor: Joanna M. Moczydłowska
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7930-506-3
- Data wydania: 2014
- Liczba stron/format: 182/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
42,00 zł
37,80 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,80 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Bardzo dynamiczne, skokowe zmiany zachodzące w świecie współczesnych organizacji powodują, że przedstawiciele nauk o zarządzaniu, a także praktycy biznesu poszukują nowych rozwiązań wspierających efektywność organizacyjną. Rosnąca konkurencja, niepewność, kolejne fale kryzysu gospodarczego oraz niespotykany w historii świata przyrost wiedzy i rozwój nowych technologii – to tylko przykłady czynników wyjaśniających wzmożone zainteresowanie rozwojem nauki zarządzania i profesjonalizacją praktyki zarządzania. Skutkuje ono próbą konstruowania wciąż nowych koncepcji zarządzania, które będą w sposób rzetelny i trafny opisywały rzeczywistość organizacyjną.
W prezentowanej publikacji Autorzy omówili koncepcje zarządzania, które powstały w ostatnich latach (na przykład koncepcja pozytywnej organizacji) lub w sposób istotny uległy modyfikacji (jak koncepcja zarządzania talentami).
Książka adresowana jest nie tylko do środowiska nauki czy do studentów kierunków społecznych, ale przede wszystkim do praktyków zarządzania. Prezentowane koncepcje mogą być wartościowym źródłem inspiracji do tworzenia organizacji jako miejsca pracy „z wyboru” dla najbardziej wartościowych, bo zaangażowanych, utalentowanych i lojalnych pracowników.
Recenzja
» Piotr Karaś, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów: problemy, innowacje, projekty nr 3/2015 »
prof. zw. dr hab. Zbigniew Ścibiorek:
Książka skutecznie porządkuje i uzupełnia wiedzę w obszarach, które do tej pory były stosunkowo rzadko poruszane w literaturze z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Pozycja ta wypełnia tym samym swoistą lukę w publikacjach książkowych z opisywanej tematyki. Pomimo swojego teoretycznego charakteru, opracowanie może z powodzeniem służyć wielu przedsiębiorcom, decydentom i menedżerom, którzy pragną zarządzać swoją kadrą w sposób nowoczesny, a jednocześnie uwzględniający aktualne trendy, uwarunkowania i zagrożenia wynikające ze zmian zachodzących w otoczeniu.
dr hab. Barbara Mazur, prof. Politechniki Białostockiej:
Publikacja J.M. Moczydłowskiej i K. Kowalewskiego jest kompendium wiedzy na temat nowoczesnych, niekiedy wręcz innowacyjnych koncepcji zarządzania. Koncepcje w nich prezentowane nie doczekały się dotychczas zbiorczego opracowania. W tym sensie praca ma charakter pionierski. Rekomenduję ją jako pracę bezwzględnie zasługującą na wydanie zarówno ze względu na jej walory nowatorskie, erudycyjne, teoretyczno-treściowe jak też ze względu na przydatność do celów dydaktycznych w szkole wyższej.
Autor książki
Joanna M. MoczydłowskaSpis treści:
Wstęp
1. Koncepcja kapitału ludzkiego. Od zarządzania personelem do zarządzania kapitałem ludzkim
1.1. Prekursorzy koncepcji zarządzania ludźmi
1.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi
1.3. Model kapitału ludzkiego
2. Zarządzanie talentami
2.1. Talent – dylematy definicyjne
2.2. Istota i cele zarządzania talentami
2.3. Implementacja koncepcji zarządzania talentami w praktyce
2.4. Zintegrowany model zarządzania talentami
2.5. Zarządzanie talentami – potencjalne trudności i bariery
3. Positive Organizational Scholarship. Zarządzanie ludźmi w pozytywnej organizacji
3.1. Psychologia pozytywna źródłem Positive Organizational Scholarship
3.2. Rodowód Positive Organizational Scholarship w naukach ekonomicznych
3.3. Specyfika koncepcji Positive Organizational Scholarship na tle innych subdyscyplin w naukach o zarządzaniu
3.4. Perspektywy wykorzystania teorii Positive Organizational Scholarship w praktyce zarządzania
4. Koncepcja empowermentu
4.1. Partycypacja w zarządzaniu jako źródło empowermentu
4.2. Empowerment – istota i cele
4.3. Kultura zaufania jako podstawa empowermentu
4.4. Wdrażanie empowermentu – potencjalne ograniczenia i bariery
5. Koncepcja zaangażowania. Zarządzanie przez zaangażowanie
5.1. Zaangażowanie – aspekty psychologiczne i organizacyjne
5.2. Zarządzanie przez zaangażowanie
5.3. Zarządzanie przez zaangażowanie a energia organizacyjna
5.4. Mierniki zaangażowania
6. Zarządzanie różnorodnością kulturową
6.1. Różnorodność kulturowa w organizacjach
6.2. Pojęcie i rozwój idei zarządzania różnorodnością kulturową
6.3. Korzyści skutecznego zarządzania różnorodnością kulturową
6.4. Niebezpieczeństwa wynikające z różnorodności kulturowej kadry
6.5. Implementacja zarządzania różnorodnością kulturową w organizacjach
7. Zarządzanie wiekiem
7.1. Zarządzanie wiekiem na tle koncepcji zarządzania różnorodnością
7.2. Obszary i narzędzia zarządzania wiekiem
7.3. Potencjalne korzyści i trudności zarządzania wiekiem w organizacjach
8. Coaching, mentoring, tutoring – nowe metody doskonalenia kapitału ludzkiego
8.1. Coaching jako partnerska forma doskonalenia kadr
8.2. Mentoring – proces wszechstronnego rozwoju zawodowego i osobistego
8.3. Tutoring jako metoda doskonalenia liderów
8.4. W drodze do doskonałości kapitału ludzkiego
Bibliografia