• Nauka o kreowaniu wiedzy. Podręcznik kreatywnego naukowca i menedżera

Nauka o kreowaniu wiedzy. Podręcznik kreatywnego naukowca i menedżera

  • Autor: Bazyli Poskrobko
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-465-9
  • Data wydania: 2017
  • Liczba stron/format: 274/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 59.00 zł

    53.10 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h
  • Cena netto: 50.57 zł

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Opracowanie jest swego rodzaju instrukcją pobudzania kreatywności umysłu człowieka. Czytelnik pozna zasady funkcjonowania umysłu jako kreatora nowej wiedzy, rolę intuicyjnych „podpowiedzi” oraz ograniczeń spowodowanych przez modele myślowe, które zakorzeniają się w ludzkim umyśle poprzez wychowanie i edukację. Nie mniej ważne jest poznanie uwarunkowań procesu twórczego, tkwiących wewnątrz człowieka i znajdujących się w jego otoczeniu. W pracy poświęcono wiele miejsca omówieniu uwarunkowań osobowościowo-emocjonalnych, organizacyjno-metodycznych oraz kulturowych, edukacyjnych i instytucjonalnych. Rozważania teoretyczno-informacyjne uzupełniono przykładami z życia, zaczerpniętymi z literatury oraz własnych doświadczeń i obserwacji autora.

Książka jest adresowana głównie do studentów studiów doktoranckich, studentów studiów II stopnia kierunków ekonomicznych, pracowników naukowych i naukowo-dydaktycznych oraz menedżerów tak zwanych organizacji inteligentnych, organizacji uczących się, a także jednostek organizacyjnych, które w szerszym zakresie wykorzystują lub zamierzają wykorzystać wiedzę pracowników do utrzymania lub zdobycia konkurencyjnej pozycji na rynku. Pozycja ta powinna wejść do zestawu obowiązkowej literatury z przedmiotów Zarządzanie wiedzą i Metodologia pracy twórczej.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Umysł jako kreator wiedzy

1.1. Model umysłu w systemie kreowania wiedzy
1.2. Modele myślowe i bariery psychiczne w kreowaniu wiedzy
1.3. Intuicja jako skarbnica nowej wiedzy

Rozdział 2. Podstawy nauki o wiedzy

2.1. Pojęcie i klasyfikacja wiedzy
2.2. Konwersja wiedzy
2.3. Rozwijanie wiedzy
2.4. Cechy wiedzy

Rozdział 3. Wybrane problemy twórczości i kreatywności

3.1. Twórczość i proces twórczy
3.2. Napięcie twórcze i stres w procesie twórczym
3.2.1. Napięcie twórcze
3.2.2. Stres w procesie twórczym
3.3. Rozumienie pojęcia kreatywność
3.4. Zasady twórczego myślenia i rozwijania kreatywności
3.5. Wybrane zasady twórczości naukowej

Rozdział 4. Osobowościowo-emocjonalne uwarunkowania procesu kreowania wiedzy

4.1. Osobowość i temperament a proces kreowania wiedzy
4.2. Wpływ inteligencji i emocji na proces kreowania wiedzy
4.2.1. Inteligencja – pojęcie i rodzaje
4.2.2. Emocje
4.3. Wpływ poczucia szczęścia na proces kreowania wiedzy
4.4. Mistrzostwo osobiste

Rozdział 5. Organizacyjno-metodologiczne uwarunkowania procesu twórczego

5.1. Myślenie systemowe
5.2. Budowanie wizji
5.3. Praca twórcza w zespole
5.3.1. Pojęcie zespołu twórczego i jego tworzenie
5.3.2. Specyfika komunikacji w  zespole
5.3.3. Lider zespołu

Rozdział 6. Zewnętrzne uwarunkowania funkcjonowania procesu twórczego – wybrane aspekty

6.1. Uwarunkowania kulturowe
6.1.1. Pojęcie kultury i wartości
6.1.2. Kultura cywilizacji
6.1.3. Kultura narodowa i regionalna
6.1.4. Kultura organizacyjna i kultura zarządzania
6.2. System edukacji społeczeństwa
6.3. Oddziaływanie otoczenia

Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków i tabel
indeks nazwisk
indeks pojęć

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane