• Modele biznesowe w działalności MMSP. Otwarcie i rozwój przedsiębiorstwa. Studia przypadków

Modele biznesowe w działalności MMSP. Otwarcie i rozwój przedsiębiorstwa. Studia przypadków

  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-059-0
  • Data wydania: 2016
  • Liczba stron/format: 224/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 45.00 zł

    40.50 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość na magazynie

W książce poruszona została problematyka tworzenia i rozwoju modeli biznesowych w podmiotach z sektora mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Autorka, posługując się licznymi studiami przypadków z własnej praktyki doradczej, analizuje czynniki i uwarunkowania tworzenia przez przedsiębiorców modeli biznesowych na moment  otwarcia działalności gospodarczej, a następnie ich modyfikacje wraz z rozwojem przedsiębiorstwa. W książce umiejętnie połączono wiedzę dotyczącą modeli biznesowych z praktycznymi przykładami ich funkcjonowania w rzeczywistości gospodarczej.

Książka przeznaczona jest dla przedsiębiorców oraz osób zakładających działalność gospodarczą. Może być także cennym źródłem wiedzy i przykładów dla studentów kierunków ekonomicznych.

Spis treści:

Wstęp

ROZDZIAŁ 1. Istota i uwarunkowania prowadzenia działalności gospodarczej

1.1. Przedsiębiorczość, przedsiębiorca i przedsiębiorstwo
1.1.1. Przedsiębiorczość jako postawa i jako proces
1.1.2. Typy przedsiębiorczości
1.2. Formalnoprawne i organizacyjne aspekty podejmowania działalności gospodarczej  
1.2.1. Elementy koncepcji prowadzenia działalności gospodarczej
1.2.2. Procedura rejestracji i wybór formy opodatkowania
1.2.3. Forma organizacyjno-prawna
1.3. Cele działania współczesnego przedsiębiorstwa  
1.3.1. Przesłanki podejmowania działalności gospodarczej  
1.3.2. Model ekonomiczny małego przedsiębiorstwa
1.4. Kategorie zasobów w działalności przedsiębiorstwa
1.4.1. Zasoby materialne – baza rzeczowa dla prowadzenia działalności
1.4.2. Znaczenie zasobów niematerialnych dla sukcesu przedsiębiorstwa
1.5. Uwarunkowania biznesu związane z lokalizacją
1.6. Społeczna odpowiedzialność biznesu
1.6.1. Etyka w biznesie
1.6.2. Grupy interesariuszy przedsiębiorstwa

ROZDZIAŁ 2. Czynniki warunkujące model biznesowy

2.1. Pojęcie i istota modelu biznesowego
2.1.1. Elementy modelu biznesowego
2.1.2. Typy modeli biznesowych
2.2. Model procesowy czy projektowy?  
2.3. Powiązania z dostawcami i odbiorcami
2.4. Uwarunkowania strategiczne w kształtowaniu modelu biznesowego  
2.4.1. Makrootoczenie i jego oddziaływanie na warunki funkcjonowania przedsiębiorstwa  
2.4.2. Otoczenie konkurencyjne i czynniki przewagi konkurencyjnej
2.4.3. Analiza zasobów i decyzje inwestycyjne
2.4.4. Rola innowacji w rozwoju przedsiębiorstwa
2.5. „Wąskie gardło” jako przyczyna  restrukturyzacji przedsiębiorstwa
2.5.1. Bariery organizacyjne funkcjonowania biznesu
2.5.2. Bariery techniczne rozwoju przedsiębiorstwa
2.6. Granice wzrostu przedsiębiorstwa. Konieczność przeformułowania modelu biznesowego
2.6.1. Cykl życia przedsiębiorstwa
2.6.2. Identyfikacja szans rozwoju

ROZDZIAŁ 3. Kształtowanie modeli biznesowych

3.1. Konstruowanie modelu biznesowego
3.1.1. Etapy budowy modelu biznesowego
3.1.2. Teoria a praktyka kształtowania modelu biznesowego
3.2. Istotne sfery zarządzania w kształtowaniu  modelu biznesowego  
3.2.1. Zarządzanie finansami i wartością przedsiębiorstwa
3.2.2. Zarządzanie kapitałem społecznym
3.2.3. Zarządzanie wiedzą  
3.2.4. Zarządzanie jakością i ochroną środowiska
3.2.5. Zarządzanie ryzykiem
3.3. Model biznesowy w zarządzaniu bezpieczeństwem finansowym podmiotu
3.4. Koncepcje rozwoju biznesu
3.4.1. Wykorzystanie szans rynkowych  
3.4.2. Rozwój kluczowych kompetencji
3.4.3. Kryzys jako przesłanka zmian modelu biznesowego

Zakończenie

Bibliografia

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane