Modele biznesowe w działalności MMSP. Otwarcie i rozwój przedsiębiorstwa. Studia przypadków
- Autor: Teresa Szot-Gabryś
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-059-0
- Data wydania: 2016
- Liczba stron/format: 224/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
45.00 zł
40.50 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40.50 zł
10% taniej
W książce poruszona została problematyka tworzenia i rozwoju modeli biznesowych w podmiotach z sektora mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Autorka, posługując się licznymi studiami przypadków z własnej praktyki doradczej, analizuje czynniki i uwarunkowania tworzenia przez przedsiębiorców modeli biznesowych na moment otwarcia działalności gospodarczej, a następnie ich modyfikacje wraz z rozwojem przedsiębiorstwa. W książce umiejętnie połączono wiedzę dotyczącą modeli biznesowych z praktycznymi przykładami ich funkcjonowania w rzeczywistości gospodarczej.
Książka przeznaczona jest dla przedsiębiorców oraz osób zakładających działalność gospodarczą. Może być także cennym źródłem wiedzy i przykładów dla studentów kierunków ekonomicznych.
Spis treści:
Wstęp
ROZDZIAŁ 1. Istota i uwarunkowania prowadzenia działalności gospodarczej
1.1. Przedsiębiorczość, przedsiębiorca i przedsiębiorstwo
1.1.1. Przedsiębiorczość jako postawa i jako proces
1.1.2. Typy przedsiębiorczości
1.2. Formalnoprawne i organizacyjne aspekty podejmowania działalności gospodarczej
1.2.1. Elementy koncepcji prowadzenia działalności gospodarczej
1.2.2. Procedura rejestracji i wybór formy opodatkowania
1.2.3. Forma organizacyjno-prawna
1.3. Cele działania współczesnego przedsiębiorstwa
1.3.1. Przesłanki podejmowania działalności gospodarczej
1.3.2. Model ekonomiczny małego przedsiębiorstwa
1.4. Kategorie zasobów w działalności przedsiębiorstwa
1.4.1. Zasoby materialne – baza rzeczowa dla prowadzenia działalności
1.4.2. Znaczenie zasobów niematerialnych dla sukcesu przedsiębiorstwa
1.5. Uwarunkowania biznesu związane z lokalizacją
1.6. Społeczna odpowiedzialność biznesu
1.6.1. Etyka w biznesie
1.6.2. Grupy interesariuszy przedsiębiorstwa
ROZDZIAŁ 2. Czynniki warunkujące model biznesowy
2.1. Pojęcie i istota modelu biznesowego
2.1.1. Elementy modelu biznesowego
2.1.2. Typy modeli biznesowych
2.2. Model procesowy czy projektowy?
2.3. Powiązania z dostawcami i odbiorcami
2.4. Uwarunkowania strategiczne w kształtowaniu modelu biznesowego
2.4.1. Makrootoczenie i jego oddziaływanie na warunki funkcjonowania przedsiębiorstwa
2.4.2. Otoczenie konkurencyjne i czynniki przewagi konkurencyjnej
2.4.3. Analiza zasobów i decyzje inwestycyjne
2.4.4. Rola innowacji w rozwoju przedsiębiorstwa
2.5. „Wąskie gardło” jako przyczyna restrukturyzacji przedsiębiorstwa
2.5.1. Bariery organizacyjne funkcjonowania biznesu
2.5.2. Bariery techniczne rozwoju przedsiębiorstwa
2.6. Granice wzrostu przedsiębiorstwa. Konieczność przeformułowania modelu biznesowego
2.6.1. Cykl życia przedsiębiorstwa
2.6.2. Identyfikacja szans rozwoju
ROZDZIAŁ 3. Kształtowanie modeli biznesowych
3.1. Konstruowanie modelu biznesowego
3.1.1. Etapy budowy modelu biznesowego
3.1.2. Teoria a praktyka kształtowania modelu biznesowego
3.2. Istotne sfery zarządzania w kształtowaniu modelu biznesowego
3.2.1. Zarządzanie finansami i wartością przedsiębiorstwa
3.2.2. Zarządzanie kapitałem społecznym
3.2.3. Zarządzanie wiedzą
3.2.4. Zarządzanie jakością i ochroną środowiska
3.2.5. Zarządzanie ryzykiem
3.3. Model biznesowy w zarządzaniu bezpieczeństwem finansowym podmiotu
3.4. Koncepcje rozwoju biznesu
3.4.1. Wykorzystanie szans rynkowych
3.4.2. Rozwój kluczowych kompetencji
3.4.3. Kryzys jako przesłanka zmian modelu biznesowego
Zakończenie
Bibliografia
Teresa Szot-Gabryś
doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu ? doktorat obroniony w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Ukończyła również prestiżowe studia menedżerskie Master of Business Administration w EAP Europäische Wirtschaftshochschule w Berlinie (ESCP-EAP Europe). Autorka jest obecnie pracownikiem w Uniwersytecie Przyrodniczo-Humanistycznym w Siedlcach. Ma także wieloletnie doświadczenie w pracy doradczej dla sektora MMSP i jednostek samorządu terytorialnego, między innymi jako konsultant z zakresu tworzenia koncepcji przedsiębiorstwa, pozyskiwania środków pomocowych, jako autorka biznesplanów, analiz ekonomiczno-finansowych, studiów wykonalności projektów infrastrukturalnych i strategii rozwoju lokalnego.
![]() | ![]() | ![]() |