• Model biznesu. Nowe myślenie strategiczne

Model biznesu. Nowe myślenie strategiczne

  • Autor: Małgorzata Duczkowska-Piasecka redakcja, Małgorzata Poniatowska-Jaksch, Katarzyna Duczkowska-Małysz
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-758-5
  • Data wydania: 2012
  • Liczba stron/format: 336/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 58.00 zł

    52.20 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h
  • Cena netto: 49.71 zł

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Książka wprowadza model biznesu jako konstrukcję organizacyjno-zarządczą do podejścia strategicznego w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Nowe podejście strategiczne sugeruje, że model biznesu jest koncepcją pozwalającą na zintegrowany proces zarządzania, uwzględniający decyzje operacyjne i strategiczne w istniejących warunkach turbulencji, rosnącej konkurencji i rozwoju gospodarki sieciowej. Autorki są profesorami, pracownikami naukowymi w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie i od lat zajmują się problematyką rozwoju przedsiębiorstw.

Spis treści:
 
WPROWADZENIE
 
Rozdział 1. PRZESŁANKI NOWEGO MYŚLENIA STRATEGICZNEGO
 
1.1. Rewolucja informatyczna czynnikiem krytycznych zmian w gospodarce
1.2. Przeobrażenia społeczne a biznes i etyka
1.3. Nowy wymiar relacji biznesowych
1.4. Sieci biznesowe jako źródło przewagi konkurencyjnej – wybrane elementy
Bibliografia
 
Rozdział 2. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE WOBEC NOWYCH WYZWAŃ
 
2.1. Tradycyjny model i narzędzia zarządzania strategicznego
2.2. Ewolucja zarządzania strategicznego w kierunku nowych wyzwań
2.3. Nowe spojrzenie na zarządzanie strategiczne
Bibliografia
 
Rozdział 3. PRZEDSIĘBIORSTWO JAKO PODMIOT I JAKO PRZEDMIOT DECYZJI STRATEGICZNYCH
 
3.1. Istota przedsiębiorstwa jako podmiotu decyzyjnego
3.2. Najważniejsze cechy i zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa
3.3. Zarządzający i ich odpowiedzialność za przedsiębiorstwo
3.4. Struktury zarządcze jako przedmiot decyzji w przedsiębiorstwie
Bibliografia
 
Rozdział 4. MODEL BIZNESU – NOWE PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
 
4.1. Istota i składowe tworzące model biznesu
4.2. Nowe koncepcje modelu biznesu
4.3. Model biznesu jako konstrukcja zarządcza i koncepcja zarządzania przedsiębiorstwem
4.4. Innowacje a zmiany modelu biznesu
Bibliografia
 
Rozdział 5. KLIENT JAKO DETERMINANTA ZMIAN STRATEGICZNYCH
 
5.1. Natura klienta
5.2. Nabywcy instytucjonalni i ich podejście do decyzji o zakupach
5.3. Zachowania na rynku konsumentów indywidualnych – finalnych
5.4. Klienci.com
Bibliografia
 
Rozdział 6. WARTOŚĆ DLA KLIENTA W NOWYM MYŚLENIU STRATEGICZNYM
 
6.1. Związek firmy z klientem – wartość dla klienta
6.2. Związek klienta z firmą – wartość dla przedsiębiorstwa
Bibliografia
 
Rozdział 7. PRZEDSIĘBIORSTWO W SIECI – WOBEC WYZWAŃ DLA MODELU BIZNESU
 
7.1. Modele e-biznesu – definicje, cechy
7.2. Środowisko e-biznesu i jego implikacje dla modelu biznesu
7.3. Implementacja nowych technologii – aspekt strategiczny
7.4. Zapewnienie bezpieczeństwa i prywatności
Bibliografia
 
Rozdział 8. SIECIOWE MODELE BIZNESU
 
8.1. Modele biznesu oparte na ogólnodostępnych sieciach
8.2. Modele e-biznesu – wybrane klasyfikacje
8.3. Chmura obliczeniowa – i co dalej?
Bibliografia
 
Rozdział 9. MODEL BIZNESU W OPTYCE ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
 
9.1. Decyzje strategiczne dotyczące modelu biznesu
9.2. Związek modelu biznesu ze strategią przedsiębiorstwa
9.3. Model biznesu a strategie konkurowania
9.4. Zakres i obszary zmian strategicznych w modelu biznesu
Bibliografia
 
ZAKOŃCZENIE
ANEKS

prof. dr hab. Grzegorz Spychalski:

Autorki traktują model biznesu jako konstrukcję organizacyjno-zarządczą obejmującą zarówno procesy decyzyjne w firmach, jak i systemy narzędziowo-operacyjne służące gromadzeniu informacji kierowniczych.(...) Uwzględniły w swej perspektywie wszystkie istotne przesłanki procesów zarządczych, wskazując przede wszystkim na otoczenie globalne, wyzwania konkurencyjne, rozwój zrównoważony, innowacyjność, nową ekonomię oraz teorie zachowań konsumenta. W ten sposób model biznesu staje się fundamentem nowego i nowatorskiego podejścia do zarządzania i organizacji przedsiębiorstwa.(....) Choć praca nie jest oparta na wynikach badań empirycznych, to poprzez nowatorskie ujęcie problematyki i niezwykle szerokie tło literatury światowej stanowi cenny wkład w rozwój dyscypliny nauk o zarządzaniu. Może stanowić źródło wiedzy dla specjalistów, ludzi nauki, studentów i praktyków zarządzania. Pełni też funkcje inspirujące do dalszych innowacyjnych koncepcji rozwoju organizacji biznesowych.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane