Model biznesowy spółdzielni a model biznesowy przedsiębiorstw. O innej formie organizacyjno-prawnej
- Autor: Izabela Konieczna
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7930-742-5
- Data wydania: 2015
- Liczba stron/format: 307/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
60.00 zł
24.00 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24.00 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
60% taniej
Sytuacja panująca w spółdzielczości wymaga poszukiwania i doskonalenia modeli biznesu, które determinują umiejętne dostosowywanie się spółdzielni do wymagań gospodarki rynkowej, zwłaszcza, że wiele spółdzielni musi mobilizować znaczne środki w celu utrzymania konkurencyjności, zachowując jednocześnie swoje charakterystyczne cechy i tożsamość. Podstawowym celem pracy jest identyfikacja składowych elementów konstytuujących modele biznesowe stosowane przez spółdzielnie z różnych branż.
Autorka dokonała analizy istoty koncepcji modelu biznesowego wraz z uporządkowaniem definicji modelu biznesowego,zaprezentowała elementy konstruujące model biznesowy. Sformułowała autorską definicję modelu biznesowego oraz porównała składowe elementy modelu biznesowego spółdzielni i przedsiębiorstw o formie organizacyjno-prawnej innej niż spółdzielnia w ramach różnych branż.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Ujęcie teoretyczne modelu biznesowego
1.1. Przegląd definicji modelu biznesowego
1.2. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw
1.3. Wymiary modelu biznesowego przedsiębiorstw
Rozdział 2. Charakterystyka obiektów badań empirycznych
2.1. Metody badawcze
2.2. Kwestionariusze
2.3. Deskrypcja próby badawczej
Rozdział 3. Analiza porównawcza spółdzielni prowadzących działalność mleczarską z innymi podmiotami prawnymi działającymi na tym obszarze
3.1. Czynniki wpływające na przychody ze sprzedaży
3.2. Wartość dla klienta
3.3. Łańcuch wartości
3.4. Zasoby/kompetencje
3.5. Działania na rzecz właścicieli
Rozdział 4. Analiza porównawcza spółdzielni prowadzących działalność na rynku nieruchomości z innymi podmiotami prawnymi działającymi na tym obszarze
4.1. Czynniki wpływające na przychody ze sprzedaży
4.2. Wartość dla klienta
4.3. Łańcuch wartości
4.4. Zasoby/kompetencje
4.4. Działania na rzecz właścicieli
Zakończenie
Literatura
Spis tabel i rysunków
Załączniki
Załącznik 1
Załącznik 2
Izabela Konieczna
doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, pracownik Zakładu Zarządzania Rozwojem Organizacji i wicedyrektor Instytutu Zarządzania Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Autorka i współautorka publikacji naukowych z zakresu zarządzania spółdzielniami oraz modeli biznesowych opublikowanych w Polsce i za granicą.