Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36.00 zł
10% taniej
Otoczenie przedsiębiorstwa warunkuje jego działalność. Niemniej jednak turbulentny charakter, złożoność, jak i różnorodność natury otoczenia powodować może wrażenie chaosu w obecnych realiach gospodarczych. Tym samym istotnym staje się, by identyfikować zachodzące zmiany, badać ich naturę oraz przewidywać ich kierunek. Pomocna w tym zakresie staje się umiejętna analiza otoczenia bliższego oraz dalszego, badanie rynku, a następnie modelowanie biznesowe. Aspekty te są szczególnie istotne w kontekście złożonego i ryzykownego procesu wdrażania w przedsiębiorstwach innowacji, jak i w zastosowaniu koncepcji zarządzania designem. Książka prezentuje podejście do modelowania biznesowego poprzez zagadnienia związane z modą, trendami, które mogą stanowić istotne wyzwania dla przedsiębiorstw, a w konsekwencji decydować o sukcesie lub porażce rynkowej. Modzie i trendom nie należy się poddawać. W celu skutecznego zarządzania nimi pomocne mogą być modele biznesowe, które pozwalają na tworzenie rzeczywistości gospodarczej, a nie jedynie bycie jej biernym odbiorcą. Co więcej, czynna analiza trendów, prowadzenie badań dotyczących otoczenia przedsiębiorstwa oraz zastosowanie designu jako elementu strategicznego w przedsiębiorstwie istotnie wspomóc może podmioty w walce o silną pozycję konkurencyjną na rynku.
Spis treści: Wprowadzenie Monika Spychalska-Wojtkiewicz, Monika Tomczyk
Rozdział 1. Znaczenie mody i trendów w gospodarce Monika Spychalska-Wojtkiewicz 1.1. Rola otoczenia przedsiębiorstwa w ujęciu mikro- i makroekonomicznym 1.2. Moda i trendy jako zjawisko konsumenckie 1.3. Koncepcje analizy otoczenia w kontekście identyfikacji mody i trendów
Rozdział 2. Badania i analiza rynku w przedsiębiorstwie Monika Spychalska-Wojtkiewicz
2.1. Koncepcje badania rynku w przedsiębiorstwie 2.2. Kategorie badań oraz etapy procesu badawczego 2.3. Założenia koncepcji badań ilościowych i jakościowych 2.4. Trendy w badaniach rynku
Rozdział 3. Modelowanie biznesowe Monika Tomczyk
3.1. Koncepcja modelowania biznesowego 3.2. Narzędzie modelowania biznesowego 3.3. Rodzaje modeli biznesowych 3.4. Radykalne zmiany w modelach biznesowych
Rozdział 4. Wdrażanie innowacji przez przedsiębiorstwa zorientowane modelowo Monika Spychalska-Wojtkiewicz
4.1. Modele wdrażania innowacji 4.2. Koncepcje dyfuzji innowacji 4.2. Wdrażanie innowacji nietechnologicznych w przedsiębiorstwach
Rozdział 5. Design w przedsiębiorstwie, moda czy sposób na zarządzacie produktem? Monika Tomczyk
5.1. Ekonomia designu 5.2. Design thinking 5.3. Design jako element zarządzania strategicznego 5.4. Dobre praktyki wykorzystania designu w budowaniu przewagi rynkowej
Zakończenie Monika Spychalska-Wojtkiewicz, Monika Tomczyk
Bibliografia
prof. zw. dr. hab. Władysław Janasz, Uniwersytet Szczeciński: Książka Moda i modele. Analiza trendów oraz modelowanie biznesowe w przedsiębiorstwie jest pozycją wartościową, ujmującą problem z szerokiej perspektywy wraz z uwzględnieniem szeregu istotnych aspektów: badawczych, zarządczych i strategicznych. Niniejsza monografia stanowi kompendium wiedzy z zakresu analizy otoczenia oraz stosownego do niej modelowania biznesowego, poruszone zostały bowiem kluczowe zagadnienia dla tego istotnego tematu.
Monika Spychalska-Wojtkiewicz
Monika Tomczyk
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł