Kształtowanie modeli biznesu w procesie kreacji wartości przedsiębiorstw
- Autor: Marek Jabłoński
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7641-850-6
- Data wydania: 2013
- Liczba stron/format: 440/B5
- Oprawa: twarda
Cena detaliczna
-
95.00 zł
85.50 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 85.50 zł
10% taniej
Głównym celem książki jest dokonanie oceny kształtowania modeli biznesu przedsiębiorstw sprzyjających kreacji ich wartości. Szeroko zakrojone badania i analizy autora obejmowały spółki notowane na alternatywnym systemie obrotu papierami wartościowymi NewConnect, prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie SA. Rozważania autora skoncentrowane są na projektowaniu modeli biznesu, ich innowacyjności, strategii wzrostu wartości przedsiębiorstw i zarządzaniu wynikami.
dr hab. Dariusz Zarzecki, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego:
(…) Praca jest obszernym i interesującym dziełem z obszaru zarządzania i zarządzania wartością. Walorem opracowania jest kompleksowa i krytyczno-wartościująca analiza przydatności różnych koncepcji kształtowania modeli biznesu i powiązania struktury modeli z procesami kreowania wartości. Autor zaproponował własną metodę oceny kształtowania modeli biznesu polskich przedsiębiorstw sprzyjających kreacji ich wartości. Przeprowadził także bardzo głębokie studia literaturowe. Zasadniczo doceniam skalę i zakres przeprowadzonych studiów literaturowych i badań. Świadczy to o dużej, interdyscyplinarnej wiedzy Autora, a także pasji i dociekliwości naukowej (…).
dr hab. Andrzej Herman, prof. nadzw. Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie:
(…) Autor proponowanej książki podjął w niej bardzo ważną - nie tylko z punktu widzenia teoretycznego, ale też i praktycznego – tematykę. Pojęcie modelu biznesowego zyskuje bowiem coraz szybciej na znaczeniu i popularności. Wprowadzanie do praktyki gospodarczej nowych modeli biznesowych może szybko i skutecznie kreować istotne przewagi konkurencyjne na rynku i przekładać się na znaczące wzrosty wartości przedsiębiorstwa (…). (…) W kontekście teorii modeli biznesowych szeroko porusza problematykę wykorzystania kapitału finansowego i intelektualnego, korzyści wynikających z wprowadzania innowacji, a także rolę efektów sieciowych w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa oraz umiejętnego zarządzania jego wynikami. Jest to podejście ambitne, którego celem jest dążenie do ujęcia tych zagadnień kompleksowo (…). (…) Książka może stać się na rynku polskich wydawnictw ekonomicznych ważnym wydarzeniem.
Marek Jabłoński
doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauki o zarządzaniu. Dyrektor Centrum Badań i Innowacji Biznesu Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Prezes Zarządu uznanej na rynku firmy doradczej OTTIMA plus Sp. z o.o. z siedzibą w Dąbrowie Górniczej. Wiceprezes Zarządu jednostki certyfikującej Europejskie Forum Odpowiedzialności Ekologicznej CERT Sp. z o.o. w Katowicach. Wieloletni doradca polskich i zagranicznych przedsiębiorstw w zakresie nowoczesnych metod i technik zarządzania strategicznego i zarządzania finansami, w tym Strategicznej Karty Wyników (Balanced Scorecard) oraz zarządzania wartością przedsiębiorstw (Value Based Management). Zainteresowania naukowe autora skoncentrowane są na zagadnieniach projektowania nowoczesnych systemów zarządzania wynikami (Strategic Performance Management) zorientowanych na wzrost wartości przedsiębiorstw służących doskonaleniu skuteczności i efektywności stosowanych modeli biznesowych.