Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Książka opisuje zjawisko kryzysu przedsiębiorstwa od strony przywództwa. Kryzys przedsiębiorstwa jest rozumiany jako narastający proces – od kryzysu strategii, poprzez kryzys wyników, aż do kryzysu płynności i zagrożenia bankructwem. Książka odpowiada na pytanie jaki powinien być skuteczny przywódca kryzysowy oraz jaką rolę pełni przywódca w kryzysie przedsiębiorstw.
Spis treści: Wprowadzenie Rozdział 1. Przywództwo 1.1. Geneza pojęcia 1.1.1. Ujęcie historyczne 1.1.2. Teoria przywództwa charyzmatycznego Maksa Webera 1.2. Istota przywództwa 1.2.1. Przywództwo w zarządzaniu przedsiębiorstwem 1.2.2. Przywództwo a władza 1.2.3. rzywódca a menedżer 1.2.4. Miejsce przywództwa w zarządzaniu przedsiębiorstwem 1.3. Współczesne koncepcje przywództwa 1.3.1. Teoria cech 1.3.2. Teoria przywództwa opartego na umiejętnościach 1.3.3. Teorie behawioralne 1.3.4. Teorie sytuacyjne 1.3.5. Teoria wymiany lider–podwładny (LMX) 1.3.6. Teoria naturalnego przywództwa R. Golemana i współpracowników 1.3.7. Podejście psychodynamiczne 1.3.8. Przywództwo charyzmatyczne 1.3.9. Przywództwo transformacyjne 1.3.10. Paradygmaty przywództwa – próba podsumowania 1.4. Rola przywództwa w zarządzaniu przedsiębiorstwem Rozdział 2. Kryzys w przedsiębiorstwie 2.1. Kryzys w procesie zmian i dostosowania się przedsiębiorstw do otoczenia 2.1.1. Zmiany w otoczeniu biznesu 2.1.2. Dostosowanie się przedsiębiorstw do otoczenia 2.1.3. Kryzys a transformacja i restrukturyzacja 2.2. Geneza kryzysów w przedsiębiorstwie 2.2.1. Definicja kryzysu w przedsiębiorstwie 2.2.2. Kryzys organizacji a sytuacja kryzysowa 2.2.3. Kryzys jako faza cyklu życia przedsiębiorstwa 2.2.3.1. Koncepcja kryzysu organizacyjnego L. Greinera 2.2.3.2. Koncepcja dezintegracji pozytywnej przedsiębiorstw 2.2.4. Zewnętrzne i wewnętrzne przyczyny kryzysu 2.3. Rodzaje kryzysów w przedsiębiorstwie 2.3.1. Kryzys strategii 2.3.2. Kryzys wyników 2.3.3. Kryzys płynności 2.4. Fazy kryzysów w przedsiębiorstwie 2.4.1. Kryzys potencjalny 2.4.2. Kryzys ukryty 2.4.3. Kryzys palący możliwy do opanowania 2.4.4. Kryzys palący niemożliwy do opanowania 2.4.5. Inne ujęcia faz kryzysu Rozdział 3. Radzenie sobie z kryzysem w przedsiębiorstwie 3.1. Reakcja przedsiębiorstwa na kryzys 3.1.1. Zarządzanie kryzysowe 3.1.2. Zarządzanie antycypacyjne 3.1.2.1. Systemy wczesnego ostrzegania 3.1.2.2. Systemy wczesnego rozpoznania 3.1.2.3. Foresight strategiczny 3.1.3. Zarządzanie prewencyjne 3.1.3.1. Analiza wskaźnikowa i modele dyskryminacyjne 3.1.3.2. Obszary działań w zarządzaniu prewencyjnym 3.1.4. Zarządzanie odpierające 3.1.5. Zarządzanie likwidacyjne 3.1.6. Uczenie się przedsiębiorstwa w zarządzaniu kryzysem 3.2. Kryzys jako sytuacja decyzyjna 3.2.1. Spostrzeganie kryzysu 3.2.2. Zakłócenia w rozpoznawaniu i kategoryzacji kryzysu 3.2.2.1. Zawężenie procesów poznawczych 3.2.2.2. Zniekształcenia informacji 3.2.2.3. Myślenie grupowe 3.2.2.4. Brak elastyczności 3.2.3. Stres w sytuacji kryzysu 3.2.4. Brak decyzji 3.2.5. Problemy z wdrożeniem decyzji kryzysowych 3.3. Przywództwo w kryzysie przedsiębiorstwa 3.3.1. Przywództwo w otoczeniu turbulentnym 3.3.2. Przywództwo w sytuacji kryzysowej 3.3.3. Przywództwo w warunkach restrukturyzacji przedsiębiorstwa 3.3.4. Przywództwo transformacyjne w kryzysie przedsiębiorstwa 3.3.5. Doświadczenie zawodowe menedżerów a zarządzanie kryzysem Rozdział 4. Spostrzeganie i kategoryzowanie kryzysu, doświadczenie menedżerskie oraz profil przywództwa a zachowania przywódcze w kryzysie 4.1. Charakterystyka badania 4.1.1. Cele badawcze 4.1.2. Przyjęte koncepcje, pojęcia i definicje 4.1.3. Model badawczy i hipotezy 4.2. Metoda badań 4.2.1. Podejście i metody badawcze 4.2.2. Geneza przypadków krytycznych użytych w badaniu 4.2.3. Dobór próby badawczej 4.2.4. Instrumenty badawcze 4.3. Szczegółowy opis przypadków krytycznych 4.3.1. Przypadek 1 4.3.2. Przypadek 2 4.3.3. Przypadek 3 4.3.4. Przypadek 4 4.3.5. Przypadek 5 4.3.6. Przypadek 6 4.4. Wyniki badań 4.4.1. Osoby badane 4.4.2. Rodzaj kryzysu, jego spostrzeganie i kategoryzacja 4.4.3. Spostrzeganie i wartościowanie kryzysu a zmiana zachowań przywódczych o charakterze transformacyjnym lub transakcyjnym 4.4.4. Profil przywództwa a spostrzeganie i kategoryzacja kryzysu 4.4.5. Profil przywództwa a zmiana zachowań przywódczych o charakterze transformacyjnym lub transakcyjnym 4.5. Wnioski z badań 4.5.1. Wnioski teoriopoznawcze 4.5.2. Wnioski metodologiczne 4.5.3. Wnioski aplikacyjne Zakończenie Bibliografia Spis tabel Spis rycin
prof. dr hab. Zbigniew Dworzecki, Instytut Zarządzania SGH: Ta książka ma tę zaletę, że jednocześnie jest głęboka i dobrze się ją czyta. Autor porusza w niej zagadnienia ważne z punktu widzenia zapewnienia przeżycia i rozwoju każdego przedsiębiorstwa. Odpowiada bowiem na pytania: jaki rodzaj przywództwa, jakie profile kompetencyjne i zachowania są pożądane w sytuacjach kryzysów strategicznych, wyników i płynności. Tomasz Gigol prezentuje swoją rzetelną wiedzę menedżerską popartą głębokimi studiami na temat kryzysów w przedsiębiorstwach i przywództwa w kryzysie oraz przedstawia wyniki oryginalnych, własnych badań empirycznych. Dzięki tej pozycji nie tylko możemy lepiej zrozumieć istotę, złożoność, wielowymiarowość i dynamikę kryzysów w przedsiębiorstwach, ale również otrzymujemy wskazówki, jak powinni zmieniać się menedżerowie, by skuteczniej przygotowywać się na nadchodzące kryzysy lub szybciej, elastyczniej i efektywniej na nie reagować. Ta wiedza przyda się każdemu – obecnemu i przyszłemu – menedżerowi.
Tomasz Gigol dr, wykładowca na studiach podyplomowych SGH i konsultant. Wcześniej przez kilkanaście lat członek ścisłego kierownictwa największych wydawnictw w Polsce odpowiedzialny za strategię, marketing i sprzedaż. Autor publikacji na temat pozyskiwania finansowania na rynku kapitałowym oraz profili kompetencji pracowniczych. Trener biznesu. Ekspert w zakresie zarządzania zespołem, przywództwa i reorganizacji strategicznej. Od kilku lat prowadzi szkolenia i konsultacje dla przedsiębiorstw, instytucji finansowych, inwestorów prywatnych i funduszy podwyższonego ryzyka.
Poradnik przedstawia optymalny klimat szkoły, który sprzyja efektywnemu uczeniu się. Szkoła ukazana za pomocą metafory drzewa skupia w sobie wiele komponentów, z których każdy odgrywa konkretną rolę w zapewnieniu uczniom dobrostanu – zarówno w perspektywie „tu i teraz”, jak i w odniesieniu do przyszłości (i dorosłości). Ustalenia teoretyczne wsparte są solidnie opracowaną obudową metodyczną w postaci scenariuszy i kart pracy. Dzięki temu poradnik jest materiałem, który nie tylko może z..
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Autorzy omówili podstawowe elementy niezbędne w ramach podstawowego szkolenia taktycznego żołnierza i pododdziału do szczebla sekcji ogniowej. W przygotowaniu publikacji oparto się na dostępnej literaturze przedmiotu, wykorzystując w tym zakresie doświadczenia sił zbrojnych NATO: USA, Kanady, Wielkiej Brytanii, Francji oraz Wojska Polskiego. Po raz pierwszy autorzy sięgnęli również po szeroko cytowaną w pracy literaturę w języku rosyjskim (byłe ZSRR, Federacja Rosyjska) oraz z Ukrainy i Białorus..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
FBI jest prestiżową służbą specjalną o światowej renomie w zakresie pracy śledczej. Jako awangardowa agencja sięga po najnowsze osiągnięcia naukowe, rozwiązania taktyczne i technologiczne oraz zatrudnia profesjonalistów z wielu obszarów wiedzy naukowej. Prezentowana monografia odsłania kulisy pracy FBI i stanowi kompendium wiedzy na temat metodyki przesłuchiwania świadków i podejrzanych. Jest to pierwsza tego rodzaju publikacja na polskim rynku wydawniczym. W monografii zaprezentowano w sposób p..
72.00 zł 80.00 zł Cena netto: 68.57 zł