• Konkurencyjni przetrwają

Konkurencyjni przetrwają

  • Autor: Olaf Flak Grzegorz Głód
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-586-4
  • Data wydania: 2012
  • Liczba stron/format: 374/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 62.00 zł

    31.00 zł

  • 50% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

W książce autorzy opisują zintegrowany model konkurencyjności przedsiębiorstwa, wykorzystywany w ich pracy naukowej i doradczej. Czytelnik może dowiedzieć się, jakie czynniki wpływają na konkurencyjność przedsiębiorstwa, poznać ponad 350 przykładów z praktyki biznesowej odnoszących się do tych czynników oraz wykorzystać metody diagnozy konkurencyjności przedsiębiorstwa.

Książka została napisana w sposób poradnikowy z elementami teorii w oparciu o literaturę w zakresie nauk o zarządzaniu.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Podstawy funkcjonowania rynku

1.1. Rynek w gospodarce rynkowej
1.2. Sektor rynku
1.3. Segment rynku

Rozdział 2. Istota konkurowania

2.1. Definicja konkurencji
2.2. Rodzaje konkurencji
2.3. Konsekwencje konkurowania przedsiębiorstw

Rozdział 3. Konkurencyjność przedsiębiorstwa

3.1. Pojęcie konkurencyjności przedsiębiorstwa
3.2. Determinanty konkurencyjności

Rozdział 4. Zintegrowany model konkurencyjności przedsiębiorstwa

4.1. Przedsiębiorstwo jako podmiot rynku
4.2. Składniki konkurencyjności przedsiębiorstwa w literaturze
4.3. Wizualizacja zintegrowanego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa
4.4. Definicje elementów konkurencyjności przedsiębiorstwa
4.4.1. Definicja potencjału konkurencyjnego
4.4.2. Definicja strategii konkurencji
4.4.3. Definicja przewagi konkurencyjnej
4.4.4. Definicja pozycji konkurencyjnej
4.4.5. Platforma konkurencji
4.5. Założenia modelu i relacje pomiędzy elementami

Rozdział 5. Potencjał konkurencyjny

5.1. Od zasobów do kluczowych kompetencji przedsiębiorstwa
5.2. Kryteria podziału zasobów przedsiębiorstwa
5.3. Grupy zasobów w metodzie diagnozowania konkurencyjności przedsiębiorstwa
5.3.1. Zasoby finansowe
5.3.2. Zasoby informacyjne
5.3.3. Zasoby innowacyjności
5.3.4. Zasoby ludzkie
5.3.5. Zasoby organizacyjne
5.3.6. Zasoby rzeczowe
5.3.7. Zasoby technologiczne

Rozdział 6. Strategia konkurencji

6.1. Klasyczne strategie konkurencji
6.2. Mapa grup strategicznych
6.3. Metoda SPACE

Rozdział 7. Przewaga konkurencyjna

7.1. Źródła przewagi konkurencyjnej
7.2. Cechy przewagi konkurencyjnej
7.3. Sposoby osiągania przewagi konkurencyjnej
7.4. Kryteria podziału przewagi konkurencyjnej
7.5. Rodzaje przewagi konkurencyjnej
7.5.1. Przewaga cenowa
7.5.2. Przewaga dystrybucyjna
7.5.3. Przewaga produktowa
7.5.4. Przewaga promocyjna

Rozdział 8. Pozycja konkurencyjna

8.1. Uwarunkowania pozycji konkurencyjnej
8.2. Koncepcje oceny pozycji konkurencyjnej
8.3. Pozycja rynkowa

Rozdział 9. Platforma konkurencji

9.1. Otoczenie przedsiębiorstwa
9.1.1. Otoczenie dalsze
9.1.2. Otoczenie bliższe
9.2. Obszary analizy otoczenia dalszego
9.2.1. Czynniki międzynarodowe
9.2.2. Czynniki kulturowe
9.2.3. Czynniki demograficzne
9.2.4. Czynniki ekonomiczne
9.2.5. Czynniki prawne
9.2.6. Czynniki technologiczne
9.3. Obszary otoczenia bliższego

Rozdział 10. Wykorzystanie zintegrowanego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa

10.1. O modelu w skrócie
10.2. Metoda ALL2USE
10.3. Metoda NEXT2USE
10.4. Barometr Konkurencyjności Przedsiębiorstw

Rozdział 11. Kwestionariusze diagnozy konkurencyjności przedsiębiorstwa

11.1. Potencjał A. Zasoby finansowe
11.2. Potencjał B. Zasoby informacyjne
11.3. Potencjał C. Zasoby innowacyjności
11.4. Potencjał D. Zasoby ludzkie
11.5. Potencjał E. Zasoby organizacyjne
11.6. Potencjał F. Zasoby rzeczowe
11.7. Potencjał G. Zasoby technologiczne
11.8. Strategia A. Klasyczne strategie konkurencji
11.9. Strategia B. Mapa grup strategicznych
11.10. Strategia C. SPACE
11.11. Przewaga A. Przewaga cenowa
11.12. Przewaga B. Przewaga dystrybucyjna
11.13. Przewaga C. Przewaga produktowa
11.14. Przewaga D. Przewaga promocyjna
11.15. Pozycja A. Wskaźniki finansowe
11.16. Pozycja B. Wskaźniki rynkowe
11.17. Platforma A. Czynniki międzynarodowe
11.18. Platforma B. Czynniki kulturowe
11.19. Platforma C. Czynniki demograficzne
11.20. Platforma D. Czynniki ekonomiczne
11.21. Platforma E. Czynniki prawne
11.22. Platforma F. Czynniki technologiczne
11.23. Platforma G. Dostawcy
11.24. Platforma H. Obecni konkurenci
11.25. Platforma I. Odbiorcy
11.26. Platforma J. Potencjalni konkurenci
11.27. Platforma K. Substytuty bliższe
11.28. Platforma L. Substytuty dalsze
11.29. Platforma M. Cykl życia sektora

Rozdział 12. Kwestionariusz Barometru Konkurencyjności Przedsiębiorstw

Rozdział 13. Zakończenie

Spis rysunków
Spis tabel
Literatura
O Autorach

Adrian Robak, Dyrektor Generalny, Silesia Musica:

Fascynująca książka. Dziesiątki przykładów biznesowych i praktyczne narzędzia dają inspirację do zarządzania firmą w trudnych czasach.

Rafał Gierczak, Dyrektor Generalny, LIM Joint Venture Sp. z o.o.:

Bardzo ciekawa pozycja. Umieszczone w niej kwestionariusze pozwalają na przeanalizowanie elementów decydujących o konkurencyjności firmy. Książka nie tylko dla studenta, ale również dla menedżera na co dzień borykającego się z rosnącą konkurencją.

Władysław Perchaluk, Dyrektor, Prezes Zarządu, Szpital św. Józefa w Mikołowie:

Świetne połączenie teorii zarządzania z przykładami biznesowymi. Bardzo praktyczną częścią książki są narzędzia do badania konkurencyjności firmy.

Olaf Flak

dr inż., absolwent Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz Wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej. Zajmuje się badaniami dotyczącymi konkurencyjności przedsiębiorstw oraz specjalizuje się w technikach i narzędziach menedżerskich oraz w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Ford Motor Company w Kolonii oraz ING Bank Śląski. Przez 5 lat współtworzył portal rekrutacyjny pracuj.pl. Obecnie adiunkt w Katedrze Zarządzania Zasobami Ludzkimi Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz trener biznesu.

Książki tego autora

Grzegorz Głód

doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Specjalizuje się w badaniach na temat przedsiębiorczości i zarządzania w sektorze publicznym oraz konkurencyjności przedsiębiorstw. Posiada doświadczenie praktyczne w doradztwie i zarządzaniu, szczególnie w jednostkach ochrony zdrowia i sektorze energetycznym. Obecnie adiunkt w Katedrze Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz doradca biznesowy współpracujący z organizacjami sektora publicznego i prywatnego. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych z zakresu zarządzania. W kadencji 2012-2016 pełni funkcję Prodziekana Wydziału Ekonomii ds. Studiów Niestacjonarnych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.

Książki tego autora

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane