Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53.10 zł
10% taniej
Sukces przedsiębiorstwa w kooperacji międzyorganizacyjnej/współpracy gospodarczej wymaga, m.in. posiadania szczególnych kompetencji zarządzania relacjami. Kompetencje te tworzą kompetencję relacyjną, meta kompetencję, na którą składają się procedury i umiejętności cząstkowe organizacji budujące kompetencje niezbędne do prowadzenia procesu współpracy na wszystkich jego etapach. Wyniki badań zaprezentowanych w książce wskazują na pozytywny wpływ kompetencji relacyjnej (jako całości) na sukces przedsiębiorstwa w niekapitałowej kooperacji gospodarczej różnego typu (m.in. współpracy marketingowej) oraz na zróżnicowane znaczenie poszczególnych kompetencji składowych: wyboru partnera; planowania relacji; zarządzania wspólnymi czynnościami, integracyjnej, rozwiązywania problemów, zarządzania wiedzą i zarządzania efektywnością relacji. Patron wydania:
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Perspektywy teoretyczne badania relacji międzyorganizacyjnych
1.1. Pojęcie relacji międzyorganizacyjnej 1.2. Podstawy teoretyczne analizy uwarunkowań relacji międzyorganizacyjnych Podsumowanie
Rozdział 2. Uwarunkowania powodzenia relacji międzyorganizacyjnych
2.1. Motywy wchodzenia w relacje międzyorganizacyjne 2.2. Pozytywne efekty relacji 2.3. Koszty i negatywne efekty relacji 2.4. Czynniki otoczenia wpływające na relacje międzyorganizacyjne 2.5. Uwarunkowania międzyorganizacyjne 2.6. Uwarunkowania organizacyjne Podsumowanie
Rozdział 3. Kompetencja relacyjna organizacji
3.1. Kompetencje organizacyjne 3.2. Organizacyjna kompetencja relacyjna – charakterystyka pojęcia 3.2.1. Źródła teoretyczne pojęcia kompetencji relacyjnej 3.2.2. Poziomy analizy kompetencji relacyjnej 3.3. Kompetencja relacyjna – konceptualizacja 3.3.1. Kompetencja wyboru partnera 3.3.2. Kompetencja planowania relacji 3.3.3. Kompetencja zarządzania wspólnymi czynnościami 3.3.4. Kompetencje integracyjne 3.3.5. Kompetencja rozwiązywania problemów 3.3.6. Kompetencja zarządzania wiedzą 3.3.7. Kompetencja zarządzania efektywnością relacji Podsumowanie
Rozdział 4. Kompetencja relacyjna jako determinanta sukcesu firmy we współpracy międzyorganizacyjnej – wyniki badań własnych
4.1. Model organizacyjnych uwarunkowań powodzenia relacji międzyorganizacyjnych 4.2. Metodyka badania 4.2.1. Charakterystyka próby i sposób zbierania danych 4.2.2. Operacjonalizacja konstruktów 4.3. Wyniki badań 4.3.1. Wpływ doświadczenia na wyniki firmy w relacjach 4.3.2. Wpływ kompetencji relacyjnej i jej składowych na wyniki firmy w relacjach 4.3.3. Charakterystyka opisowa kompetencji relacyjnej badanych firm 4.3.4. Kompetencja relacyjna jako zmienna systemowa 4.3.5. Kompetencja relacyjna jako efekt uczenia się na bazie doświadczenia 4.3.6. Rola doświadczenia w budowaniu kompetencji relacyjnej 4.4. Znaczenie doświadczenia i kompetencji relacyjnej dla wyników firmy w relacjach 4.4.1. Implikacje poznawcze 4.4.2. Implikacje menedżerskie 4.4.3. Implikacje teoretyczne
Bibliografia Spis tabel i rysunków
Monika Sulimowska-Formowicz
doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie nauk o zarządzaniu, absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Pracuje w Katedrze zarządzania Międzynarodowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problematyki międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa - jej determinant, pomiaru i budowania przewagi konkurencyjnej oraz strategii przedsiębiorstw w biznesie międzynarodowym. Prowadzi badania dotyczące uwarunkowań powodzenia międzyorganizacyjnych relacji koopeacyjnych, budowania kompetencji relacyjnych organizacji oraz roli zaufania w efektywnej współpracy gospodarczej.
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł