• Kompetencja relacyjna jako czynnik sukcesu przedsiębiorstwa we współpracy międzyorganizacyjnej

Kompetencja relacyjna jako czynnik sukcesu przedsiębiorstwa we współpracy międzyorganizacyjnej

  • Autor: Monika Sulimowska-Formowicz
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-508-3
  • Data wydania: 2018
  • Liczba stron/format: 270/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 59.00 zł

    53.10 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53.10 zł

    10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Sukces przedsiębiorstwa w kooperacji międzyorganizacyjnej/współpracy gospodarczej wymaga, m.in. posiadania szczególnych kompetencji zarządzania relacjami. Kompetencje te tworzą kompetencję relacyjną, meta kompetencję, na którą składają się procedury i umiejętności cząstkowe organizacji budujące kompetencje niezbędne do prowadzenia procesu współpracy na wszystkich jego etapach. Wyniki badań zaprezentowanych w książce wskazują na pozytywny wpływ kompetencji relacyjnej (jako całości) na sukces przedsiębiorstwa w niekapitałowej kooperacji gospodarczej różnego typu (m.in. współpracy marketingowej) oraz na zróżnicowane znaczenie poszczególnych kompetencji składowych: wyboru partnera; planowania relacji; zarządzania wspólnymi czynnościami, integracyjnej, rozwiązywania problemów, zarządzania wiedzą i zarządzania efektywnością relacji.

Patron wydania:

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Perspektywy teoretyczne badania relacji międzyorganizacyjnych

1.1. Pojęcie relacji międzyorganizacyjnej
1.2. Podstawy teoretyczne analizy uwarunkowań relacji międzyorganizacyjnych
Podsumowanie

Rozdział 2. Uwarunkowania powodzenia relacji międzyorganizacyjnych

2.1. Motywy wchodzenia w relacje międzyorganizacyjne
2.2. Pozytywne efekty relacji
2.3. Koszty i negatywne efekty relacji
2.4. Czynniki otoczenia wpływające na relacje międzyorganizacyjne
2.5. Uwarunkowania międzyorganizacyjne
2.6. Uwarunkowania organizacyjne
Podsumowanie

Rozdział 3. Kompetencja relacyjna organizacji

3.1. Kompetencje organizacyjne
3.2. Organizacyjna kompetencja relacyjna – charakterystyka pojęcia
3.2.1. Źródła teoretyczne pojęcia kompetencji relacyjnej
3.2.2. Poziomy analizy kompetencji relacyjnej
3.3. Kompetencja relacyjna – konceptualizacja
3.3.1. Kompetencja wyboru partnera
3.3.2. Kompetencja planowania relacji
3.3.3. Kompetencja zarządzania wspólnymi czynnościami
3.3.4. Kompetencje integracyjne
3.3.5. Kompetencja rozwiązywania problemów
3.3.6. Kompetencja zarządzania wiedzą
3.3.7. Kompetencja zarządzania efektywnością relacji
Podsumowanie

Rozdział 4. Kompetencja relacyjna jako determinanta sukcesu firmy we współpracy międzyorganizacyjnej – wyniki badań własnych

4.1. Model organizacyjnych uwarunkowań powodzenia relacji międzyorganizacyjnych
4.2. Metodyka badania
4.2.1. Charakterystyka próby i sposób zbierania danych
4.2.2. Operacjonalizacja konstruktów
4.3. Wyniki badań
4.3.1. Wpływ doświadczenia na wyniki firmy w relacjach
4.3.2. Wpływ kompetencji relacyjnej i jej składowych na wyniki firmy w relacjach
4.3.3. Charakterystyka opisowa kompetencji relacyjnej badanych firm
4.3.4. Kompetencja relacyjna jako zmienna systemowa
4.3.5. Kompetencja relacyjna jako efekt uczenia się na bazie doświadczenia
4.3.6. Rola doświadczenia w budowaniu kompetencji relacyjnej
4.4. Znaczenie doświadczenia i kompetencji relacyjnej dla wyników firmy w relacjach
4.4.1. Implikacje poznawcze
4.4.2. Implikacje menedżerskie
4.4.3. Implikacje teoretyczne

Bibliografia
Spis tabel i rysunków

Monika Sulimowska-Formowicz

doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie nauk o zarządzaniu, absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Pracuje w Katedrze zarządzania Międzynarodowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problematyki międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa - jej determinant, pomiaru i budowania przewagi konkurencyjnej oraz strategii przedsiębiorstw w biznesie międzynarodowym. Prowadzi badania dotyczące uwarunkowań powodzenia międzyorganizacyjnych relacji koopeacyjnych, budowania kompetencji relacyjnych organizacji oraz roli zaufania w efektywnej współpracy gospodarczej.

Książki tego autora

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane