Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
89% taniej
W monografii omówione zostały uwarunkowania kształtowania Zintegrowanego Systemu Zarządzania w przedsiębiorstwach produkcyjno-usługowych i opracowane zostały modelowe rozwiązania organizacyjne zapewniające jego skuteczne wdrożenie. Tematem przewodnim są zasady i tryb postępowania (dobre praktyki) będące przesłankami lub determinantami skutecznej integracji systemów zarządzania polskich przedsiębiorstw poprzez kształtowanie filozofii biznesowej i praktyk działania opartych na zarządzaniu przez jakość. Uwzględniono współdziałania w ramach systemu zarządzania w realizacji procesów operacyjnych (analiza rynków i oczekiwań klientów, wytwarzanie produktów, marketing, dostawy i sprzedaż) w ramach procesów zarządzania produktem i wspomagających (zarządzanie systemami innowacyjnymi i informacyjnymi dotyczącymi produktów oraz aspekty środowiska pracy i otoczenia). Procesy te umożliwiają poznawanie potrzeb i badanie satysfakcji konsumentów oraz stanowią punkt wyjścia do ulepszania produkcji i wprowadzania zmian. Szczególne znaczenie ma tu proces wytwarzania towarów, którego parametry technologiczne i jakościowe wymagają monitorowania.
Spis treści: Wprowadzenie Cele opracowania i metody badawcze 1. Postrzeganie integracji przedsiębiorstwa 1.1. Potrzeba integracji zarządzania przedsiębiorstwem 1.2. Sposoby i etapy integracji przedsiębiorstwa 1.3. Światowe i europejskie rozwiązania doskonalenia zarządzania poprzez jego systemową integrację 1.3.1. Polskie uwarunkowania rozwoju integracji zarządzania przedsiębiorstwami 1.4. Specyfika integracji małych firm 1.5. Konkurencyjny produkt efektem integracji procesów wytwórczych przedsiębiorstwa 1.6. Rola integracyjna technologii 1.7. Komputerowa integracja przygotowania i nadzoru realizacji produkcji 1.8. Uwarunkowania motywacyjne integrowania pracowników Podsumowanie 2. Uwarunkowania rozwoju integracji zarządzania polskimi przedsiębiorstwami 2.1. Jakość jako determinanta integracji działań wytwórczych przedsiębiorstwa w ujęciu procesowym 2.1.1. Cykl doskonalenia PDCA 2.1.2. Europejski model EFQM doskonałości w biznesie 2.1.3. Instrumentarium zarządzania jakością 2.1.4. Czy TQM jest systemem zarządzania przedsiębiorstwem? 2.2. Polskie uwarunkowania integracji zarządzania przedsiębiorstwami przez zarządzanie przez jakość 2.2.1. Podejście procesowe 2.2.2. Zarządzanie przedsięwzięciami (project management) 2.3. Modele integracji zarządzania przedsiębiorstwa oparte na wdrożeniu ZSZ/ZpJ 2.3.1. Model aplikacyjny „Wehikuł TQM” 2.4. Uwarunkowania programowo-organizacyjne wdrażania ZSZ/ZpJ 2.5. Uwarunkowania ekonomiczno-kosztowe wdrożenia ZSZ w przedsiębiorstwie Podsumowanie 3. Uwarunkowania skuteczności wdrożenia zintegrowanych systemów zarządzania w polskich przedsiębiorstwach 3.1. Cele i metodyka. Badania oddziaływania zintegrowanego systemu zarządzania na doskonalenie zarządzania przedsiębiorstwem. w aspekcie jego integracji 3.1.1. Przebieg badania ankietowego 3.1.2. Podsumowanie - analiza i wnioski 3.2. Uwarunkowania programowo-organizacyjne pracy zespołu wdrażającego 3.2.1. Model opracowania i wdrożenia ZSZ 3.2.2. Organizacja prac wdrożeniowych 3.2.3. Ocena pracy zespołu realizującego projekt wdrożenia ZSZ według wybranych kryteriów efektywności 3.3. Kryteria oceny skuteczności kształtowania ZSZ w przedsiębiorstwie 3.3.1. Kryteria efektywnościowe osiągania celów ZSZ w skali przedsiębiorstwa 3.3.2. Korzyści wymierne i niewymierne wynikające z wdrożenia norm ZSZ 3.4. Czynniki dezintegrujące - dlaczego TQM zawodzi? Podsumowanie 4. Badanie skuteczności wdrożenia ZSZ 4.1. Weryfikacja praktyczna przyjętych hipotez i opracowanych modeli rozwiązań problematyki pracy - studia przypadków 4.1.1. Zbiorcze opracowanie statystyczne i analiza wyników badania wybranych zagadnień - studium przypadków 4.2. Opracowania statystyczne case study 4.3. Wnioski analityczne z badania case study Zakończenie 1. Podsumowanie i wnioski 2. Kierunki dalszych badań naukowych Bibliografia Załączniki Załącznik 1. Ankieta: Badanie oddziaływania zintegrowanego systemu zarządzania przedsiębiorstwem na efektywność działania przedsiębiorstwa i postawy pracowników Załącznik 2. Kwestionariusz wywiadu: Integrowanie działań przedsiębiorstwa na bazie zintegrowanego systemu zarządzania (ZSZ) oraz filozofii i praktyk zarządzania przez jakość (ZpJ) Streszczenie Spis rysunków Spis tabel
prof. zw. dr hab. Irena K. Hejduk, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa: Inicjatywę publikacji takiej książki uważam za słuszną zarówno z punktu widzenia potrzeb potencjalnych użytkowników (menedżerów i właścicieli firm), jak też z punktu widzenia potrzeb rozwoju teorii zarządzania. Na rynku wydawniczym w Polsce daje się zauważyć deficyt publikacji z tego zakresu, który jest coraz dotkliwiej odczuwalny ze względu na zwiększające się zainteresowanie nauki i praktyki tą problematyką, a publikacja określająca determinanty skutecznych działań wdrożeniowych i sprawnej realizacji procesu wdrożenia Zintegrowanego Systemu Zarządzania może stać się podstawą do edukacji dla menedżerów i środowisk akademickich, co jest istotne z punktu widzenia poprawy konkurencyjności polskich przedsiębiorstw jak i ich globalnego sukcesu rynkowego. prof. zw. dr hab. inż. Leszek Pacholski, Politechnika Poznańska Wydział Inżynierii Zarządzania: Artykułowane w treści publikacji organizatorskie determinanty skutecznych i sprawnych przedsięwzięć menedżerskich o charakterze kompleksowym wydają się przydatne nie tylko dla teorii nauk o zarządzaniu, ale również dla codziennej praktyki gospodarczej. Spektrum prezentowanych kwestii, a zwłaszcza ich projakościowy akcent uznać należy za ciekawe, a nawet w niektórych przypadkach za oryginalne i twórcze. Zaletą książki są: jej merytoryczna aktualność oraz walory poznawcze i utylitarne.
Bogusław Węgrzyn adiunkt w Katedrze Elektrotechnologii i Diagnostyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Jego zainteresowania naukowe obejmują aspekty jakościowe zarządzania przedsiębiorstwami, zagadnienia zarządzania projektami biznesowymi, procesami technologicznymi i innowacjami oraz projektowanie systemów motywacyjnych przedsiębiorstw produkcyjno-usługowych. Istotnym obszarem jego badań naukowych jest problematyka wdrażania zarządzania przez jakość (TQM) na bazie zintegrowanych systemów zarządzania przedsiębiorstwem. W trakcie kilkunastoletniej pracy naukowo-badawczej wykorzystuje również wnioski i praktyczne doświadczenia ze swojej 23-letniej pracy zawodowej w przemyśle na różnych szczeblach zarządzania oraz spostrzeżenia z pracy konsultanta, audytora i kierownika projektów restrukturyzacyjnych związanych z wdrażaniem Systemu Zarządzania Jakością wg norm serii ISO 9000 w kilkunastu przedsiębiorstwach.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł